|
کدخبر: 318934

قیمت طلا/ بازار طلا/ انس جهانی طلا

قیمت طلا خطرناک شد / سرمایه گذاران منتظر این اجلاس هستند

قیمت جدید هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد ریزش به رقم ۲۰۱۸ دلار و ۵۲ سنت رسید.

اقتصاد قیمت طلا خطرناک شد / سرمایه گذاران منتظر این اجلاس هستند

قیمت طلا در معاملات امروز تغییرات زیادی نسبت به روز قبل ثبت نکرده است. اجلاس فدرال رزرو آمریکا نقش تاثیر گذاری بر تصمیم گیری سرمایه گذاران دارد و هفته آینده این اجلاس برگزار خواهد شد. اجلاس فدرال رزرو آمریکا سرنخ‌های بیشتری در مورد دورنمای نرخ بهره ارائه دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۰۱۸ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۰۳۶ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره در ۲۰۲۴ همچنان از بازار طلا حمایت خواهد کرد.

بازارها تا حد زیادی انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ۳۰ و ۳۱ ژانویه ثابت نگه دارد، اما از پیش‌بینی قبلی خود در مورد کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب نشسته‌اند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

نرخ تورم در آمریکا برای سومین ماه پیاپی پایین‌تر است ۳ درصد بوده که می‌تواند فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی تشویق کند.

ر بازار فیزیکی طلا قیمت این فلز گرانبها در این هفته در چین به دنبال معرفی محرک‌های اقتصادی جدید افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد در کوتاه مدت، اطلاعات اقتصادی در آینده و تاثیر آن بر ارزش دلار، سود اوراق قرضه و نرخ بهره، تعیین کننده قیمت طلا و نقره خواهد بود.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۸۷ سنت رسید و پلاتین با ۲.۴۵ درصد افزایش ۹۱۵ دلار و ۶۸ سنت معامله می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها