|
کدخبر: 315058

قیمت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

افزایش قیمت خانه در چهار منطقه تهران / بانک مرکزی خبر داد

گزارش جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که یک منطقه جدید به لیست مناطق شهرداری تهران با متوسط قیمت مسکن بالا پیوسته است. در این منطقه، هزینه متوسط هر متر مربع مسکن به بیش از صد میلیون تومان افزایش یافته است.

اقتصاد افزایش قیمت خانه در چهار منطقه تهران / بانک مرکزی خبر داد

با توجه به آمارهای اخیر بانک مرکزی، مشاهده می‌شود که در گران‌ترین منطقه تهران، متوسط قیمت مسکن کاهشی کوچکی داشته است. اما در عین حال، قیمت مسکن در سایر مناطق گران نیز به رشد خود ادامه داده است. به طوری که در ماه مهر، سه منطقه با متوسط قیمت بیش از صد میلیون تومان برای هر متر مربع مسکن وجود داشتند، اما تا آبان، این تعداد به چهار منطقه افزایش یافته است.

متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران در مهرماه ۱۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که در آبان ماه به ۱۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت. اما قیمت متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه دو تهران از ۱۲۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به ۱۲۴ میلیون و ۴۲۰ هزا تومان در آبان ماه افزایش داشته است.

قیمت مسکن در منطقه سه نیز از ۱۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به طور متوسط در هر متر مربع به ۱۳۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسیده است.

در منطقه ۶ تهران، یعنی در مرکز شهر نیز متوسط قیمت از ۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در مهرماه با ۱۰۱ میلون و ۸۴۰ زهار تومان رسیده است.

متوسط قیمت مسکن در کل شهر تهران از ۷۵ میلیون تومان فراتر رفته است.

این قیمت‌ها در شرایطی به ازای هر متر به بیش از صد میلیون تومان رسیده که حداقل دستمزد در ایران برای کارگر بدون فرزند هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. این وضعیت نشان می‌دهد فاصله دستمزد با خرید مسکن در ایران چه میزان افزایش یافته است.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها