|
کدخبر: 319276

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس در سقوط ادامه دار / خبرهای تاثیرگذار در بازار سرمایه

شاخص کل بورس در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۱۱۰,۳۳۵ واحد رسید و با ریزش بیش از ۹ هزار واحد، ارزش کلی بازار را به طور قابل توجهی کاهش داد. این رویداد نشانگر ناراحتی و نگرانی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود و به علت افت چشمگیر در ارزش سهام، بازار تحت تأثیر قرار گرفت.

اقتصاد بورس در سقوط ادامه دار /  خبرهای تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۰ بهمن ماه، بازار سرمایه ایران روبرو به کاهش قیمت‌ها در شاخص کل بورس تهران بود و ارزش سهام‌ها در این روز کاهش یافت. این وضعیت باعث تغییر رنگ بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز نشان‌دهنده کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی سهم است و این نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار می‌باشد. این وضعیت احتمالا ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران است که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی، در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس می‌تواند ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر قابل مشاهده‌ای بر بازار سرمایه دارد.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند شپنا، شستا، وبملت، پارسان، میدکو، خودرو و وغدیر تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۴۱۸۳ واحدی به ۷۳۴ هزار و ۳۹۷ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۲۷۹,۰۴۴.۹۷۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۱,۸۲۲.۹۵۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۰۷۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، بپاس، فصبا، خاور، مارون، هرمز و وسپهر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

رئیس مجلس: طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ظرفیت‌هایی را برای بخش خصوصی، بانک‌ها با روش‌های نوین فراهم خواهد کرد.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳:  تامین سرمایه شرکت‌ها از طریق بورس موجب رونق کسب‌وکارها می‌شود همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و حتی مصوبات غیرمستقیم نیز بر تقویت بازار سرمایه تاکید شده است.

 مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار: رکورد مبلغ مجوز افزایش سرمایه در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با کل سال ۱۴۰۱ شکسته شد.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه: هفت راهبرد اساسی حوزه پیشگیری از ناهنجاری‌ها ذیل برنامه‌های راهبردی بازار سرمایه به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

یک کارشناس بازار سرمایه: روند انتشار اوراق بدهی در مقایسه با سال‌های گذشته تسهیل شده و به منظور افزایش بهره‌مندی صنایع از این اوراق باید اقداماتی صورت گیرد تا ارتباط سازمان بورس و اوراق بهادار با ناشران تقویت شود.

براساس گزارش منتشره از سوی وزارت اقتصاد، واگذاری اموال مازاد از سال ۱۳۹۴ الی شهریور ماه ۱۴۰۰  تنها مبلغ ۵۴ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان بوده است در حالی که از مهر ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۶۸ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان واگذار شده است.

 نخستین صندوق بخشی صنعت دارویی با نماد «فارماکیان» روز گذشته در فرابورس پذیره‌نویسی شد.

اعتمادسازی در بازار سرمایه با حمایت موثر دولت

 نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: دولت باید حمایت موثری از سرمایه سهامداران داشته باشد تا نقدینگی‌ به سمت بازار سرمایه هدایت شود.

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا بورس شورش رو در اورده طی یک ماه یک روز ان هم کمتر از نیمی از نمادها یک دهم رشد ومیکنند ولی ۲۹ روز از ماه روزی منفی ۵ یا ۷ درصد شاهد افت قیمت ها هستیم نمونه اش سصفها و غدشت که روزی ۷ درصد منفی تر از ماههای قبل پالایش هم که مسخره شده هرروز منفیه

  • ناشناس ارسالی در

    خدا۴سال این دولت رابه پایان برسان

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه آن کسی که ادعا می کرد بورس و سه روزه درست می کنه بزرگترین دشمن بورس و س هامدار شده

  • ناشناس ارسالی در

    مشت نمونه خروار همانطور که در بورس با دغلبازی سر ملت را بریدید ملت را خانه خراب کردید با انقلاب ملت هم دقیقا چنین کاری کردید البته کارنامه 45 ساله تان سرتا پا دغلبازی، اعتماد و اعتقاد ملت را سوزاندید و خاکستر کردید

  • محمد ارسالی در

    سلام
    دربدرشدیم هرروزبدترمیشه امی دداشتیم بهترشه امامتاسفانه بدترازروزقبل میشه سرمایه نابودشدانشااله نفرین سهامدار ان ازآنکه باعث خونی بورس شده خدابراش نسا زه واقعا جای تاسف داره

  • ناشناس ارسالی در

    از این بازار کثیف فرار کنید اینا هر چی م یکن دروه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها