|
کدخبر: 320596

پرواز داخلی / قیمت بلیط هواپیما / قیمت بلیط

خبر مهم درباره پروازهای چارتری کیش و قشم

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، اظهارات درباره لغو پروازهای چارتری کیش و قشم از پایان بهمن ماه تایید نشده است. این موضوع در حال بررسی می‌باشد و سازمان هواپیمایی کشوری پس از انجام تمامی بررسی‌ها، نتیجه نهایی خود را به زودی اعلام خواهد کرد.

اقتصاد خبر مهم درباره پروازهای چارتری کیش و قشم

به علت وجود مشکلات در پیدا کردن و خرید بلیت هواپیما به قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب در پروازهای چارتری، مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- در ماه مرداد امسال به‌سازمان هواپیمایی کشوری خطاب کرده و برای لغو پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی تاکید کرده‌است تا آرامش به بازار بلیت بازگردد. با این حال، در برخی از مسیرها و در ایام کم‌تقاضا، این محدودیت برداشته شده بود.

تعیین‌تکلیف پروازهای چارتر کیش و قشم توسط سازمان هواپیمایی

در روزهای گذشته خبری مبنی‌ بر لغو پروازهای چارتری قشم و کیش از پایان بهمن‌ماه منتشر شد، در این راستا به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو، سخنگوی این سازمان با توجه به اتمام مهلت بخشنامه قبلی درباره پروازهای چارتری کیش و قشم، اظهار کرد: این سازمان به زودی بخشنامه جدید را درباره این دو مسیر صادر می‌کند.

وی افزود: تابستان امسال  سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد که پروازهای چارتری در همه مسیرهای داخلی غیر از مناطق نفت‌خیز، ممنوع است. اما در ایام کم تقاضای سفر و در راستای توسعه گردشگری جزایر کیش و قشم، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم‌گیری شد که پروازهای کیش و قشم از ممنوعیت چارتر خارج شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اعتبار بخشنامه اخیر تا پایان بهمن ۱۴۰۲ قید شده بود و سیاست جدید سازمان در این‌خصوص در اوایل هفته آینده بعد از رصد بازار و بررسی‌های کارشناسی به ذی‌نفعان اعلام خواهد شد.

یازرلو یادآور شد: اینکه عنوان شده است پروازهای چارتری کیش و قشم پایان بهمن ماه به پایان می‌رسد، صحیح نیست، بلکه این موضوع در دست بررسی است و سازمان هواپیمایی کشوری پس از همه بررسی‌ها نتیجه نهایی را به‌زودی اعلام خواهد کرد.

عوامل موثر بر افزایش قیمت بلیت هواپیما

افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما توسط عوامل مختلفی تاثیر پذیر است. برخی از این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

تقاضا و عرضه: افزایش تقاضا برای پروازها ممکن است منجر به افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما شود، به‌ویژه در اوقات پرفروشی و دوره‌های تعطیلات.

هزینه‌های سوخت: نوسانات در قیمت سوخت هواپیما می‌تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت بلیت‌ها داشته باشد.

هزینه‌های اجاره هواپیما: افزایش هزینه‌های مرتبط با اجاره و نگهداری هواپیما نیز ممکن است به افزایش قیمت بلیت‌ها منجر شود.

مالیات و هزینه‌های فرودگاهی: هزینه‌های مربوط به مالیات‌ها و هزینه‌های فرودگاهی نیز می‌تواند بر قیمت بلیت‌ها تاثیر بگذارد.

ارزش واحد پول محلی: نوسانات در ارزش واحد پول محلی نیز می‌تواند به تغییرات قیمت بلیت‌های هواپیما منجر شود.

هزینه‌های خدمات اضافی: هزینه‌های مربوط به خدمات اضافی یا انتخاب صندلی، پروازهای چارتری و بسته‌های توریستی نیز می‌تواند قیمت بلیت‌ها را افزایش دهد.

این فاکتورها و عوامل دیگر به‌طور ترکیبی می‌توانند به تعیین قیمت بلیت‌های هواپیما مشترک باشند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها