|
کدخبر: 317317

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | صرافی بایننس

صرافی بایننس دست به کار شد / حذف دو ارز دیجیتال

طبق آخرین اعلامیه بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال، این صرافی نظارت بر ۱۰ پروژه جدید از جمله بلاکچین‌های حفظ حریم خصوصی مانند مونرو (Monero)، فیرو (Firo)، موبایل‌کوین (Mobilecoin) و زی‌کش (Zcash) را آغاز خواهد کرد.

اقتصاد صرافی بایننس دست به کار شد / حذف دو ارز دیجیتال

بایننس یک صرافی مخصوص رمز ارزها است و خرید، فروش و تبادل آن‌ها توسط کاربران را امکان‌پذیر می‌کند. مبادلات بین کاربران در ابتدا فقط با استفاده از ارزهای دیجیتال صورت می‌گرفت و ارزهای رایج نظیر دلار و یورو پذیرفته نمی‌شدند، اما امروز وضعیت متفاوت است.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ و در کشور چین متولد شد، اما خیلی زود پیشرفت کرد و توانست لقب بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا را از آن خود کند. با توجه به قوانین بسیار سرسختانه پیرامون ارزهای دیجیتال در کشور چین، بنیان‌گذاران Binance خیلی زود مجبور به مهاجرت به ژاپن شدند، کشوری که با روی باز رمز ارزها را پذیرفته و عاشق آن‌ها است!

صرافی Binance در سال ۲۰۱۷ در کیمن آیلندز (Cayman Islands) به ثبت رسید. در ابتدا گفته می‌شد که دفتر مرکزی این صرافی در کشور مالتا (Malta) قرار دارد، اما پس از انتشار بیانیه اتحادیه اروپا این جزیره، این گفته زیر سوال رفت.

قضیه از این قرار بود که در نشست آنلاین اتریل کانسنسیس (ConsenSys’ Ethereal Summit) در ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹)، آقای ژائو به مدت ۴۵ دقیقه سخنرانی کرد. وی بیشتر این وقت را به صحبت درباره بعید بودن توانایی رقابت لیبرا و یوان دیجیتال چین با استیبل کوین‌های موجود، عدم قصد و نیت اسمارت چین بایننس برای رقابت با شبکه اتریوم و نحوه جدا نگه داشتن این صرافی از فعالیت‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) که به تازگی شرکت آن را خریداری کرده بود، اختصاص داد.

طبق آخرین اعلامیه بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال، این صرافی نظارت بر ۱۰ پروژه جدید از جمله بلاکچین‌های حفظ حریم خصوصی مانند مونرو (Monero)، فیرو (Firo)، موبایل‌کوین (Mobilecoin) و زی‌کش (Zcash) را آغاز خواهد کرد.

بایننس گزارش داد که این پروژه‌ها ممکن است در آینده از فهرست خارج شوند؛ زیرا بلاکچین‌های مذکور معیارهای مورد نیاز این صرافی برای ادامه معامله در این پلتفرم را برآورده نمی‌کنند.

بر اساس اعلامیه بایننس، توکن‌های مونرو، فیرو، زی‌کش و موبایل‌کوین اکنون بخشی از دارایی‌هایی هستند که “نوسان‌ها و ریسک‌های قابل‌توجهی در مقایسه با سایر توکن‌های فهرست‌شده دارند”.

بر همین اساس، توکن‌های مذکور از نزدیک تحت نظارت بایننس قرار خواهند گرفت و اغلب توسط کارمندان این صرافی بررسی می‌شوند.

همچنین بایننس بیان کرد:

    به خاطر داشته باشید که توکن‌های دارای برچسب نظارتی در خطر عدم رعایت معیارهای فهرستی ما و حذف از فهرست این صرافی هستند.

علاوه بر این، بایننس گزارش داد که برای دستیابی به دسترسی معاملاتی به این دارایی‌ها، کاربران باید هر ۹۰ روز یک بار آزمونی را در جهت اطمینان از خطرات استفاده از این رمزارزها، بگذرانند.

با وجود این، اقدامات بایننس در رابطه با پروژه‌های حریم خصوصی قبلاً توسط ریکاردو اسپانی، سرپرست سابق مونرو مورد انتقاد قرار گرفته بود. وی از صرافی بایننس خواسته بود که به نفع این پروژه‌ها موضع بگیرد و گفته بود که عدم انجام این کار یک “مزاحمت” برای صنعت کریپتو است. پیش از این بایننس از موضع خود جهت حذف این نوع ارز دیجیتال از برخی از بازارهای اروپایی، عقب‌نشینی کرده بود.

با این حال، تحلیلگران معتقدند که اقدامات بایننس را می‌توان به افزایش فشار نظارتی ناشی از تسویه حساب ۴.۳ میلیارد دلاری که در تبادل با وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) و سایر آژانس‌های دولتی این کشور در سال گذشته انجام شد، نسبت داد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها