|
کدخبر: 317563

قیمت طلا | قیمت جهانی طلا | بازار طلا

قیمت طلا دوباره اوج گرفت / دلیل گرانی دلار است؟

قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۰۳۳ دلار و ۹۵ سنت رسیده است که نسبت به روز قبل با ۰.۲۹ درصد افزایش داشته است.

اقتصاد قیمت طلا دوباره اوج گرفت / دلیل گرانی دلار است؟

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه‌شنبه افزایش یافته و جبرانی برای کاهش قیمت روز گذشته ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد احتمال ادامه سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا بر قیمت طلا در کوتاه‌مدت تأثیر منفی داشته باشد. سرمایه‌گذاران در انتظار اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و امکان ارائه توجه بیشتر به سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا را فراهم کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۲۰۳۳ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۴ درصدی به ۲۰۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

در این بین شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای مهم دنیا را نشان می‌دهد، در حدود ۱۰۲.۲۸ قرار دارد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم حدود ۴.۰۲ درصد است.

گزارش آخرین اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا و همچنین اطلاعات مربوط به نرخ لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه دسامبر نشان داد سیاستمداران آمریکایی هنوز هم باید محتاطانه عمل کنند. اما بازار انتظار دارد اقتصاد آمریکا در سه ماهه پایانی ۲۰۲۴ شرایط خوبی داشته باشد، بنابراین لزومی ندارد نرخ بهره فدرال رزرو در حدود ۵ تا ۶ باقی بماند. 

بالا رفتن نرخ بهره از یک طرف هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد و از طرف دیگر ارزش دلار را هم افزایش می‌دهد که به نفع طلا نخواهد بود.

میشل بوم،ن عضو شورای حکام فدرال رزرو آمریکا عقیده دارد سیاست‌های پولی این کشور به اندازه کافی محدود کننده هستند و نیازی به بالا نگه داشتن نرخ بهره نیست.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۳۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۵ درصد افزایش ۹۵۲ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.

مزیت خرید طلا

خرید طلا می‌تواند برخی مزایا و مزیت‌های خاصی داشته باشد. این مزایا عبارتند از:

حفظ ارزش: طلا از دیرباز به عنوان یک روش حفظ ارزش استفاده می‌شود. طلا یک دارایی فیزیکی است که ارزش ثابتی دارد و به طور معمول در طول زمان تحت تأثیر تورم و تغییرات ارزش ارزها قرار نمی‌گیرد. بنابراین، خرید طلا می‌تواند به شما کمک کند تا ارزش پس اندازها و دارایی‌هایتان را حفظ کنید.

تنوع سبد سرمایه‌گذاری: طلا به عنوان یک کلاس دارایی جداگانه در سبد سرمایه‌گذاری شما می‌تواند تنوع را افزایش دهد. وجود دارایی‌های مختلف با عملکرد مستقل می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهد و در برابر تغییرات ناگهانی در بازار مقاومت بیشتری ایجاد کند.

عامل محافظت در برابر بحران: طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ملاذ امن شناخته می‌شود و در زمان‌های بحرانی و ناپایداری اقتصادی، می‌تواند به عنوان یک عامل محافظت مورد استفاده قرار گیرد. افزایش تقاضا برای طلا در زمان‌های بحرانی می‌تواند به ارتفاع قیمت آن منجر شود.

عامل تنظیم‌کننده نوسانات بازار: طلا معمولاً در مقابل نوسانات بازار سرمایه مقاومت نشان می‌دهد. در زمان‌هایی که بازار سهام یا سایر دارایی‌ها در حال کاهش هستند، قیمت طلا معمولاً افزایش می‌یابد. این می‌تواند ارزش سرمایه‌گذاری شما را در زمان‌های ناپایداری حفظ کند.

مهم است که قبل از خرید طلا، بررسی دقیقی انجام دهید و بازدهی و ریسک‌های مربوطه را مورد بررسی قرار دهید. همچنین، بهتر است با مشاور مالی مجرب صحبت کرده و نظر و راهنمایی او را در خرید طلا دریافت کنید.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها