|
کدخبر: 314611

بازار مسکن | قیمت مسکن| فروش مسکن

بازار مسکن به آرامش رسید / کلاهبردار ۲ هزار میلیاردی دستگیر شد

فردی در پوشش بنگاه معاملاتی املاک و با اقدامات فریبنده مبادرت به کلاهبرداری از طریق فریب به داشتن اموال و اختیارات واهی به میزان ۲ هزار میلیارد ریال کرده است.

اقتصاد بازار مسکن به آرامش رسید / کلاهبردار ۲ هزار میلیاردی دستگیر شد

بابک محبوب علیلو، در جریان مصاحبه‌ای با خبرنگاران اعلام کرد که پس از دریافت شکایاتی از سوی شهروندان که گزارش داده‌اند شخصی با گرفتن کمیسیون‌های بیشتر و فروختن املاکی با اسناد ساختگی از آن‌ها سوءاستفاده کرده است، موضوع به دلیل اهمیت آن برای بررسی به یکی از شعبه‌های بازپرسی ارسال شده است. تحقیقات نشان داد که این فرد، با استفاده از نقاب یک دفتر املاک و توسل به ترفندهای گول‌زننده، در واقع به ارتکاب کلاهبرداری به مبلغ دو هزار میلیارد ریال از طریق ادعای دروغین درباره دارایی‌ها و اختیارات غیرواقعی پرداخته است.

وی افزود: متهم همچنین به پولشویی از طریق انتقال اموال به منظور پنهان کردن منشأ مجرمانه با انجام معاملات مشکوک به نحوی که مشمول آثار و تبعات قانونی ارتکاب جرم نشود، تفهیم اتهام و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان تبریز معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم توجه و بررسی تمامی جوانب موضوع معاملات از سوی شهروندان تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور، مشاورین املاک بدون اخذ پروانه کسب، مجاز به فعالیت نیستند که این اصل باید مورد توجه تمام شهروندان قرار گیرد و شهروندان نیز در معاملات خود باید مالکیت فروشنده و انتقال دهنده را مورد بررسی قرار دهند تا از مشکلات احتمالی در خصوص تسلیم اموال معامله شده پیشگیری کنند.

وی با اشاره به برخی تخلفات و اقدامات غیرقانونی از سوی برخی بنگاه‌داران و نارضایتی مردم از اقدامات آنان اظهار داشت: دستگاه قضایی با اقدامات خلاف قانون و تخلفات مشاورین املاک که موجب تضییع حقوق و مردم و افزایش پرونده‌های محاکم می‌شود برخورد خواهد کرد.

علیلو ادامه داد: برخی افراد با شیوه‌ها و شگرد‌های خاص و با مطرح کردن موارد واهی، حرف‌های جذاب و فریبنده و شیوه‌های متقلبانه مردم را فریب می‌دهند بر این اساس شهروندان باید به ظاهر موضوع و شیوه و شگرد‌ها و حرف‌های فریبنده توجه نکرده و در معاملات خود نهایت دقت و توجه را داشته باشند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها