|
کدخبر: 320470

بازار سرمایه/ سهامداران بورس/ بورس

پیشتازان بورسی را بشناسید / پیش بینی جدید درباره بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پیشتازی دو گروه انبوه سازان و زارعی در بازار سرمایه، بیان کرد: پیشرو بودن این دو صنعت نسبت به سایر گروه‌ها، از جمله صنعت پتروشیمی، می‌تواند به دلیل مداخله کمتر دولت در این صنایع باشد.

اقتصاد پیشتازان بورسی را بشناسید / پیش بینی جدید درباره بازار سرمایه

علی فراقی در خصوص صنایع پیشتاز تا پایان سال اظهار داشت: باید توجه داشت که در ابتدای سال، برخی از صنایع در بازار سرمایه به وضعیت مناسبی دست یافته بودند و در حال حاضر نیز در شرایط بهتری قرار دارند. از جمله این صنایع، می‌توان به گروه انبوه سازان و زارعی اشاره کرد که بازدهی مثبتی در بازار داشته‌اند.

وی ادامه داد: گروه زراعی و انبوه سازان به دلیل اینکه در طول سال با ریسک های خاصی رو به رو نبودند توانستند بازدهی مثبتی داشته باشند و به نظر می رسد تا پایان سال این روند را ادامه دهند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: از دیگر دلالیل مهم پیشتازی این دو گروه در بازار سرمایه نسبت به سایر گروه ها از جمله پتروشیمی را می توان به مداخله کمتر دولت در این صنایع اشاره کرد.

فراقی با اشاره به گزارش های منتشر شده از سوی این شرکت ها ، گفت: باید توجه داشت از سوی برخی از نمادهای این گروه های بورسی گزارش های قابل قبولی ارائه شده است اما این عاملی مبنی بر رشد شارپی نیست ، اما مستعد رشد هستند.

وی میزان بازدهی این دو صنعت نسبت به شاخص کل را اینگونه بیان کرد و اظهارداشت: دو صنعت انبوه سازی و زراعت حدود ۵الی ۱۰درصد نسبت به شاخص کل می‌توانند بازدهی بالاتری داشته باشد و شاخص کل نیز تا پایان سال میتواند حود ۵ الی ۶ درصد رشدرا تجربه کند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت در این دو گروه بورسی نمادهای کوچک و متوسط که در از ابتدای سال تا کنون بازدهی بهتری داشتند می توانند این روند را ادامه دهند.

به گفته وی از نظر تکنیکالی این دو گروه از ابتدای سال سیر صعودی خود را به صورت پلکانی حفظ کرده اند و با وجود نوسان های رو به پایین و کوتاه مدت انتظار می رو این روند رو به رشد تا پایان سال ادامه دار باشد.

خبرهای مهم در ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای برای رونق اقتصادی و افزایش تولید در کشور دارد و در این راستا سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور است.

وزیر اقتصاد: هدف‌گذاری دولت در خصوص افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر، رسیدن به عدد ۱۰ هزار مگاوات است.

مدیر امنیت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی: امنیت، مطلق نیست و نمی‌توان هیچ گاه ادعای امن بودن کامل را داشت اما همه اقداماتی که انجام می‌شود باعث ارتقای امنیت می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه: کاهش زمان واریز سود تقسیمی مجامع موجب افزایش شفافیت، ارتقاء توان رقابتی شرکت‌ها و بهره‌مندی سهامداران از مبالغ تقسیم شده در زمان معین می‌شود.

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، از ۱۰۰ صادر کننده نخست کشور، ۵۷ شرکت در حوزه پتروشیمی، نفت و گاز فعال هستند.

تسریع در روند تامین مالی بنگاه‌های تولیدی با بهره‌گیری از صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران گفت: صندوق‌های سرمایه‌ گذاری می‌بایست با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار به کمک زنجیره تولید کشور بیایند، تا شاهد تسریع روند تامین مالی‌ بنگاه‌ های تولیدی باشیم.

منبع: صدای بورس
  • ایرانی ارسالی در

    لعنت خدا براین دولت فاسد اه مردم بالاخره دامنشون رومیگیره

  • دلسوز ملت ارسالی در

    یعنی میگید هر جا دولت دخالت کرده فاتحه خونده؟؟؟!!🤭😆😭

  • ناشناس ارسالی در

    بورس شده دزد خانه کوره پول سوزی کسی جرات نمی کند پول بیاورد در بورس

  • ناشناس ارسالی در

    بورس ایران بورس نیست بوسه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها