|
کدخبر: 320452

قیمت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

ادامه تلاطم در بازار مسکن / خانه در پردیس چند؟

بعضی واسطه‌گران ملکی اعلام می‌کنند که در بازار خرید و فروش مسکن در پردیس، در حال حاضر افزایش قابل توجهی در تقاضا مشاهده می‌شود.

اقتصاد ادامه تلاطم در بازار مسکن / خانه در پردیس چند؟

شهر جدید پردیس در استان تهران واقع شده است که موقعیت جغرافیایی آن در شمال شرقی پایتخت قرار دارد. این شهر به عنوان مرکز شهرستان پردیس شناخته می‌شود و با شهر تهران از سمت غرب، با شهرستان دماوند از سمت شرق، با شمیرانات از سمت شمال و با شهرستان پاکدشت از سمت جنوب هم‌مرز است. پردیس به طور کلی شامل ۱۱ فاز مختلف است.

برخی واسطه گران ملکی می‌گویند بازار خریدوفروش مسکن در پردیس هم اکنون شاهد افزایش تقاضا است؛ به گفته آن‌ها پس از دوره طولانی مدت رکود، بازار ملک همگام با نوسانات دلار از ابتدای ماه جاری دستخوش تغییر شده است.

همچنین یک مشاور ملکی می‌گوید: متوسط قیمت هر مترمربع مسکن نوساز در محله ۲ واقع در فاز ۲ که به ویلا نشین معروف است ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است؛ به گفته وی، با بودجه‌ای معادل ۲ میلیارد تومان می‌توان آپارتمانی با ۵۰ مترمربع زیربنا، هم‌کف و کلیدنخورده را در فاز ۹ خریداری کرد که البته مابقی آن را در قابل اقساط وام باید پرداخت.

گفتنی است، در سال گذشته واحد‌های ۸۵ الی ۹۰ متری مسکن مهر، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان الی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید و در ایام عید نوروز سال جاری، این رقم به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم رسید. به دلیل رکود، بازار مسکن پردیس در تابستان با ریزش قیمت همراه بود و واحد‌های مذکور با قیمت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز پیشنهاد شد.

واحدی ۸۷ متری و ۴ سال ساخت در فاز ۱۱، با امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و انباری ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ در فاز ۸ نیز، آپارتمانی با ۹۸ مترمربع زیربنا و ۲ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

عوامل موثر بر افزایش قیمت خانه در پردیس

چندین عامل می‌تواند بر افزایش قیمت خانه در پردیس تأثیرگذار باشند. به برخی از این عوامل می‌توان به شرح زیر اشاره کرد:

موقعیت جغرافیایی: پردیس به عنوان یک شهر جدید در نزدیکی پایتخت واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی منجر به دسترسی آسان به خدمات و امکانات شهری، مراکز تجاری و محل‌های کار است. این امکانات و دسترسی آسان می‌توانند تقاضا و قیمت خانه‌ها را افزایش دهند.

توسعه و ساخت‌وساز: با توسعه و ساخت خانه‌های جدید در پردیس، عرضه مسکن افزایش می‌یابد. با افزایش عرضه در مقابل تقاضا، قیمت خانه‌ها ممکن است افزایش یابد.

توسعه زیرساخت‌ها: ساخت و توسعه زیرساخت‌ها مانند جاده‌ها، مسیرهای حمل و نقل عمومی و امکانات عمومی دیگر، ارزش و جذابیت پردیس را افزایش می‌دهند. این بهبودها می‌توانند تقاضا برای خرید خانه در این منطقه را افزایش دهند و در نتیجه قیمت خانه‌ها را بالا ببرند.

رشد اقتصادی و اشتغال: رشد اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در پردیس می‌تواند تقاضا برای خانه‌ها را افزایش داده و به افزایش قیمت‌ها منجر شود. زیرا افراد با درآمد بیشتر توانایی خرید ورودی به بازار مسکن را دارند.

عوامل تقاضا: عواملی مانند افزایش جمعیت، تغییر در نیازها و ذائقه‌های مسکن، تقاضای بیشتر برای خرید خانه در پردیس را افزایش می‌دهند. این تقاضا می‌تواند به افزایش قیمت‌ها منجر شود.

مهم است بدانید که هر عامل به تنهایی یا به صورت ترکیبی می‌تواند بر قیمت خانه‌ها در پردیس تأثیر بگذارد. همچنین، عوامل دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که در این لیست ذکر نشده‌اند.

منبع: منیبان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها