|
کدخبر: 321594

هزینه وکیل برای طلاق

امروزه به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، آمار طلاق روزبه روز بیشتر می شود و بسیاری از زوجین تصمیم می گیرند برای حفظ سلامت روان و جسم خود تن به جدایی بدهند. از طرفی پروسه جدایی یک پروسه نسبتا سخت و با چالش های متفاوت است که بسیاری از زوجین خودشان نمی توانند آن ها را مدیریت کنند. در چنین موقعیتی معمولا مراجعه به یک وکیل و کمک گرفتن از وی می تواند کمک کننده باشد؛ اما بسیاری از افراد نگران هزینه وکیل برای طلاق هستند و از آنجایی که گمان می کنند این هزینه زیاد است، از مشورت با وکیل خودداری می کنند.

اقتصاد هزینه وکیل برای طلاق

 

باید گفت طرز فکر بالا اشتباه است، زیرا اگر شما مسیر درست پیگیری پرونده را ندانید و یکسری کارها را بدون هدف انجام دهید، به احتمال زیاد باید هزینه و زمان بیشتری صرف کنید. از همین رو حضور یک وکیل در این مسیر می تواند بسیار کمک کننده باشد، زیرا وکیل طلاق با تمام مسیرهای ممکن که منجر به جدایی سریع و بی دردسر می شوند آشنا است و می تواند به شما کمک کند تا در کوتاه ترین زمان و با صرف کمترین هزینه به حق و حقوقی که دارید برسید. در ادامه همراه ما باشید تا با مواردی که روی هزینه وکیل برای طلاق تاثیر می گذارند آشنا شوید.

عوامل موثر در هزینه وکیل برای طلاق

امروزه تعداد وکلایی که مشغول به فعالیت در حوزه وکالت هستند، روز به روز بیشتر می شود، اما آیا تمام وکلا سطح یکسانی دارند؟ مسلما خیر؛ هریک از وکلا سطح متفاوتی دارند، برای مثال برخی از آن ها سابقه کار بیشتری دارند و برخی به تازگی فعالیت خود را شروع کرده اند. مسلما حق الوکاله ای که هریک از این وکلا دریافت می کنند متفاوت خواهد بود. از همین رو در این بخش فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه وکیل برای طلاق را بررسی می کنیم که عبارتند از:

  1. تجربه و سابقه وکیل

اولین موردی که می تواند در تعیین هزینه وکیل برای طلاق تاثیر قابل توجهی داشته باشد، تجربه و سابقه وکیل است. هرچه یک وکیل سوابق کاری بیشتر و بهتری داشته باشد و سوابق به جا مانده از وکیل خوب و مثبت باشند، نشان دهنده این است که وکیل فعالیت بهتر و قابل قبول تری دارد. از همین رو ممکن است حق الوکاله ای که دریافت می کند، نسبت به سایر وکلا بیشتر باشد، زیرا می تواند ترفندهای بهتری برای حل پرونده به کار ببرد.

طلاق2

  1. محل دفتر وکیل

از دیگر مواردی که می تواند در دستمزد وکیل تاثیر داشته باشد، محل قرارگیری دفتر وکیل است. برای مثال تصور کنید که ساکن مشهد هستید و به دنبال بهترین وکیل مشهد هستید تا پرونده ای که دارید را به او واگذار کنید. حال اگر در موقعیت مشابه باشید، اما در تهران سکونت داشته باشید، ممکن است هزینه ای که وکیل مشهد به شما می گوید با هزینه ای که وکیل تهران می گوید متفاوت باشد. حتی ممکن است هزینه براساس منطقه نیز متفاوت باشد. برای مثال وکیلی که در منطقه فرشته تهران دفتر دارد را با وکیلی که در جنوب تهران فعالیت می کند مقایسه کنید. مسلما حق الوکاله ای که هریک از این وکلا دریافت می کنند نیز متفاوت خواهد بود.

  1. نوع پرونده و پیچیدگی های آن

مسلما هرچه یک پرونده پیچیده تر باشد، رسیدگی به آن طولانی تر خواهد شد و وکیل باید هزینه و زمان بیشتری صرف کند. از همین رو یکی از فاکتورهایی که بر هزینه وکیل برای طلاق تاثیر دارد، نوع پرونده است؛ برای مثال اگر زن و شوهر بر سر موضوعاتی چون مهریه، نفقه، حق حضانت و ... با یکدیگر مشکل داشته باشند، رسیدگی به پرونده سخت تر می شود و وکیل باید یک به یک این موارد را نیز حل کند، بنابراین دستمزدی که دریافت خواهد کرد نیز متفاوت خواهد بود.

  1. مهارت های وکیل برای حل پرونده

برای مثال در یک پرونده طلاق، وکیل برای آنکه بتواند پرونده را به درستی پیگیری و حل کند، به یکسری مهارت نیاز دارد. برای مثال باید با تمام ماده های قانونی طلاق آشنا باشد تا از آن ها به موقع استفاده کند. البته مهارت های دیگری نیز نیاز است که می توان به توانایی مشاوره دادن به زوجین، مطلع بودن از مراحل طلاق، قدرت استدلال و تحلیل بالا و قدرت سخنوری خوب اشاره کرد. مسلما هرچه وکیل مهارت های بیشتری داشته باشد، هزینه ای که دریافت می کند نیز بیشتر خواهد بود.

آیا هزینه وکیل طلاق مشخص و قطعی است؟

یکی از چالش هایی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، این است که به دنبال یک دستمزد ثابت و مشخص برای وکیل می گردند، در حالی که باید گفت این هزینه قطعی و ثابت نیست؛ اما به طور کلی می توان گفت طبق آیین نامه تعرفه حق الوکاله مصوب در سال 1399، میزان تعرفه ای که وکلا می توانند در دعاوی خانواده مانند طلاق دریافت کنند، بین 5 الی 20 میلیون تومان است. البته باید گفت این هزینه امکان بیشتر یا کمتر شدن را نیز دارد.

از همین رو اگر به دنبال هزینه دقیق این پرونده هستید، توصیه می شود یک جلسه مشاوره ترتیب دهید تا در آن شرایط پرونده شما به طور دقیق بررسی شود و سپس براساس ملاک هایی که خود وکلا می دانند، هزینه نهایی مشخص شود. در نهایت شما می توانید تصمیم بگیرید که ایا پرونده را به وکیل موردنظر بسپارید یا خیر!

طلاق3

آیا برای طلاق غیابی نیز باید هزینه پرداخت کرد؟

طلاق غیابی نیز نوعی از طلاق به شمار می آید که مراحل و پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد، از همین رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند رسیدگی به چنین پرونده ای را نیز به وکیل بسپارند. در رابطه با هزینه وکیل برای طلاق غیابی نیز نمی توان دقیق چیزی اعلام کرد، بنابراین یک جلسه با وکیل پیشنهاد می شود.

وکیل از ما (vakilazma.com) یک سایت حقوقی در زمینه معرفی وکیل است که می توانید با کمک آن وکلای طلاقی که می توانند به شما کمک کنند را معرفی می کند. وکلای معرفی شده فاکتورهای یک وکیل موفق را دارند و بهترین هزینه و دستمزد را دریافت می کنند. برای مشاهده لیست این وکلا کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله تمام فاکتورهای موثر بر هزینه وکیل برای طلاق را بررسی کردیم و مرجعی که می توانید از طریق آن وکلای طلاق خوب را پیدا کنید نیز گفتیم. بنابراین اکنون می توانید تصمیم نهایی خود در رابطه با اخذ وکیل طلاق را بگیرید و انجام کارهای جدایی را به متخصص این حرفه بسپارید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها