|
کدخبر: 316162

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

زور بورس به صعود نرسید! / وضعیت نمادهای ریزشی در بازار + نقشه

در جریان معاملات بازار سهام در تاریخ ۲ دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس با کاهش ۱۸۷۴ واحدی به کار خود پایان داد و در نهایت به سطح ۲,۲۰۸,۰۰۰ واحد رسید.

اقتصاد زور بورس به صعود نرسید! / وضعیت نمادهای ریزشی در بازار + نقشه

در تاریخ ۲ دی ماه، بازار سهام با روندی نزولی آغاز به کار کرد و تعداد زیادی از نمادهای بورسی شاهد کاهش قیمت بودند. این ریزش باعث شد بیشتر نمادها در حالت منفی قرار گیرند و صفحات سهامداران به رنگ قرمز درآمد که نشان‌دهنده‌ی افت ارزش سهم‌هاست.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل به نزدیکی ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، فولاد، شپنا، وبملت، حکشتی، رمپنا و فارس تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲ دی ۱۴۰۲

نقشه-بازار-بورس

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۴۴۴ واحدی به ۷۶۱ هزار و ۸۰۲ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات-بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۷,۰۸۸,۲۴۹.۲۵۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۱,۱۰۷.۰۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۲۸۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز انتخاب، هرمز، غصینو، آریا، زاگرس، وسپهر و وگردش هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲ دی۱۴۰۲

محمد باقر حسن‌زاده، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام رفع مشکلات سامانه کدال، از راه‌اندازی نسخه جدید با امکانات به روز و مدرن در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

علی رحمانی، مدیر عامل اسبق شرکت بورس تهران: افزایش شفافیت و پیامدهای مثبت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سبب واکنش بازار سهام نسبت به این مساله خواهد شد.

بانک جهانی در گزارشی از کنترل تورم و ثبات نرخ ارز در ایران خبر داد.

شاخص‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

طبق آمار ارائه شده از معاملات بازار سهام در هفته گذشته، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق توسعه و تثبیت بازار از گردش معاملات خرد سهام و حق تقدم به ترتیب ۳۰۸ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال (۷۴.۶ درصد)، ۴۸ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال (۱۱.۷ درصد) و ۱۳ هزار و ۸۲ میلیارد ریال (۳.۲ درصد) بود.

افزایش نقش بازار سرمایه در قالب پروژه‌های مشارکتی

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: در قانون بودجه سال آینده در صورتی که پروژه‌های عمرانی به سمت پروژه‌های مشارکتی حرکت کنند، شاهد پررنگ‌تر شدن نقش بازار سرمایه خواهیم بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها