|
کدخبر: 320484

واردات خودرو / قیمت خودرو / قیمت بنزین

سیگنال وحشتناک از بهارستان / گرانی بنزین کلید خورد؟

خودروهای هیبریدی، نوعی خودروهایی هستند که از ترکیب تکنولوژی‌های خودروهای الکتریکی و خودروهای داخلسوز استفاده می‌کنند. این خودروها از یک موتور الکتریکی و یک موتور داخلسوز (معمولاً موتور سوخت‌رسانی داخلسوز) تشکیل شده‌اند.

اقتصاد سیگنال وحشتناک از بهارستان / گرانی بنزین کلید خورد؟

مزیت اصلی خودروهای هیبریدی در بهره‌وری سوخت است. موتور الکتریکی در این خودروها به صورت اختیاری می‌تواند انرژی را تأمین کند و در صورت نیاز، موتور داخل سوز نیز فعال می‌شود. این باعث می‌شود تا مصرف سوخت در خودروهای هیبریدی کاهش یابد و انتشار گازهای آلاینده ناشی از سوخت را کاهش دهد.

سید مصطفی میرسلیم در حاشیه همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز گفت: بنزین باید با قیمت ۹۰ درصد فوب یعنی حدود ۲۶ هزار تومان عرضه شود تا مردم خودرو کم مصرف را مطالبه و انتخاب کنند.

بنزین یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی در دنیا است و قیمت بنزین در هر کشوری متفاوت است، بسته به عوامل مختلفی مانند تولید محلی، واردات، فروش و تقاضا و همچنین قوانین مالیاتی و سیاسی. در بسیاری از کشورها، دولت یا سازمان‌های دولتی نظارت بر تعیین قیمت بنزین دارند و ممکن است قیمت بنزین بر اساس آنچه دولت می‌خواهد به‌عنوان یک مبلغ ثابت تعیین شود.

سید مصطفی میرسلیم با اشاره به سرانه مصرف بنزین ۱۳۰ میلیون لیتری گفت: زمانی که مصرف بنزین ۶۰ میلیون لیتر بود هم توان تولید نیاز کشور را داشتیم و هم صادرات می‌کردیم اما الآن باید بنزین را وارد هم بکنیم تا جواب نیاز کشور را بدهد.

میرسلیم میزان اثرگذاری افزایش قیمت بنزین روی دیگر کالا‌ها را یک تا دو درصد عنوان کرد و افزود: باید یک قیمت سهمیه‌ای برای بنزین تعیین شود و پس از اتمام سهمیه ۶۰لیتری هر فرد، مابقی مصرف با قیمت بنزین وارداتی محاسبه شود.

میرسلیم با انتقاد از دولت‌ها گفت که از سال ۱۳۹۳، خودرو هیبریدی در مرکز تحقیقات موتور ایران توسعه یافته اما از آن زمان تا کنون یعنی بعد از گذشت ۹ سال هیچ تقاضایی برای این خودرو از سوی خودروسازان اعلام نشده و اکنون دولت به دنبال واردات این خودروها است.

وی همچنین تاکید کرد که ما نگفته‌ایم درهای مملکت را به روی خارجی‌ها ببندیم چرا که در مرکز تحقیقات موتور همین الآن بخشی با نام الگوبرداری است که نمونه روز بهترین موتورهای جهان در آن در حال بررسی است تا یک در هزار از آنها الگوبرداری کنیم.

خودروهای هیبریدی با استفاده از سیستم‌های بازیافت انرژی (مانند ترمز کردن با بازیابی انرژی) و سیستم‌های مدیریت بهینه قدرت (مانند خاموش کردن موتور در حالت آرام و روشن کردن مجدد آن به صورت خودکار) تلاش می‌کنند تا بهره‌وری سوخت را به حداکثر برسانند.

خودروهای هیبریدی می‌توانند در مدل‌ها و سبک‌های مختلفی وجود داشته باشند، از خودروهای کوچک شهری تا خودروهای خانوادگی بزرگتر و حتی خودروهای ورزشی. همچنین، برخی از خودروهای هیبریدی می‌توانند قابلیت شارژ از طریق پریز برق عمومی را نیز داشته باشند.

از جمله مدل‌های معروف خودروهای هیبریدی می‌توان به تویوتا پریوس، هوندا اینسایت، فورد فوکوس هیبرید و لکسوس RX هیبرید اشاره کرد. این خودروها نمونه‌هایی از تلاش‌های صنعت خودروسازی برای جلوگیری از تلف کردن انرژی و کاهش تأثیرات محیط‌زیستی هستند.

منبع: خبرآنلاین
  • ایرانی ارسالی در

    زمانی که برای اشخاصی مثل میرسلیم ساعت می لیاردی ولاکچری وکفش برند امریکایی به عنو ان کادو هدیه می شود حتما بنزین رایگان ‌ر انتی هم هدیه داده خواهدشد استخوان های مص دق توگور بلرزد که نفت را ملی اعلام کرد م ردم وملت زیر خط فقر مالک خودرو بالای نه وده لیتر مصرف بنزین مصوب آقای میرسلیم را برای خودرو لکندی خود تهیه کنند.

  • ناشناس ارسالی در

    ایشان بسیار درست فرمایش می کنند و بایستی به اراجیف ایشان دستمزد فوب خلیج فارس را نیز اضافه نمود .

  • محسن ابراهیمی ارسالی در

    ای اختاپوس باز چه نقشه ای داری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها