|
کدخبر: 320987

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت انواع عرقیات گیاهی / گلاب ویژه چند؟

در این گزارش به بررسی قیمت و همچنین خواص انواع عرقیات پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت انواع عرقیات گیاهی / گلاب ویژه چند؟

عرقیات گیاهی یکی از موثرترین شیوه های درمان و همچنین پیشگیری از بیماری ها است. اصولا طب سنتی، اعتقاد خاصی به عرقیات گیاهی دارد و تمام شیوه های درمان را بر پایه آن بنا گذاری می کند. عرقیات، گستره بسیاری دارند و از انواع گیاهان برای درمان های متفاوت استفاده می شود. باید گفت که هیچ بیماری وجود ندارد که نتوان آن را با عرقیات گیاهی درمان کرد. عمده مصرف عرقیات در بین مردم، عرق نعنا است که برای امراض گوارشی استفاده می شود و در بین مردم کاربرد دارد. یکی دیگر از انواع عرقیات، گلاب است که کاربرد بسیاری در مصرف غذایی ما ایرانیان دارد که البته خواص درمانی آن را هم نباید نادیده گرفت. در این گزارش به بررسی قیمت و خواص انواع عرقیات گیاهی پرداخته ایم.

عرق بهارنارنج

عرق-بهارنارنج

یکی از انواع عرقیات که عطر و طعم عالی و همچنین خواص بسیاری دارد، عرق بهارنارنج است. اصولا عرق بهارنارنج به صورت خالی مصرف می شود اما می توان آن را در انواع دمنوش و همچنین چایی استفاده کرد. یکی از خواص مهم این عرق، کمک به شادابی پوست است و خشکی را از بین می برد. بهارنارنج یک اشتها آور قوی بوده و یک آرامبخش قوی است. همچنین مصرف بهار نارنج می تواند قلب را تقویت کند و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند. قیمت عرق بهارنارنج در بطری های یک لیتری، ۵۸ هزار تومان است.

عرق کاسنی

عرق-کاسنی

این عرق می تواند در تصفیه خون و همچنین بهبود خون رسانی به تمام بدن موثر باشد. همچنین برای بیماری های کبد هم تاکنون موفق ظاهر شده است. مصرف کاسنی می تواند یبوست را از بین ببرد و گوارش را تقویت کند. برای کاهش دردهایی که عامل التهابی دردهای ماهیچه‌ای و درد مفاصل هستند می‌توان از کاسنی استفاده کرد. این عرق گیاهی مملو از ویتامین سی، فسفر و آهن گیاهی است که با تقویت کبد، رنگ پوست را روشن، بیماری‌‌های پوستی مانند: اگزما، جوش‌‌ها و التهابات پوستی را بر طرف می‌کند. قیمت هر بطری یک لیتری عرق کاسنی ۲ آتیشه ۵۰ هزار تومان است.

عرق خارشتر

عرق-خارشتر

این عرق، خاصیت بسیار بالایی دارد که از انواع آن می توان به درمان سرفه و همچنین کاهش تب اشاره کرد. کمک بزرگی به هضم غذا کرده و انگل های روده را برطرف می کند. برای درمان اسهال و سینه درد هم می توان از خارشتر استفاده کرد. این گیاه، خاصیت بسیار بالایی برای برای کلیه دارد و می تواند به انواع بیماری های کلیه کمک کند تا بهبود یابد. قیمت این عرق در بطری های یک لیتری، ۴۵هزار تومان است.

گلاب

گلاب

یکی از کاربردی ترین انواع عرقیات، گلاب است که در میان ما ایرانیان طرفدار بسیاری دارد. البته گلاب ایران در بسیاری از کشورها طرفدار دارد و این محصول ایران به بسیاری از کشورها صادر می شود. گلاب خواص بسیاری دارد که یکی از آن ها ایجاد آرامش است. زمانی که خوابتان نمی برد، مقداری گلاب را روی بالشت خود بریزید و به راحتی بخوابید. یک پاکسازی موثر برای پوست می دهد و از پیری پوست جلوگیری می کند. همچنین باید گفت که گلاب برای درمان گلو درد استفاده می شود. قیمت گلاب انواع متفاوتی دارد اما یک گلاب مرغوب در بطری های یک لیتری ۱۵۵ هزار تومان قیمت دارد و یک مدل گلاب که جدیدا در سایت ها به فروش می رسد، گلاب با پودر طلا است که مقدار ۰،۷۵ لیتری آن مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

عرق نعنا

عرق-نعنا

محبوب ترین عرق گیاهی در بین ایرانیان است که می توان گفت خواص شگفت انگیزی دارد. اکثر کسانی که به خوردن غذای زیاد عادت دارند، امیدشان به مصرف یک لیوان عرق نعنا است که بتوانند درد معده خود را تسکین دهند. رفع سردی و رطوبت معده و تقویت‌کنندگی سیستم گوارش یکی دیگر از خواص آن است. درمان دل درد، دل پیچه و همچنین نفخ از دیگر خواص عرق نعنا محسوب می شود. هر بطری یک لیتری عرق نعنا ۴۲ هزار تومان قیمت دارد.

عرق هل

عرق-هل

عرق هل را می توان یکی از خوشبو ترین انواع عرقیات نام برد که کاربرد بسیاری دارد. در غذا و همچنین انواع دمنوش می توان از این عرق استفاده کرد. طبع عرق هل در طب سنتی گرم  و خشک است و کمک بزرگی برای درمان مسمومیت است.  همچنین تب را پایین می آورد و یک تقویت کننده عالی برای قلب است. همچنین برای درمان بیماری های چشم بسیار مفید است. عرق هل در بطری های یک لیتری ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها