|
کدخبر: 318328

قیمت سکه | قیمت طلا | بازار طلا

حمله آمریکا به یمن طلا را گران کرد / نگاه ها به سمت فدرال رزرو!

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

اقتصاد حمله آمریکا به یمن طلا را گران کرد / نگاه ها به سمت فدرال رزرو!

طلا (Au) عنصری فلزی است به رنگ زرد براق ویژگی های این عنصر فلزی شکل پذیری زیاد ، زیبایی ، درخشندگی منحصربفرد ، مقاومت زیاد در برابر عوامل محیطی چون آب و هوا و تغییرات دمایی می باشد.

شکل پذیری طلا به اندازی ای است که میتوان از یک گرم طلای خالص ورقه ای به اندازه 1متر در 1 متر ساخت.طلا به حدی میتواند نازک شود که نور را از خود عبور دهد و حتی با ناخن روی طلای خالص میتوان شکل ایجاد کرد.

به دلیل همین خاصیت نرمی در مصارف مختلف با اضافه کردن برخی فلزات دیگر مقاومت طلا را افزایش می دهند که این عمل باعث تغییر رنگ در طلا هم می شود.

طلا در هوا و رطوبت مقاومت خوبی دارد و در اسید ها بسیار پایدار است.تنها اسیدی که قادر به حل کردن طلا می باشد به نام تیزآب سلطانی (نیترو – هیدروکلریک اسید)شناخته می شود.طلا به سختی وارد واکنش های شیمیایی میشود.

طلا علاوه بر کاربرد زینتی و سرمایه ای، کاربردهای گوناگون دیگری از جمله در دندان‌پزشکی، تولید شیشه‌های رنگی و صنایع الکترونیک دارد و با توجه به رسانایی الکتریکی بالا در سیم‌کشی الکتریکی استفاده می شود.

طلا  رسانای خوب گرما و جریان برق است. از نظر شیمیایی رطوبت هوا و بر آن بی اثرند. به همین دلیل در ساخت سکه و جواهرات بسیار مناسب است و البته می‌توانند پوشش مناسب برای دیگر فلزهای واکنش پذیر باشد

در صنعت جواهر طلا جایگاه بسیار ویژه ای دارد که به دلیل فرم پذیری زیاد طلا از آن مصنوعات بسیار زیبایی میتوان ساخت از جمله گردن بند ، انگشتر ، حلقه ، پلاک . در صنعت طلا و جواهر از طلای خالص استفاده نمی شود و مقدار طلای استفاده شده در یک گرم طلا ساخته شده را عیار طلا می نامند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار و ۲۵ سنت رسید.

تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال درگیری‌های خاورمیانه افزایش یافته و قیمت این فلز گرانبها را بالا برده است. سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد سیاست نرخ بهره در سال جاری میلادی هستند.

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار و ۲۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۶ درصدی به ۲۰۲۴ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

به نظر می‌رسد تنش‌های ژئوپلیتیکی طلا را بالاتر از محدوده ۲۰۰۰ دلار نگه داشته است. البته بی‌ثباتی‌های بسیاری وجود دارد.

آمریکا در روز چهارشنبه حوثی‌های یمن را یک گروه تروریستی اعلام کرد. این اقدام به دنبال دومین حمله یمن به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ صورت گرفت.

رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا در روز پنجشنبه گفت نسبت به کاهش زود هنگام نرخ بهره امیدوار است چون نشانه‌ها حاکی از کاهش تورم در ماه‌های آینده است.

تاجران ۵۷ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۲۲ دلار ۸۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۴ درصد افزایش ۹۱۲ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها