|
کدخبر: 319462

خودرو/خودروسازی/خودروی بومی

رونمایی از رقیب تارا و شاهین / این خودرو کولاک کرد

کی ام سی ایگل خودرویی اقتصادی در رده ابعادی B پلاس را می توان تنها محصول اختصاصی خودروسازی بخش خصوصی نامید. این خودرو به عنوان رقیب ایران خودرو تارا و سایپا شاهین با قیمتی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان وارد بازار می‌شود.

اقتصاد رونمایی از رقیب تارا و شاهین / این خودرو کولاک کرد

ایگل نخستین خودرو از پلت فرم PS۱ کرمان موتور است. پلت فرم PS۱ نخستین سکویی است که توسط یک خودروساز خصوصی توسعه پیدا می‌کند.

مشخصات و ویژگی‌های کی ام سی ایگل

خودروی بومی شرکت کرمان موتور با گیربکس اتوماتیک CVT و موتور ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی ۱۰۳ اسب بخاری تولید می‌شود؛ علاوه بر نمونه بنزینی، مدل برقی این خودرو نیز با همکاری مپنا تولید خواهد شد. ایمنی پلت فرم ایگل در تست‌های تصادف مناسب ارزیابی شده و از استانداردهای ۸۵ گانه پشتیبانی می‌کند. ایگل به امکانات ذیل مجهز است:

نمایشگر چند رسانه‌ای

تهویه الکتریکی

کروز کنترل

تودوزی چرم و پارچه

چراغ‌های روشنایی ال‌ای دی جلو و عقب

فرمان برقی با غربیلک دی کات و دکمه‌های کنترلی

داخل کابین کی ام سی ایگل

تیم طراحی ایرانی کرمان موتور با همکاری دو استودیوی ایتالیایی مجموعه چراغ‌ها و سپرهای جلو و عقب خودرو را از نو طراحی کرده‌اند. برخلاف طراحی ساده و قدیمی جک جی فور، محصول جدید از یک طراحی اسپرت و بروز بهره می‌برد.

ایگل نام یک روستا و منطقه در استان تهران است که در گفتار و نوشتار ایگُل و ایگِل هم گفته می‌شود. برای همین می‌توان گفت که نام ایگل برای سدان کرمان موتور در کنار داشتن مفهوم ایرانی، تا حدی در گفتار به معنی انگلیسی عقاب هم نزدیک است.

در ادامه توسعه سبد محصولات ایرانی کرمان موتور، نمونه آپشنال ایگل با طراحی کابین جدید عرضه خواهد شد؛ هدف نهایی کرمان موتور ارائه یک محصول اختصاصی با طراحی و جزییات کاملا جدید در سال‌های آینده است.

منبع: روزگار خودرو
  • ناشناس ارسالی در

    آشغال چینی برابر با بنجول ایرانی

  • ناشناس ارسالی در

    این آپشن غربیلک فرمان واقعا همتا ندارد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها