|
کدخبر: 321089

قیمت خودرو / بازار خودرو / واردات خودرو

خودروی لاکچری نصیب جانبازان می شود / جزئیات ورود هیولای وارداتی به بازار خودرو

با توجه به مشکلات و تحریم‌هایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، آئودی قادر به حضور رسمی در بازار ایران نیست. بنابراین، خودروهای آئودی که وارد می‌شوند، توسط شرکت FAW چین ساخته شده‌اند و مشابه حالتی است که در مورد ورود خودروی فولکس‌واگن ID.۴ به ایران رخ داد.

اقتصاد خودروی لاکچری نصیب جانبازان می شود / جزئیات ورود هیولای وارداتی به بازار خودرو

واردات خودرو ها بر بازار خودرو کشورها تاثیر قابل توجهی دارد. این تاثیرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودرو ها را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شود و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود.

طبق آیین‌نامه جدید واردات خودرو، خودروهای برقی تا سقف قیمتی ۴۰ هزار یورو، اجازه ورود به بازار ایران را دارند. با توجه به این موضوع، نادین خودرو قصد دارد تا آئودی Q۴ E-Tron را وارد ایران کند. البته باید منتظر ماند و دید که این خودرو هم در کنار مرسدس بنز و بی‌ام و‌های وارداتی، مخصوص جانبازان خواهد بود یا خیر.

با توجه به مشکلات و تحریم‌های حاکم بر کشور، آئودی نمی‌تواند به صورت رسمی در بازار ایران حضور داشته باشد. بنابراین این آئودی وارداتی، ساخت شرکت FAW چین بوده و مشابه همان چیزی است که درباره ورود فولکس واگن ID.۴ به ایران رخ داده بود.

آئودی Q۴ E-Tron با دو نسخه ۴۰ و ۵۰ و در سه تیپ وارد ایران می‌شود. نسخه پایه ۴۰، دارای یک موتور برقی در عقب است که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

قوی‌ترین نسخه یعنی ۵۰، از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. شتاب این نسخه ۶.۸ ثانیه اعلام شده است.

هر دو نسخه ۴۰ و ۵۰ از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی فاو استفاده می‌کنند که میزان برد پس از هر بار شارژ در نسخه ۴۰، ۶۰۵ کیلومتر و در نسخه ۵۰، ۵۶۰ کیلومتر است. باتری‌های این خودرو را می‌توان در کمتر از ۴۰ دقیقه به ۸۰ درصد رساند.

همانطور که در بالا هم گفته شده  بدلیل وجود مشکلات و تحریم‌های موجود در کشور، آئودی به صورت رسمی قادر به فعالیت در بازار ایران نیست. این واقعیت باعث می‌شود که خودروهای آئودی وارداتی به کشور وارد شوند. در حقیقت، آئودی‌هایی که در ایران مشاهده می‌شوند، اغلب از طریق شرکت‌ها و فروشندگان خودروهای مستقل وارد می‌شوند. این خودروها معمولاً از منابع خارجی، مانند شرکت‌های تجارت خارجی و دلالان ماشین، به ایران وارد می‌شوند. این مدل‌های آئودی وارداتی تحت نام تجاری آئودی به فروش می‌رسند، اما تحت مجوز و نظارت شرکت‌های دیگری قرار دارند و به طور مستقیم توسط شرکت آئودی تولید نمی‌شوند.

خودروهای آئودی وارداتی در ایران معمولاً قیمت بالایی دارند. این امر به علت مجموعه‌ای از عوامل است که شامل شرایط بازار، نرخ ارز، مالیات و عوارض و هزینه‌های وارداتی است. همچنین، وجود تقاضای بالا برای خودروهای آئودی و کمترین تأمین آنها نیز می‌تواند به افزایش قیمت آنها در بازار ایران منجر شود. علاوه بر این، هزینه‌های نگهداری، تعمیر و خدمات پس از فروش نیز ممکن است در قیمت نهایی خودروهای آئودی وارداتی تأثیرگذار باشند. لازم به ذکر است که قیمت خودروهای وارداتی در ایران ممکن است با تغییرات نرخ ارز و شرایط بازار تغییر کند.

 

منبع: خبرآنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    مبارکشون باشه بقیه طبقات ضعیف هم سوار سا ینا و تیبا و...شوند

  • یوسف عیدانی علیزاده ارسالی در

    چرا اسم ایثارگر و جانباز رو لکه دار میکن ید،جانبازی که توان تأمین داروهای خود رو ندارم جانبازی که توان حرکت نداره از کجا میلیارد تومان تهیه کنه برای واردات خودرو آن هم ماشین لاکچری مسؤلین حرام لغمه بنی اد شهید و مجلسی های فاسد این قوانین رو و ضع میکنند تا به وسیله دلال‌های حرفه‌ای خ ود مجوز های جانبازان و بخرند ،اینان اگر مثلاً دلشان به حال جانبازان شیمیایی و فی زیکی می‌سوخت قانون رو را اینچنین می نوشت ند،کلیه جانبازان حق واردات خودرو با سال ساخت ۵سال قبل از زمان تصویب این قانون با ثبت سفارش مبلغ اینقدر وام تعلق می‌گیرد، نه اینکه تیتر شود واردات ماشین لاکچری ج انبازان ،ماها همین الان هم از این نسل جد ید توهین می‌شنویم ،حال شماها که خبر ندار ید با چه کردند این مسؤلین اینچنین بدون ر یشه یابی تصویب چنین قانونی ،تیتر عوام فر یبی میزنید.

  • ناشناس ارسالی در

    اگه انقلاب نمیشد جنگ نمیسد یه سری بشن ثاحب مملکت بقیه مستاجر انواع و اقسام مزایا و امتیازات سیر هم نمیشن

  • ناشناس ارسالی در

    سالهاست هر اقدامي از سوي دولت صرفا مفهوم رانتي جديد هست
    حالا يا براي اقشا ر خاص يا به نام اقشار خاص و به كام دلالا ن خاص

  • شهروند ارسالی در

    با سلام اگر خود جانباز سوار میشه نوش جون ش تازه خیلی هم دیر اقدام کردید من به سهم خودم خیلی به این عزیزان بدهکار هستم یک خودرو با هرقیمت و مدلی که بدن اصلا چیزی نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها