|
کدخبر: 320221

قیمت روز خودرو / قیمت خودرو / نرخ ارز

ورود ۲۵۰۰ خودرو برقی تا این تاریخ / وزارت صمت اعلام کرد

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، با اشاره به جزئیات واردات خودروهای برقی به کشور، اعلام کرد که قبل از عید منتظریم که ۲۵۰۰ دستگاه خودرو برقی به ناوگان حمل و نقل تحویل داده شود.

اقتصاد ورود ۲۵۰۰ خودرو برقی تا این تاریخ / وزارت صمت اعلام کرد

کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت عنوان کرد: تا کنون ۶۰۰ دستگاه خودرو برقی ترخیص شده‌اند و ۶۰۰ دستگاه دیگر در گمرک قرار دارند. همچنین، ۱۵۰۰ دستگاه دیگر در حال حمل به مقصد هستند و پیش بینی می‌شود که تا قبل از عید، ۲۵۰۰ دستگاه خودرو برقی به ناوگان حمل و نقل تحویل داده شوند.

کریمی با اشاره به رفع موانع واردات افزود: هر ماه شاهد واردات خودرو وارداتی برقی توسط خودروسازها خواهیم بود به شرط انتقال فناوری که در همین حوزه شرکت های خودروساز مونتاژ می کنند و دو مدل خودرو در بخش خصوصی و دولتی در سال آینده با ۴۰ درصد ساخت وارد بازار خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: با چند مصوبه خودروهای برقی عملیاتی خواهد شد؛ اول فروش خودرو برای ارگان های دولتی، فروش خودرو به اشخاص خارج از سامانه یکپارچه که از جمله تسهیلاتی است که برای استفاده عموم از طریق خودروهای برقی خواهیم داشت.

کریمی سنجری خاطر نشان کرد: ۱۲ خودروساز بخش خصوصی و دولتی در صف تخصیص ارز هستند تا واردات خودروهای برقی را انجام دهند و بلافاصله بعد از آن عمق داخلی سازی را افزایش خواهیم داد.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: دو شرکت بزرگ بر موضوع باطری سرمایه گذاری می کنند تا در همین راستا تولید باطری گسترش یابد. شش شرکت دیگر هم در بخش تولید ایستگاه شارژ فعال شدند که بعد از مونتاژ، مدلهای مختلف ایستگاه شارژ را تولید خواهیم کرد تا مسیری متوازن را با هم پیش ببریم.

کریم سنجری خاطرنشان کرد: چین از ۲۰ سال پیش توانست به سمت توسعه خودرو سازی فعالیت کند و امروزه رقیب جدی کشورهای مدعی تولید خودروهای برقی باشد این در کشور ما هم می تواند اتفاق بیفتد به شرط اینکه سیاستگذار برنامه مشخصی برای این مسیر و هدف تعریف کند.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی درست، بتدریج زیرساخت های لازم برای خودروساز شدن فراهم شود تا وزارت صمت با هماهنگی دیگر نهادها با کمک خودروسازان، تحولی را در ناوگان حمل و نقل شهری و بعد در دیگر خودروها فراهم آورد.

تاثیر واردات خودرو بر بازار و قیمت

واردات خودروهای برقی به بازار می‌تواند تاثیرات مختلفی داشته باشد. این تاثیرات ممکن است به وضوح قابل مشاهده باشند یا به صورت غیر مستقیم و طبیعی اتفاق بیفتد. در زیر تاثیرات واردات خودروهای برقی بر بازار و قیمت را بررسی می‌کنیم:

۱. رقابت افزایش می‌یابد: واردات خودروهای برقی باعث افزایش رقابت در بازار خودروها می‌شود. این امر ممکن است منجر به کاهش قیمت‌ها و افزایش انتخاب‌های مصرف‌کنندگان شود.

۲. افزایش فناوری: واردات خودروهای برقی می‌تواند به افزایش فناوری و نوآوری در بازار خودروها منجر شود. این ممکن است باعث بهبود کیفیت و کارایی خودروها شود.

۳. تغییر در الگوی مصرف: واردات خودروهای برقی ممکن است تاثیرات مثبتی بر محیط زیست داشته باشد و باعث تغییر در الگوی مصرف خودروها شود. این ممکن است به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا منجر شود.

۴. تاثیر بر صنعت محلی: واردات خودروهای برقی ممکن است تاثیرات منفی بر صنعت خودروسازی محلی داشته باشد، زیرا ممکن است باعث کاهش تقاضا برای خودروهای سوخت‌افزار شود.

به طور کلی، واردات خودروهای برقی ممکن است تاثیرات مثبت و منفی مختلفی بر بازار و قیمت داشته باشد. این تاثیرات بستگی به شرایط بازار، سیاست‌های دولت، فناوری موجود و عوامل دیگر دارد.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    با قدرت خرید ایرانیها فقط به درد آقازاده ها میخوره که خوش بگذرونن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها