|
کدخبر: 229485

از این تاریخ قیمت بلیت هواپیما گران می شود

مقصود اسعدی سامانی اظهارداشت: باتوجه به اینکه در قانون مذکور عوارض شهرداری برروی بلیت هواپیما پیش بینی نشده و بخشی از ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به‌عنوان سهم شهرداری منظور می شود لذا با حذف شدن عوارض شهرداری از ۱۳ دی ماه ۴ درصد به قیمت بلیط پروازهای داخلی و ۹ درصد به قیمت بلیط پروازهای خارجی به‌عنوان مالیات برارزش افزوده اضافه خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: تاکید می‌کنم که مالیات برارزش افزوده دریافتی از مسافر به جیب ایرلاین نمی‌رود و مستقیماً باید به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود و شرکت‌ها در راستای تدبیر دولت محترم برای کاهش هزینه سفرهای هوائی با مذاکراتی که با سازمان هواپیمایی کشوری برای ارائه تسهیلات و تخفیفات داشته‌اند از اول آذر ماه حدود ۱۵% نرخ های خود را کاهش دادند و سقف نرخ جدید مسیرهای مختلف پروازی تعیین و همه شرکت‌ها از اول آذر سقف های نرخی جدید را رعایت می‌کنند.

اسعدی سامانی گفت: به‌منظور جلوگیری از هرگونه اجحاف و گرانفروشی احتمالی در شبکه توزیع سقف نرخی مسیرهای پروازی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن تحت نظارت و کنترل قرار دارد و شرکت های هواپیمایی خود را متعهد به رعایت سقف نرخ تعیین شده می‌دانند.

وی ادامه داد: نرخ بلیط هواپیما شناور و تابع شرایط عرضه و تقاضا متغیر و با رعایت سقف نرخ اعلام شده است و با توجه به قیمت تمام شده هر ساعت شرکت ها نرخ های خود را با توجه به شرایط بازار مدیریت می کنند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه اگر شرکتی نرخ بسیار پایینی را عرضه کند احتمالاً یک جای کار ایراد دارد، تصریح کرد: همه شرکت های هواپیمائی در کشور تحت فشارهای ناشی از تحریم و افزایش نرخ ارز و تورم و تبعات ناشی از بیماری کرونا به‌شدت آسیب دیده اند و ارزان فروشی که ناشی از نادیده گرفتن الزامات ایمنی و رعایت استانداردهای پرواز باشد به هیچ عنوان پذیرفته نیست و کسانیکه تاکید بر ضرورت ارزان فروشی شرکت ها دارند بایستی توجه کنند که برخی از تصمیمات آنان منجر به افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه سفرهای هوایی شده.

وی افزود: تصویب قوانین برای وضع عوارض های مختلف برروی بلیط و یا مالیات برارزش افزوده عملاً موجب افزایش قیمت بلیط می شود و ایرلاین های کشور بدون اینکه نفعی ببرند مأمور وصول عوارض های مختلف برای برخی از دستگاه های کشور شده‌اند.

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر