|
کدخبر: 320352 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

ریزش ماندگار در بورس / خبرهای تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۰۹۱,۳۰۴ واحد رسید. با افت بیش از ۱ هزار واحد، ارزش کلی بازار به طور قابل توجهی کاهش یافت. این وقوع نشانگر ناراحتی و نگرانی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود.

اقتصاد ریزش ماندگار در بورس / خبرهای تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۲۴ بهمن ماه، بازار بورس تهران با کاهش قیمت‌ها در شاخص کل مواجه بود و ارزش سهام در آن روز کاهش یافت. این وضعیت باعث تغییر رنگ بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز نشانگر کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی سهم است و این نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت احتمالاً ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران است که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس می‌تواند ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر قابل مشاهده‌ای بر بازار سرمایه دارد.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۵ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فارس، کچاد، شپنا، شستا، کگل، وبملت و اخابر تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش بیشتر شد تا با ریزش ۲۲۰۴ واحدی به ۷۳۲ هزار و ۷۹۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۲,۵۷۲,۶۹۷.۵۵۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۵,۵۱۴.۳۸۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۷۷۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، خاور، انتخاب، هرمز، ثباغ، وسپهر و کگهر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

 مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی با حضور ۵۲.۱ درصد از سهامداران روز گذشته برگزار شد.

وزیر اقتصاد از ایجاد یک خط تامین مالی ویژه برای بنگاه‌های تولیدی سمنان با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی: انتظار می‌رود با تشکیل کمیته تخصصی تسهیل تأمین مالی طرح‌ها با شرکت پروژه‌ سهامی عام شاهد ارتقاء تأمین مالی فعالان اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه و توسعه و تعمیق بازار سرمایه باشیم.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار: سامانه پنل بدهی به منظور بررسی درخواست‌ها و انعکاس جمع‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با مسئله تامین مالی‌ طراحی شده است.

تحلیلگر بازارهای مالی: تجدید ارزیابی دارایی‌ در شرکت‌هایی که نیازمند اصلاح ساختار سرمایه بوده و بین ارزش بازار شرکت با سرمایه ثبت شده اختلاف قابل توجهی وجود دارد، جذاب‌تر است.

کارشناس بازار سرمایه: استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه‌ها در حال رشد است، چرا که در بازار سرمایه ۲ دسته تامین مالی مبتنی بر بدهی و سرمایه وجود دارد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: در سومین هفته از بهمن ماه سال جاری ۱۲ ناشر سود جاری و سود سنواتی ۱۶۵ هزار و ۷۵ سهامدار را که شامل ۲۷۵ میلیارد تومان می شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کردند.

کشف باگ جایزه‌دار، زمینه‌ساز افزایش ضریب امنیتی سامانه‌ها در بازار سرمایه

امید ارباب‌زاده، مدیر امنیت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اعلام این که کشف باگ جایزه‌دار، زمینه‌ساز افزایش ضریب امنیتی سامانه‌ها می‌شود، گفت: امنیت، مطلق نیست و نمی‌توان هیچ گاه ادعای امن بودن کامل را داشت اما همه اقداماتی که انجام می‌شود باعث ارتقای امنیت می‌شود.

سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و افزایش سرمایه‌گذاری داخلی است

علیرضا شهبازی، گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای برای رونق اقتصادی و افزایش تولید در کشور دارد و در این راستا سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور است.

رضایت سهامداران با کاهش زمان واریز سود مجامع

 نادر خسروی قوجه، کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش زمان واریز سود تقسیمی مجامع موجب افزایش شفافیت، ارتقاء توان رقابتی شرکت‌ها و بهره‌مندی سهامداران از مبالغ تقسیم شده در زمان معین می‌شود.

  • صدقیه ارسالی در

    روحانی:
    سکه و دلار جای سرمایه گذا ری نیس. بورس جای سرمایه گذاریه.
    < br /> آسید ابراهیم:
    اولویت اول م ن بورس خواهد بود.
    برای تامین بودج ه.

    خدایی راست گفت ما اشتب اه متوجه شدیم. تقصیر خودمونه

  • ناشناس ارسالی در

    گور پدر پول . قید پولمو زدم ولی همینجچر برای ما هزینه تراشیدین باید هزینه بدید . طوری هزینه بتراشیم برایتون که کلمه **خو ردم رو همیشه ذحر کنید

  • ناشناس ارسالی در

    اگه مادرم مرده بود تو این چند سال دیگه ف راموش کرده بودم تا الان.ولی بورس چند سال ه که جز بدبختی وماتم برام چیزی نذاشته.تم ومی هم نداره...کاش دستم میشکست نمیومدم ت و بورس

  • ناشناس ارسالی در

    آره بر پدر تو ودولت.....

  • مرتضی ارسالی در

    دولت رییسی بورس روکرده محل تامین بودجه خ ودش ازجیب سهامدارلاقل بخاطرانتخابات یکم بازارمثبت میکردیدچقدرضرربدیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها