|
کدخبر: 319807 هادی خرسند

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

۱۰ کامیون جذاب جهان را بشناسید +‌تصاویر

در دنیای امروز که جابه جایی های بزرگی انجام می‌‌شود و گاهی برای این جابه جایی ها باید مسافت های طولانی را طی کرد کامیون هایی طراحی شده اند که این کار را بسیار آسان کرده اند. در این گزارش همراه ما باشدی تا با ۱۰ کامیون جذاب دنیا آشنا شوید.

اقتصاد ۱۰ کامیون جذاب جهان را بشناسید +‌تصاویر

کامیون ها نقش مهمی را در جامعه ایفا می کنند و برای طی کردن مسافت های طولانی بسیار مقرون به صرفه هستند چرا که به صورتی طراحی و تولید می شوند که با کمترین مصرف سوخت و استهلاک ممکن بیشترین مسافت را طی می کنند و کارایی بیشتری دارند. در ادامه قصد داریم تا شما را با ۱۰ نوع از بهترین خودروهای کشنده در دنیا آشنا کنیم.

۱-shockwave

این برند یک کامیون مسابقه ای شگفت انگیز است که از ۳ موتور جت j34 48 و Whitney که از هواپیماهای t۲ Buckeye نیروی دریایی ایالات‌ متحده آمریکا تأمین می‌شود. انرژی لازم را برای انجام مسابقات مهیج بدست می آورد. شاک ویو (shock wave) با این ۳ موتو براحتی سرعتی بیش از ۳۵۰ مایل بر ساعت (۶۰۰ کیلیومتر در ساعت) را طی می می کند. این کامیون وحشی با ۳۶ هزار اسب بخار ۴۰۰ متر را در ۶.۵ ثانیه می پیماید. قدرت شگفت انگیز این وسیله به گونه‌ای است که برای نگه داشتن آن باید از ۲ چتر نجات استفاده کرد.

بنابه نظر متخصصین، کامیون مورد نظر نه تنها یکی از قدرتمندترین کامیون های جهان است بلکه  رکورد گینس سریعترین کامیون جت جهان با سه موتور قدرتمند را در اختیار دارد. این گونه کامیون ها به نیمه کامون نیز شهرت دارند.

شاک-ویو

۲-اسکانیا ۷۳۰R

در طراحی کامیون نام برده شده مانند کامیون قبلی از موتور جت خبری نیست. این خودرو دارای موتور v8  است که نسخه Streamline سری R آن در سال ۲۰۱۳ مطابق با نیازهای فعلی بازار جهان طراحی شده است. طراحی بیرونی  این خودرو به گونه ای است که میدان دید زیادی را به راننده آن می دهد.

 اسکانیا سری R در زمره کامیون‌هایی با توان باربری ۴۴ تن قرار می‌گیرد این ویژگی  سبب شده است تا رقیب سرسختی برای مرسدس بنز آکتروس و ولوو FH به شمار می‌رود. از ویژگی های اسکانیا سری R می توان به موتور ۸ سیلندر آن که با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ اشاره کرد. لازم به ذکر است که پنل هایی در قسمت جانبی خودرو طراحی شده است که باعث می‌شود مصرف سوخت این کامیون در مقایسه با نمونه‌ های قبلی حدود ۰.۶ کاهش داشته باشد.

اسکانیا ۷۳۰

۳.ولوو FH16

این کامیون با داشتن ۶ سیلندر پشت سرم هم و حجم ۱۶ لیتری رکوردار قدرت در سال ۲۰۰۹ که باعث شد یکی از قدرتمندرین کامیون های جهان شناخته شود. امروزه با اضافه شدن ۵۰اسب بخار دیگر به این کامیون باعث شده است تا در رده سوم خودرو سنگین قدرتمند قرار گیرد.

ولوFH16

4. MAN TGX

این کامیون که از سال ۲۰۰۷ وارد بازار خودروهای سنگین شده است از برترین کامیون های جهان است. این خودرو سنگین برای حمل و نقل سنگین در مسافت های طولانی طراحی شده است که از ویژگی منحصر بفرد آن به موتور آن اشاره کرد. موتر این خودرو شامل دو توربوشارژر و یک سیستم تزریق ریل مشترک است که 640 اسب بخار قدرت و 3000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

عکس کامیون (1)

۵. مرسدس بنز ACTROS SLT

این کامیون در صدر محدوده باربری مرسدس بنز قرار دارد که از موتور نقطه ای ۳۱۴-OM در ساخت آن استفاده شده است. موتور شش‌گانه آبی با حجم شش لیتر، خروجی ۴۶۰ کیلووات، ۶۲۵ اسب بخار قدرت و حداکثر ۳۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از ویژگی قابل توجه این خودرو می باشد.

عکس کامیون (2)

۶. FREIGHTLINER CASCADIA

اگر یک کامیون راحت و قدرتمند می خواهید می توانید به سراغ کاسکادیا بروید که از یک موتور ۱۵.۶ لیتری دیتروت ۱۶ DD بهره می برد.این موتور یکی از بزرگترین و قدرتمندترین موتور هایی است که توسط دیترویت دیزل با ۶۰۸ اسب بخار تولید شده است.

عکس کامیون (3)

۷. INTERNATIONAL LONSTAR

خودرویی که در رده هفتم رتبه بندی ما قرار گرفته است کامیونی است که در سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۱ وارد بازار شد و مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این کامیون ها دارای یک کابین بسیار بزرگ بودند که برخی از کابین های این کامیون مجهز به اتاق خواب، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی بودند. این ویزگی باعث می شد که دارندگان این خودروها حتی برای چند ماه بدون توقف برای مسیر های طولانی رانندگی کنند.

این کامیون ها به موتور های ۸ سیلندری و ۱۰ سیلندری وی شکل مجهز هستند. موتور های دیزل که بر روی کامیون های اینترنشنال قرار دارد دارای یک سیلندر ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۵۰ اینچ مکعبی بسیار قوی با حجم ۱۴۰۰۰ سی سی هستند و دو سرسیلندر ۱۶ سوپاپ بر روی این سیلندر بسیار قوی قرار گرفته است.

کامیون-اینترنشنال

8. IVECO STRALIS

کامیون IVECO Stralis یکی از محصولات برجسته شرکت IVECO است که در صنعت حمل و نقل و وسایل نقلیه سنگین استفاده می‌شود. Stralis یک خط تولید کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین است که برای عملیات حمل و نقل بار و مسافر در مسافت‌های بلند طراحی شده است.

این کامیون با موتورهای دیزل قدرتمند عرضه می‌شود که در ظرفیت و قدرت متفاوتی در دسترس هستند. همچنین، Stralis به وسیله‌ی تکنولوژی‌های پیشرفته از جمله سیستم‌های کنترل استحکام، سیستم‌های کمک رانندگی هوشمند و سیستم‌های ایمنی پیشرفته پشتیبانی می‌کند.کامیون مورد نظر دارای حجم موتور 12880 سی سی و قدرت موتور 500 اسب بخار در ۱۹۰۰ دور در دقیقه است.

ایویکو

۹. Mack Anthem

این وسیله نقلیه که برای حمل و نقل از آن استفاده می‌شود از کامیون‌های پرچم‌دار است که جایگزین Mack Titan معروف شده است. این مدل از یک موتور ۱۳ لیتری بهره وری می کند که می تواند تا ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۶۰ پوند فوت گشتاور تولید کند.

عکس کامیون (5)

۱۰. DAF

کامیون داف ساخت یک شرکت هلندی است که تولیدات خود را از سال ۱۹۳۲ شروع کرده است.این کامیون از موتورهای ۶ سیلندری خطی استفاده می کند. موتورهای این کشنده دارای یک توربوشارژر و حجم ۱۲ نقطه ۹9 لیتری با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور هستند که برای کارهای سخت و طاقت‌فرسا کافی است.

داف-کامیون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها