|
کدخبر: 321086

خرید خودرو / بازار خودرو / واردات خودرو

واردات خودرو به کندی پیش می رود / ایران خودرو چقدر واردات داشته است؟

واردات خودرو به معنای وارد کردن خودروهای تولید شده در کشورهای دیگر به کشور مقصد است. در ایران، واردات خودرو تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد و برخی از محدودیت‌ها و شرایط برای واردات خودروها وجود دارد.

اقتصاد واردات خودرو به کندی پیش می رود / ایران خودرو چقدر واردات داشته است؟

برای واردات خودرو به ایران، افراد یا شرکت‌ها باید مجوز واردات از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند. همچنین بقیه مدارک مورد نیاز برای واردات شامل پروفرما، بیمه حمل و نقل، گواهینامه مبدأ، پروفرمای فاکتور، گواهی مبادله ارزی و سایر مدارک مربوط به گمرک و بانک مرکزی است.

واردات خودرو به کشور ممکن است تحت تعرفه‌ها و مالیات‌های وارداتی قرار گیرد. همچنین برخی از خودروها ممکن است تحت محدودیت‌های وارداتی قرار داشته باشند و تنها با اخذ مجوز خاص قابل واردات باشند.

بعد از واردات، خودروها باید تحت ضوابط و قوانین مربوط به ثبت و راجستراسیون خودرو در ایران ثبت شوند. همچنین باید هزینه‌های مالیاتی و بیمه‌ای مربوط به آن‌ها پرداخت شود.

در ۱۱ ماهه امسال ۸ هزار و ۴۰ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار وارد و از گمرکات کشور ترخیص شده است.

مهم‌ترین دلیل واردات خودروها به یک کشور، می‌تواند نیاز به تکمیل مجموعه‌ای از خودروهایی با ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های خاص باشد که تولید داخلی نتواند به آن‌ها پاسخ دهد. این امر ممکن است به دلیل عدم وجود تکنولوژی‌های خاص، تنوع محصولات یا کیفیت مطلوب در خودروهای تولید داخل باشد. علاوه بر این، بعضی از کشورها به دلیل شرایط اقتصادی یا سیاست‌های تعیین شده، ترجیح می‌دهند خودروهایی را وارد کنند تا بازار خودرو داخلی را تنوع بخشند و رقابت را تشویق کنند. این موضوع می‌تواند به رونق تجارت خودرو و انتقال فناوری‌های جدید به کشور واردکننده کمک کند.

در بین شرکت‌های واردکننده خودرو سواری به کشور، شرکت تولید اتومبیل سایپا با واردات یک هزار و ۹۴۷ دستگاه خودرو سواری در ۱۱ ماهه امسال در صدر عمده‌ترین واردکننده خودرو سواری به کشور قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، شرکت کرمان خودرو با واردات ۱۰۰۰ دستگاه، معین خودرو ایرانیان با ۷۳۶ دستگاه، ماموت خودرو با ۶۱۶ دستگاه، بهمن موتور با ۵۹۷ دستگاه، ایران خودرو با ۵۰۶ دستگاه، ایساکو کیش با ۴۵۰ دستگاه، کرمان موتور با ۲۹۹ دستگاه، کوشا خودرو نگین با ۲۱۸ دستگاه و پارس خودرو با ۴۶۳ دستگاه، در رده‌های بعدی شرکت‌های عمده واردکننده خودرو قرار گرفتند.

 ۶ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو سواری در ۱۱ ماهه امسال، توسط ۱۰ شرکت فوق و مابقی توسط سایر واردکنندگان انجام گرفته است.

در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۳۲۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۰ میلیون و ۱۸۱ هزار دلار وارد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • علي ارسالی در

    مهمترين دليل عدم واردات خودرو مافياي خودرو مي باشد كه هم در مجلس انقلابي وهم در دولت مردمي كاملا نفوذ كرده وتسلط كامل دارند مثل نماينده معروف تهران ميرسليم كه خدواند نابودش كند وهم آقاي منطقي معاون وزير صمت هستند كه پدر مردم را درآوردن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها