|
کدخبر: 319844

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت شیبا اینو

سیگنال های مثبت برای شیبا اینو / قیمت SHIB یه یک دلار می رسد؟

میم کوین محبوب شیبا اینو (SHIB) اخیراً بار دیگر توجه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است. علی‌رغم یک افت جزئی ۰٫۵۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته که قیمت شیبا را به محدوده فعلی ۰٫۰۰۰۰۰۸۹۹ دلاری رسانده است، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای برای شروع یک رالی صعودی توسط این میم کوین وجود دارد.

اقتصاد سیگنال های مثبت برای شیبا اینو / قیمت SHIB یه یک دلار می رسد؟

شیبا که با عنوان SHIB در بازار رمزارزها معامله می‌شود، یک توکن غیرمتمرکز است که طی یک سال اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. علی‌رغم اینکه عمر زیادی از تولد این ارز دیجیتال نگذشته، این ارز با رشد خیره کننده‌اش توانسته نام و جایگاهی درخور را در بازار کریپتو کارنسی برای خود دست و پا کند.

میم کوین محبوب شیبا اینو (SHIB) اخیراً بار دیگر توجه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است. علی‌رغم یک افت جزئی ۰٫۵۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته که قیمت شیبا را به محدوده فعلی ۰٫۰۰۰۰۰۸۹۹ دلاری رسانده است، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای برای شروع یک رالی صعودی توسط این میم کوین وجود دارد.

این احساسات با افزایش ۱۲٫۳۱ درصدی حجم معاملات شیبا به ۷۱،۵۸۷،۶۱۸ دلار که نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران است، بیشتر تقویت شده است.

نمودار ۲۴ ساعته قیمت SHIB/USD.

نمودار ۲۴ ساعته قیمت SHIB/USD.

طی ماه گذشته، قیمت شیبا در محدوده ۰٫۰۰۰۰۰۸۴۶ و ۰٫۰۰۰۰۱۰۵ دلار در نوسان بوده است. تحلیلگران بازار حدس می‌زنند که این امر می‌تواند منجر به ثبت یک کف محلی شده و امکان یک بازگشت قریب‌الوقوع را فراهم کند. در چنین شرایطی، انتظار می‌رود که شیبا بار دیگر بتواند سطح ۰٫۰۰۰۰۱ دلار را هدف قرار دهد.

اخبار مثبت در مورد اکوسیستم شیبا اینو

همان‌طور که در خبرهای قبلی هم گزارش شد، بلاکچین لایه دوم شیباریوم اخیراً از نقطه عطف سه میلیون بلاک فراتر رفته که بر پذیرش و کاربرد رو به رشد آن تأکید دارد. این رکوردشکنی‌ نه تنها مزیت رقابتی شیباریوم را در برابر رقبایی مانند پالیگان و آربیتروم نشان می‌دهد، بلکه به افزایش تقاضا برای SHIB اشاره می‌کند که به طور بالقوه می‌تواند فشار فروش را کاهش داده و قیمت آن را به سمت سطوح بالاتر سوق دهد.

همزمان با این موضوع، افزایش قابل‌توجهی هم در فعالیت نهنگ‌ها مشاهده شده است. طبق گزارش‌ها، حجم معاملات بزرگ شیبا به میزان ۹۹ درصد یا تقریباً ۸٫۷۷ میلیون دلار افزایش یافته که نشان‌دهنده تعامل قوی از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ و تأثیرگذار است. چنین حرکاتی اغلب نویددهنده تغییرات قابل‌توجهی در بازار هستند و احتمالاً باعث افزایش قیمت SHIB خواهند شد.

علاوه بر این، با سوزاندن ۶٫۶۴ میلیون واحد SHIB در ۲۴ ساعت گذشته (۳۰۰ درصد افزایش نسبت به یک روز قبل)، به نظر می‌رسد که خوش‌بینی جامعه شیبا نسبت به روند قیمت این میم کوین، بیشتر از پیش افزایش یافته است.

تحلیل تکنیکال SHIB/USD

قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ۴۳٫۷۶ و حرکت صعودی آن در نمودار قیمت SHIBUSD نشان می‌دهد که قیمت این میم کوین ممکن است در آینده نزدیک به افزایش خود ادامه دهد. در واقع، این وضعیت نشان‌دهنده افزایش علاقه معامله‌گران است که ممکن است منجر به خرید بیشتر و رشد قیمت شود. اگر شاخص RSI به افزایش خود ادامه دهد و از ۵۰ عبور کند، مومنتوم مثبت را تأیید خواهد کرد که این امر، به نوبه خود می‌تواند معامله‌گران بیشتری را به بازار بکشاند.

نمودار ۲۴ ساعته قیمت SHIB/USD به همراه شاخص‌های تکنیکال.

نمودار ۲۴ ساعته قیمت SHIB/USD به همراه شاخص‌های تکنیکال.

علاوه بر این، قرار داشتن شاخص همگرایی-واگرایی میانگین متحرک (MACD) در منفی ۰٫۰۰۰۰۰۰۱۹ و بالاتر خط سیگنال، احتمال صعود قیمت SHIBUSD را افزایش می‌دهد. این تقاطع یک سیگنال مثبت است که نشان می‌دهد فشار خرید در حال افزایش است و ممکن است منجر به افزایش قیمت شود.

علاوه بر این، روند نمودار هیستوگرام هم حرکت مثبتی را نشان می‌دهد و میله‌ها از خط صفر بالاتر هستند. این روند حاکی از آن است که فعالیت خریداران در آینده ادامه خواهد داشت.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

این ارز یک توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم و استاندارد ERC-۲۰ است که در ماه اوت ۲۰۲۰ توسط شخصی ناشناس ملقب به «ریوشی» ایجاد شد. واژه shiba inu در زبان ژاپنی نام نژاد سگی شکاری است که دقیقاً تصویر آن در لوگوی دوج کوین هم به چشم می‌خورد. این ارز به طور گسترده‌ای نزد حامیانش به «قاتل دوج کوین» معروف است و طرفداران این میم کوین آن را جایگزینی خلف برای DOGE می‌دانند. از آنجایی که این ارز یک توکن ERC-۲۰ محسوب می‌شود، دارای بلاکچین اختصاصی نیست. ریوشی در وایت پیپر آن عنوان کرده است:

    به این دلیل بستر اتریوم را برای ساخت اکوسیستم انتخاب کردم، که پیش از این امنیت این شبکه بر همگان ثابت شده بود و این بلاکچین به خوبی به پروژه اجازه می‌دهد که غیرمتمرکز باقی بماند.

چرا شیبا یک میم کوین است؟

میم‌ها، جوک‌ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی هستند که به فراخور زمان، بر اساس یک سوژه خاص طراحی می‌شوند. بنابراین اساساً رسالت میم‌ها بر مبنای شوخی و خنده است. پس همانطور که از نام میم کوین‌ها (میم + کوین) بر می‌آید، آنها ارزهایی دیجیتال هستند که پیدایش آنها ارتباط نزدیکی با میم‌های اینترنتی دارد. به عنوان مثال، دوج کوین به عنوان معروف‌ترین میم کوین بازار، در ابتدا با الهام از میم محبوبِ سگ shiba و شوخی با ماهیت بیت کوین ساخته شد.

باید اشاره کنیم که تاکنون بیش از ۸۰ میم کوین در CoinMarketCap لیست شده و بسیاری از آنها مقلد و پیرو برادر بزرگ خود، دوج کوین هستند.

معرفی توکن shiba inu

اولین نکته قابل توجه در مورد توکن، عرضه آن است. در مجموع ۱کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) ارز Shiba طی راه‌اندازی رسمی آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. حدود ۵۰ درصد از کل عرضه در استخر نقدینگی یونی سواپ بلاک شده است. ۵۰ درصد مابقی هم به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیانگذار اتریوم اهدا شد. بوترین طی اقدامی حمایتی از جامعه و تورم‌زدایی، اکثر قریب به اتفاق این توکن‌ها را با ارسال به آدرس یک کیف پول فاقد دسترسی سوزاند و بخشی از آنها را (به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در آن زمان) هم با هدف کمک‌رسانی به بیماران کووید ۱۹ در هندوستان به موسسات خیریه اهدا کرد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها