|
کدخبر: 319010

عرضه خودرو/ بورس کالا/ خودرو

فوری / پای این خودرو به بورس رسید

در این گزارش اطلاعات جدید درباره عرضه یک خودرو در بورس کالا ارائه شده است.

اقتصاد فوری / پای این خودرو به بورس رسید

کاپرا بار دیگر به عنوان کالای عرضه شده در بورس کالا قرار گرفته است، تا افراد علاقمند بتوانند این محصول بهمن موتور را از این طریق خریداری کنند.

متقاضیان این محصول بهمن موتور می توانند روز دوشنبه ۹ بهمن به کارگزاری های بورسی مراجعه کرده و نسبت به نام نویسی برای در اختیار گرفتن این خودرو اقدام کنند. قیمت پایه کاپرا ۲، حدود ۸۶۲ میلیون تومان است و متقاضیان خرید باید ۱۰ درصد قیمت پایه را به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرند.

مدیران فروش بهمن موتور این خودروی پیکاپ را تنها با رنگ سفید در این طرح فروش بروسی خودرو عرضه می کنند.

بهمن موتوری ها در حالی این خودروی پیکاپ را از مسیر بورس کالا عرضه می کنند که در چند وقت اخیر خبری از فروش خودروهای سواری و پیکاپ در بورس کالا نبود و تنها شاهد عرضه خودروهای تجاری به کمک اهرم فروش بورسی بودیم. بهمن موتور از فروش محصولات خود به کمک اهرم بورس کالا استقبال می کرد زیرا می توانست محصولات خود را با قیمت های رقابتی در دسترس متقاضیان قرار دهد.

این خودروساز خصوصی معتقد بود فروش بروسی خودرو علاوه بر شرکت های خودروساز به نفع متقاضیان نیز هست. زیرا قیمت هایی که به کمک تابلوی بورس کالا کشف می شدند از قیمت های بازاری خودرو به مراتب پایین تر بودند.

استفاده از بورس کالا کمک می کرد تا کم کم بساط واسطه ها در بازار خودرو جمع شود اما شورای رقابت به عنوان سیاست گذار اصلی خودرویی به رغم منافع فروش بورسی خودرو، اصرار بر تداوم سیاست قیمت گذاری دستوری و عرضه محصولات تولیدی شرکت های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو داشت.

بنابراین در حال حاضر خبری از عرضه بورسی خودروهای سواری نیست و شرکت های خودروساز می توانند محصولات پیکاپ، تجاری سبک و تجاری سنگین خود را از این مسیر واگذار کنند. البته این مساله نیازمند کسب مجوز از مراجع مربوطه است.

مشخصات کاپرا ۲

وانت دو کابین کاپرا ۲ نسخه بهبود یافته یا به عبارت دیگر، نسل دوم کاپرا است که از سوی شرکت بهمن موتور روانه بازار کشور شد. این شرکت زمانی وانت کاپرا را روانه بازار کرد که بازار وانت‌های دو کابین کشور تنها به مزدا دو کابین (مزدا B۲۰۰۰/کارا) و نیسان پیکاپ دست دوم محدود می‌شد و جز وانت‌هایی نظیر دانگ‌فنگ ریچ و گریت‌وال وینگل، تقریبا رقیب صفر کیلومتر دیگری وجود نداشت.

نسخه بهبود یافته کاپرا با نام کاپرا ۲ به عنوان یک ارتقا ظاهری و فنی به موقع و با بازاریابی صحیح شرکت بهمن موتور به بازار خودرو کشور راه یافت و توانست سهم فروش قابل توجهی را به خود اختصاص داده و رقبای هم‌کلاس خود نظیر ریچ و وینگل را کنار بزند. پیش از عرضه محصولات نوین و توانمندتر نظیر آمیکو آسنا، KMC T۸ و مکث موتور کلوت، کاپرا ۲ تنها گزینه صفر کیلومتر برتر بازار وانت‌های دو کابین کشور بود.

کاپرا ۲ نیز در واقع نسخه فیس‌لیفت شده کاپرا ساده است که در آن سپر‌ها، جلوپنجره، چراغ‌ها، اتاق بار و برخی جزئیات دیگر دست‌خوش اصلاحات کوچک و بزرگ قرار گرفته‌اند. تغییرات در داخل کابین هم ادامه داشته و اینک شاهد تریم داخلی کاملاً متفاوت، صندلی‌ها و فرمان جدید و همچنین آپشن‌های تکمیلی نظیر سیستم مالتی‌مدیا مجهز به رهیاب ماهواره‌ای هستیم. البته تفاوت‌های فنی جزئی مثل استفاده از فن برقی و دسته‌سیم‌های جدید نیز روی کاپرا ۲ روئیت میشوند اما به غیر از این موارد در سایر قسمت‌ها همه چیز مشابه گذشته است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها