|
کدخبر: 321541

مسکن/نهضت ملی مسکن/واریزی مردم

برداشت ۱۶۰میلیون تومانی از متقاضیان نهضت ملی مسکن کذب است

اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان تهران ادعای برداشت ۱۶۰ میلیون تومان از حساب متقاضیان پروژه نهضت ملی مسکن پاکدشت را تکذیب کرد.

اقتصاد برداشت ۱۶۰میلیون تومانی از متقاضیان نهضت ملی مسکن کذب است

این اداره در پی انتشار خبری با عنوان "وضعیت اسف‌بار نهضت ملی مسکن پاکدشت و برداشت ۱۶۰ میلیون تومان از حساب متقاضیان پروژه کبود گنبد"، پاسخی را ارائه داد. طبق این پاسخ، پروژه ۸۲۸ واحدی کبود گنبد پاکدشت از پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن پاکدشت از ابتدای دی‌ماه سال جاری شروع به کار کرده است و در مرحله گودبرداری قرار دارد. تاکنون، با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه، تنها بیست و شش میلیون و پانصد هزار تومان به صورت میانگین از حساب متقاضیان برداشت شده است. ادعای برداشت ۱۶۰ میلیون تومانی از حساب متقاضیان توسط این اداره به شدت تکذیب شده است و انتشار عکس پروژه نیز از طریق گزارش نادرست انجام شده است.

این در حالی است که تاکنون تنها ۱۰۰ میلیون تومان وجه طی دو مرتبه توسط متقاضیان پرداخت شده و طی روز جاری (هشتم اسفندماه) نیز پیامک واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی به تازگی برای متقاضیان ارسال شده است و به هیچ وجه امکان برداشت چنین وجهی مقدور نبوده است.

لازم به ذکر است برداشت‌ها از حساب متقاضیان مطابق با پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و فرآیندهای قانونی است و در پروژه کبود گنبد پاکدشت به واقع تنها بخشی از مطالبات پیش پرداخت پیمانکار پروژه از حساب متقاضیان برداشت شده است.

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از واریزی‌های مردم جلوتر است 

همچنین گفتنی است در تمام پروژه های نهضت ملی مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بسیار جلوتر از واریزی‌های مردمی است و البته بسیاری از اتفاقات همچون طراحی و نظارت و اخذ پروانه‌های ساختمانی از شهرداری های استان مستلزم هزینه است که جز هزینه های اولیه پروژه ها بوده و امکان رصد این موارد که بسیار هم هزینه‌بر است، توسط متقاضیان وجود ندارد.

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران همچنین درباره پروژه دیگر نهضت ملی مسکن پاکدشت گفت: پروژه ۶۳۰ واحدی در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این اداره کل با به کار گیری تمام توان و تلاش خود به زودی این پروژه بزرگ را به افتتاح و بهره برداری خواهد رساند.

نهضت ملی مسکن چیست؟

نهضت ملی مسکن یک برنامه و سیاست عمومی در حوزه مسکن است که به منظور تسریع در فرایند ساخت و ساز مسکن برای افراد و خانوارهای نیازمند در یک کشور یا منطقه مشخص اجرا می‌شود. این نهضت‌ها معمولاً تحت نظارت یک سازمان دولتی یا یک وزارتخانه وابسته به دولت به عنوان مجری اصلی اقدامات مسکن هستند.

هدف اصلی نهضت ملی مسکن عبور از مشکلات مسکن، کاهش نیازمندی‌ها و تقویت بخش مسکن است. این برنامه‌ها معمولاً شامل تسهیلات مالی، کاهش هزینه‌های ساخت و ساز، تقویت تامین مسکن و ترغیب به ساخت و ساز مسکن اقتصادی برای لایه‌های مستضعف جامعه می‌شوند.

نهضت ملی مسکن می‌تواند شامل ساخت و ساز مسکن مهر، تعمیر و نوسازی مسکن فرسوده، ارائه وام‌های مسکن با شرایط ویژه، ایجاد نظام اجاره مسکن مناسب و توسعه مسکن اجتماعی و مسکن مهاجران باشد.

در هر کشور، نهضت ملی مسکن ممکن است با نام‌ها و برنامه‌های مختلف شناخته شود، اما هدف آن تسهیل دسترسی به مسکن مناسب برای تمامی شهروندان است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها