|
کدخبر: 321068

قیمت مسکن / خرید مسکن / بازار مسکن

رویای تلخ خانه دار شدن / بعد از ۱۰۰ سال خانه بخرید

در سومین روز نمایشگاه، مجید گودرزی کارشناس مسکن، از غرفه مهر بازدید کرد.

اقتصاد رویای تلخ خانه دار شدن / بعد از ۱۰۰ سال خانه بخرید

یک کارشناس مسکن اظهار داشت: تقاضا در بازار مسکن به حداقل رسیده است و انتظارات مردم برای دستیابی به مسکن به بیش از صد سال رسیده است. البته، انتظار می‌رود در شب عید قیمت مسکن در بازار کاهش یابد.

مجید گودرزی کارشناس مسکن با بیان اینکه هم‌اکنون نیز بازار مسکن با کاهش قیمت روبه رو است، گفت: حوزه مسکن دغدغه اصلی مردم و جوانان محسوب می‌شود و هم‌اکنون اتفاقات خوبی در این بازار رخ داده و انتظارات تورمی با کاهش چشمگیری همراه است.

وی در ادامه تاکید کرد: عرضه زمین توسط دولت در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی بود؛ البته تصویب ۵۷ نقطه شهر جدید نیز نمونه دیگری از اتفاقات خوب بود که در دولت سیزدهم پیش آمد. البته افراد در پلتفرم‌های خانه‌یاب باید با مجوز مورد تأیید آگهی کنند و این اپلیکیشن‌ها از سوی مراجع رسمی مورد بررسی قرار گیرند که همین موضوع نیز موجب کاهش قیمت مسکن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای مصرفی در بازار مسکن به صفر رسیده و دوره انتظار برای خانه‌دار شدن به بیش‌از صد سال رسیده که با تدابیر دولت سیزدهم این بازار نیز طی سال‌های آتی اصلاح خواهد شد.

سال‌هاست که تامین مسکن برای اقشار کم‌برخوردار و خانه‌اولی‌ها اصل‌‌ترین چالش برای دولت‌ها و جامعه بوده و روزبه‌روز به‌دلیل افزایش تورم ناشی از افزایش نرخ ارز و طلا سخت‌تر از گذشته شده است.مردم با حقوق تعیین‌شده فعلی به ناچار درگیر بدمسکنی می‌شوند. بدمسکنی همیشه ناشی از کمبودها نیست، بلکه بخش زیادی از آن ناشی از سیاست‌گذاری غلط یا نبود سیاست‌گذاری است. بخش مسکن درگیر نبود قانون‌گذاری مناسب است؛ زمانی ‌که صددرصد درآمد یک خانوار صرف اجاره می‌شود، مشخص است که آن خانواده تا چه حد درگیر مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی می‌شود. دولت و مجلس باید در بحث قیمت‌ها نیز ورود پیدا کنند تا بدمسکنی بیش از این گسترش نیابد. قیمت‌های رهاشده، باعث شده است حتی صاحب‌خانه‌ها هم دچار مشکل شوند و دیگر کسی نتواند آن خانه‌ها را اجاره کند. آمارهای نگران‌کننده‌ای در حوزه مسکن به‌گوش می‌رسد و برخی آمارها گویای بدمسکنی ۵۵ درصدی هستند. هرچند بدمسکنی تعاریف مختلفی دارد، اما ساده‌ترین آن، فاصله میان مسکن و محل کار است که اگر به یک ساعت برسد، فرد فوق دچار بدمسکنی است.در بحث آمار و اطلاعات در حوزه مسکن با چالش مواجهیم و شهرداری‌ها باوجود اینکه آمار تعداد درخت‌ها را هم دارند، اما آمار خانه‌های خالی شهر را ارائه نمی‌کنند.

 

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    حالا 100 سال باید منتظر بمونیم چرا الان خبر ناامید کننده میدید و ذهن مردم رو نسب ت به مسولین جمهوری اسلامی بد میکنید .این چه کاریه شب انتخاباتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها