|
کدخبر: 318380

قیمت طلا/ بازار طلا/ پیش بینی قیمت طلا

قیمت طلا نزولی شد / پیش بینی جدید از وضعیت بازار

قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۰۲۹ دلار و ۴۹ سنت رسیده است که نسبت به روز قبل با ۰.۳۰ درصد افزایش داشته است. اما در طول یک هفته گذشته، قیمت طلا یک درصد کاهش یافته است.

اقتصاد قیمت طلا نزولی شد / پیش بینی جدید از وضعیت بازار

قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافته است، اما اظهارات سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره پایین آورده و این باعث بیشترین کاهش قیمت طلا در طی ۶ هفته گذشته شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۰۲۹ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۸ درصدی به ۲۰۲۹ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا یک درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته است.

شاخص دلار ۰.۲ درصد پایین آمده، اما ۱ درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

بازارها طی هفته گذشته در حال گمانه زنی در مورد زمان آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بوده‌اند که تاثیر خود را بر قیمت طلا گذاشته است.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت این بانک قبل از هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره احتیاج به اطلاعات بیشتری در مورد تورم دارد.

تاجران حالا ۴۷ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود. این رقم هفته گذشته برابر با ۷۱ درصد بود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در بازار فیزیکی طلا، خرید این فلز گرانبها توسط هندی‌ها در این هفته کاهش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۷۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸۳ درصد کاهش ۹۰۳ دلار و ۲۷ سنت معامله می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها