|
کدخبر: 318957

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | صرافی بایننس

شوک جدید به بازار ارزهای دیجیتال / ضربه مهلک دیگر به صرافی بایننس

علاوه بر تعلیق فعالیت در فلوریدا، Binance.US در آلاسکا نیز با مشکلات نظارتی مواجه شده است. سازمان نظارت بر امور بانکی آلاسکا، تمدید مجوز Binance.US برای فعالیت در این حوزه قضایی را رد کرده است. در حال حاضر دلایل مشخصی برای لغو مجوز اعلام نشده است.

اقتصاد شوک جدید به بازار ارزهای دیجیتال / ضربه مهلک دیگر به صرافی بایننس

صرافی Binance.US، زیرمجموعه بایننس در ایالات متحده، همچنان با مجموعه‌ای از چالش‌های نظارتی فزاینده مواجه است.

در همین راستا پس از استعفای چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل سابق این صرافی و تحقیقات در حال انجام توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ)، فعالیت Binance.US در آلاسکا و فلوریدا به حالت تعلیق درآمده است.

با توجه به پرونده‌های اخیر دادگاه، دفتر مقررات مالی فلوریدا که مسئولیت اداره و اجرای مفاد اساسنامه ایالت فلوریدا را بر عهده دارد، اقدامات قانونی خود علیه Binance.US را آغاز کرده است.

بر اساس اساسنامه ایالت فلوریدا، این سازمان می‌تواند مجوز یک نهاد را در صورتی که عملکرد آن خطر فوری برای سلامت، ایمنی یا رفاه عمومی داشته باشد، به صورت اضطراری تعلیق کند.

این صرافی، مجوز‌ فعالیت خود را در ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۰ از دفتر مقررات مالی فلوریدا دریافت کرده بود. با این حال، این مجوز در ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ منقضی خواهد شد.

علاوه بر تعلیق فعالیت در فلوریدا، Binance.US در آلاسکا نیز با مشکلات نظارتی مواجه شده است. سازمان نظارت بر امور بانکی آلاسکا، تمدید مجوز Binance.US برای فعالیت در این حوزه قضایی را رد کرده است. در حال حاضر دلایل مشخصی برای لغو مجوز اعلام نشده است.

تغییرات در بخش مدیریت بایننس و اتهاماتی که ژائو به عنوان مدیر عامل سابق با آنها مواجه است، چشم‌انداز نظارتی این شرکت را پیچیده‌تر کرده است.

در ادامه این شرکت باید چالش‌ها را بررسی و برای رفع نگرانی‌های مطرح‌شده، با رگولاتورها همکاری کند. نتیجه این چالش‌های نظارتی، پیامدهای مهمی برای بایننس و کل صنعت ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

صرافی بایننس چیست؟

بایننس یک صرافی مخصوص رمز ارزها است و خرید، فروش و تبادل آن‌ها توسط کاربران را امکان‌پذیر می‌کند. مبادلات بین کاربران در ابتدا فقط با استفاده از ارزهای دیجیتال صورت می‌گرفت و ارزهای رایج نظیر دلار و یورو پذیرفته نمی‌شدند، اما امروز وضعیت متفاوت است.

این پلتفرم در سال 2017 و در کشور چین متولد شد، اما خیلی زود پیشرفت کرد و توانست لقب بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا را از آن خود کند. با توجه به قوانین بسیار سرسختانه پیرامون ارزهای دیجیتال در کشور چین، بنیان‌گذاران Binance خیلی زود مجبور به مهاجرت به ژاپن شدند، کشوری که با روی باز رمز ارزها را پذیرفته و عاشق آن‌ها است!

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل سابق بایننس که با نام مستعار CZ نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۵ شرکت فیوژن سیستمز (Fusion Systems) را در شانگهای تاسیس کرد که سیستم‌های معاملات بسامد بالا (HFT) را برای کارگزاری‌ها توسعه می‌داد. آقای ژائو در سال ۲۰۱۳ هم به تیم Blockchain.info اضافه شد و سومین عضو توسعه دهنده کیف پول بلاک چین بود. علاوه بر این، وی برای مدت کوتاهی به عنوان افسر ارشد فناری صرافی اوکی‌‌کوین (OKCoin) هم فعالیت داشته است.

شرکت بایننس ابتدا در کشور چین تاسیس شد، اما سختگیری‌های این کشور در برخورد با ارزهای دیجیتال باعث شد تا مقر اصلی این صرافی قبل از اعمال شدن قانون منع معاملات رمز ارزی، در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۱۳۹۶) به ژاپن منتقل شود.

پیش از شروع به کار Binance، سازندگان از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) سرمایه مورد نیازشان را جمع‌آوری کردند. این کار را می‌توان به سرمایه گذاری جمعی (Crowdfunding) تشبیه کرد که افراد با سرمایه گذاری و پشتیبانی از یک شرکت در حال تاسیس از آن حمایت می‌کنند. این افراد سپس سود بیشتری در مقایسه با سایر کاربرانی که بعدا سهام‌ها را خریداری می‌کنند، دریافت خواهند کرد. با این حال ICO تفاوتی اساسی دارد، چرا که کاربران به جای ارزهای رایج نظیر دلار و یورو، در یک ارز دیجیتالی سرمایه گذاری می‌کنند.

طی عرضه اولیه سکه توسط بایننس، نزدیک به ۱۵ میلیون دلار جمع‌آوری شد. این پلتفرم در عوض به کاربران خود توکن ارز دیجیتالش با نام بایننس کوین را اهدا کرد که در روز نگارش مطلب، هر واحد آن ۲۶ دلار قیمت دارد، هر چند در ابتدا ارزش هر واحد ۰.۱ دلار بود! این موضوع نشان می‌دهد سرمایه افرادی که از بایننس در شروع فعالیتش حمایت کردند، ۲۶۰ برابر شده است! گفتنی است اگرچه نام آن بایننس «کوین» انتخاب شده، اما یک رمز ارز مستقل نبوده و توکنی ساخته شده بر بستر بلاک چین اتریوم است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها