|
کدخبر: 201217

کاهش قیمت ۴۰ درصدی خودروهای داخلی در بازار+ جزییات

در صورت اجرایی شدن قانون واردات خودرو خارجی می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقدند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

اما آیا این اتفاق می‌تواند بر قیمت خودروهای داخلی هم تاثیر بگذارد؟ می‌توان انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون جدید متاثر شوند؟

دادفر و جعفری می‌گویند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا ۴۰ درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان شوند.

دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در این مصاحبه زنده اینستاگرامی گفته است: پیش‌بینی می‌شود خودروهای جدید از بهمن و اسفند امسال وارد بازار شود. اگر شورای نگهبان در آینده نزدیک این مصوبه مجلس را تصویب کند واردات خودرو امسال انجام می‌شود. احتمالا فعالان قبلی سریع خودروهای جدید را روانه بازار کنند.

جعفری هم با اشاره درباره آینده قیمت خودروهای چینی در ایران گفت: با ورود خودروهای کره‌ای و جدید به بازار ایران دیگر تمایل برای خرید خودروهای چینی کاهش پیدا می‌کند. چرا که قیمت خودروهای چینی در بازار کاذب است. متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای چینی قیمت خودروها را هفتگی تغییر می‌دهد. در آینده فروش خودروهای چینی سخت می‌شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • حسین ارسالی در

    شنیده شده شورای نکهبان مخالف جای سوال دا ره شورای نگهبان سمت مردم یا سمت مافیای خ ودرو سازی که بی کیفیترین خودروها رو تولی د میکنن و بدترین شرایط رو برای مردم برای تحویل خودرو میزارن جقدر این شرکتهای داخ لی از تحریم سو استفاده کردن این کار نه ا ز حمایت تولید نه مردم.. حمایت از تولید ب ا ایجاد رقابت و احترم به مردم نه توجه به تولید با له کردن مردم ....حمایت بید دلی ل با عدم نظارت متاسفانه این شرکتهارو علی الخصوص ایرانخودرو رو مفت خورر و سست بار اورد چقدر سر مردم بخاطر تحویل و تعداتشو ن کلاهبرداری کردن

  • م.ک ارسالی در

    خدا پدرتونو بیامرزه جلوی این انحصار رو ب گیرید. قرار بوده باممنوعیت خودرو. تولید تقویت بشه ولی حالا میبینیم تولید کننده ب ه بهانه تحریم و نبود قطعه و عدم توان تول ید داخلی خودرو دست مردم نمیده و مردم بیچ اره نه طعم تولید رو چشیدن نه واردات رو ‌ . فقط انحصار شده و سود هنگفت برا شرکتا و دلالا و لابیا. و مردمن که عزیزاشونو تو یه مشت خودرو بیکیفیت گرون و نایاب از دست میدن. خدایی این مردم خون هرچی باید پای این مملکت بدن دادن و ثابت کردن پای نظام و انقلاب هستن. لااقل برا جونشون ارزش قائ ل باشن. از مجلس انقلابی مچکریم. فقط مواظ ب باشید درست اجرا بشه.

  • محمد ارسالی در

    این استرهای دروغین چیه می زنید.قیمت هیچ ماشینی پایین نیامده.من کارگرم دنبال ماشی نم پرایدم را عوض کنم

  • ناشناس ارسالی در

    اينبار هم مافيا عمرا كوتاه بياد

  • حمید ارسالی در

    سلام امکان ندارد خودرو ارزون بشه مافیا ن می زارد البته مافیا همان دولت و آقازادهه ا هستتن

  • Naomid ارسالی در

    مافیای وابسته به سیستم سرمایه داری دولت اجازه ارزان شدن خودرورانمیدهد.حتی پرایدق انل وبی کیفیت که حتی کشورهای همسایه برای توالت رفتن هم ازش استفاده نمیکنند.بیخود دلتونوخوش نکنید هرچه گرانترمالیات وسهم ب یشتربرای آقاوآقازادها

ارسال نظر