|
کدخبر: 318837

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت شیبا اینو

شیباریوم در یک قدمی ۳۰۰ میلیون تراکنش / افزایش قیمت در راه است؟

تا سپتامبر ۲۰۲۳، شیباریوم 3 میلیون تراکنش را تکمیل کرده بود. با این حال، آخرین ارقام نشان می‌دهد که طی چهار ماه، حجم معاملات بیش از 9,000 درصد افزایش یافته است. این شبکه با بازیگران اصلی ارزهای دیجیتال مانند Gate.io ادغام، و باعث رشد بیشتر آن شده است.

اقتصاد  شیباریوم در یک قدمی ۳۰۰ میلیون تراکنش / افزایش قیمت در راه است؟

تعداد تراکنش روی بلاک چین لایه 2 شیبا، شیباریوم، به نقطه عطف حیاتی 300 میلیون نزدیک می‌شود. آخرین داده‌های ShibariumScan نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌ها در بلاک چین به ۲۹۷ میلیون عدد رسیده است که ۲.۷ میلیون بلاک را شامل می‌شود.

تا سپتامبر ۲۰۲۳، شیباریوم 3 میلیون تراکنش را تکمیل کرده بود. با این حال، آخرین ارقام نشان می‌دهد که طی چهار ماه، حجم معاملات بیش از 9,000 درصد افزایش یافته است. این شبکه با بازیگران اصلی ارزهای دیجیتال مانند Gate.io ادغام، و باعث رشد بیشتر آن شده است.

این دستاورد به ویژه با توجه به روند کاهشی معاملات روزانه در شیباریوم قابل توجه است. در حال حاضر، شیباریوم ۱.۹۶ میلیون نقل و انتقال روزانه را ثبت می‌کند که نشان‌دهنده کاهش نسبت به بیش از دو میلیون، در هفته گذشته است.

شایان ذکر است، حجم آن در ماه دسامبر به اوج خود رسید و به طور میانگین به بیش از ۷ میلیون تراکنش روزانه را پردازش کرد.

علی‌رغم حجم معاملات چشمگیر آن، داده‌های آن‌چین از DeFiLlama نشان می‌دهد که ارزش کل شیباریوم قفل شده (TVL) شیبا حدود 833,000 دلار است.

روند برگشتی قیمت توکن شیبا (SHIB)

این رشد قابل توجه شبکه، همزمان با انتقال قابل توجهی از کیف پولی مرتبط با جاستین سان، بنیانگذار ترون است. LookOnChain گفت که این کیف دارایی‌هایی بالغ بر 4. 7 میلیون دلار از بایننس، از جمله 79.33 میلیارد SHIB به ارزش تقریبی 752,000 دلار را برداشت کرده است.

وقتی سرمایه‌گذاران بزرگ شروع به برداشت از صرافی‌ها می‌کنند، احساسات بازار اغلب صعودی می‌شود. چنین اقداماتی نشان‌دهنده بی‌میلی به فروش دارایی‌های دیجیتال است.

شیباریوم چیست؟

شیباریوم (Shibarium) یک شبکه بلاک چین لایه دو (L۲) است که روی اتریوم و اختصاصا برای پروژه شیبا ساخته شده است. این پروژه قصد دارد دومین میم‌کوین برتر از نظر ارزش بازار یعنی شیبا اینو را به یک اکوسیستم کامل تبدیل کند. ریوشی، خالق ناشناس شیبا اینو، این پروژه را در ماه می ۲۰۲۱ از طریق یک پست وبلاگی که اکنون حذف شده، پیشنهاد داد. طبق آن پست مشخص شد که پروژه شیباریوم قصد دارد یک راه‌حل لایه ۲ مبتنی بر بلاکچین را روی شبکه اتریوم بسازد. در ادامه به بررسی بیشتر جزئیات و هدف شیباریوم می‌پردازیم.

میم‌کوین‌ها انواعی از ارز دیجیتال هستند که با مضمون الگو‌های رفتاری اینترنتی و طنز به تصویر کشیده می‌شوند. این نوع رمزارزها به طور کلی در قیمت خود بسیار پر نوسان هستند و اغلب مواقع توسط سیستم پامپ و دامپ هدایت می‌شوند. عرضه اکثر میم‌کوین‌ها بسیار زیاد است که این موضوه منجر به تورم بالا در آن‌ها می‌شود.

هدف پروتکل شیباریوم سازماندهی مجدد شیبا اینو به عنوان یک پروژه کاربردی و یک اکوسیستم پایدار است. در واقع، توسعه پروژه شیباریوم، شیبا اینو را از یک میم‌کوین به یک اکوسیستم جامع تبدیل می‌کند که یک صرافی غیرمتمرکز (DEX)، یک پروژه متاورسی و بازی‌های بلاکچینی مانند شیبا اترنیتی (Shiba Eternity) را شامل می‌شود.

توسعه‌دهندگان شیباریوم هنوز تاریخ راه‌اندازی این پروتکل را اعلام نکرده‌اند. با این حال، پیش‌نمایش سطح آلفای متاورس شیبا که به عنوان بخشی از این پروژه است، در کنفرانس و جشنواره‌های SXSW ۲۰۲۳ در ۱۳ تا ۱۵ مارس به نمایش گذاشته شد. آخرین بار زمان انتشار این پروژه برای فوریه ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود؛ اما مجدداً به تعویق افتاد. زیرا توسعه‌دهندگان مشتاق بودند نسخه‌ای بدون خطا را پس از آزمایش کامل در مراحل مختلف عرضه کنند.

 

منبع: بیت پین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها