|
کدخبر: 320303

بازار بورس / پیش بینی بورس / بورس امروز

ادامه رکود بورس / دلار به داد بازار سرمایه می رسد؟

جو رکودی بازار سهام روندی فرسایشی به خود گرفته است. در این میان برخی از سهامداران فرسوده از سایه رکود و نبود پویایی در بازار، دست به فروش سهام خود می‌زنند.

اقتصاد ادامه رکود بورس / دلار به داد بازار سرمایه می رسد؟

به پایان معاملات روز میانه هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با کاهش ۰.۳۹ درصد، به معادل هشت هزار و ۲۰۵ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۹۱ هزار و ۸۹۸ واحدی رسید.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن ، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۶۸  درصدی (معادل پنج هزار و ۱۵ واحد)، تا پله ۷۳۴ هزار واحدی کاهش یافت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت ۰.۸۴ درصدی، معادل ۲۱۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۶ هزار و ۶۴۰ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز دوشنبه، چهار هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز میانی هفته را هم ۶.۸ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آن‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه بورس، خبر از خروج ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس سه شنبه

جو رکودی بازار سهام روندی فرسایشی به خود گرفته است. در این میان برخی از سهامداران فرسوده از سایه رکود و نبود پویایی در بازار، دست به فروش سهام خود می‌زنند.

اهالی تالار شیشه‌ای چشم‌انتظار آغاز حرکت دلار نیمایی در سطوح بالاتر از ۴۰ هزار تومان هستند. در صورتی که سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های بانک مرکزی در جهت افزایش قیمت دلار نیمایی صورت گیرد، جذابیت مدنظر فعالان بازار تامین خواهد شد.

در راستای پیش بینی بورس سه شنبه انتظار می‌رود جو رکودی بازار تداوم یابد و عمده نماد‌ها نزدیک به صفر تابلو قرار گیرند.

شاخص هم وزن بورس دیروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش بیشتر شد تا با ریزش ۵۰۱۷ واحدی به ۷۳۴ هزار و ۷۹۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار روز گذشته شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۲,۶۳۰,۵۵۹.۰۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۸,۵۱۳.۴۴۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۳۳۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، شگویا، وسپهر، خاور، کگهر، غصینو و ثباغ هستند.

همچنین دیروز رئیس جمهور اعلام کرد: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، امروز به مرز ۱۰ هزار شرکت رسیده‌، همچنین در زمینه تولید ناخالص ملی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا نقش شرکت‌های دانش‌بنیان از ۳/۵درصد‌ به ۱۰ درصد برسد.

کارشناس بازار سهام: صندوق‌های بخشی با توجه به تمرکز روی یک صنعت و تنوع پرتفوی، ابزار بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذارانی هستند که قصد سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک‌تر بازار را دارند.

 براساس‌ اعلام معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، سود خالص ۱۲ ماهه برای دوره منتهی به پایان پاییز ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۲ به میزان ۱۸ همت معادل ۳ رشد کرده، این افزایش در میزان سودآوری به جهت افزایش در سودآوری دوره سه ماهه پاییز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

براساس گزارش اتاق بازرگانی تهران، در ۹ ماهه امسال مجموع صادرات غیرنفتی شامل محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، معدن و صنایع معدنی، کشاورزی، فرش و صنایع دستی و صنعت، ۱۰۱.۹ میلیون تن به ارزش ۳۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    بورس نه .. بفرمایید : قمار خونه ، دزد خ ونه، کوره ی پولسوزی .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها