|
کدخبر: 317922 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز.,

پیش بینی ۲هزار اتوبوس برقی برای تهران/ رقم ویژه بودجه حمل و نقل در سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، درحاشیه برگزاری دوبست و هشتمین جلسه شورای شهر، توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت تاکسی و اوتوبوس های برقی ارائه داد.

اقتصاد پیش بینی ۲هزار اتوبوس برقی برای تهران/ رقم ویژه بودجه حمل و نقل در سال آینده

مهدی چمران درحاشیه برگزاری دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با بحث تحول در ناوگان حمل و نقل گفت: شهردار تهران در روزهای آینده به چین سفر خواهد کرد تا تفاهم‌نامه اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت برقی را به قرارداد تبدیل کند. با تبدیل شدن این تفاهمنامه به قرارداد، اتفاقات خوبی برای ناوگان حمل و نقل کشور خواهد افتاد.

چمران ادامه داد: صبح امروز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داده است که تعدادی از اتوبوس‌های اورهال شده به ناوگان حمل و نقل بازخواهند گشت. بنده اطلاعی از تعداد این اتوبوس‌ها ندارم. تعدادی از اتوبوس‌های وارداتی نیز در چند روز آینده به صورت آزمایشی وارد خطوط خواهد شد.

وی گفت: شهردار تهران در روزهای پیش رو به چین سفر خواهد کرد تا تفاهم‌نامه اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت برقی را به قرارداد تبدیل کند.امیدواریم هرچه سریعتر اتوبوس‌ها را در تهران ببینیم. تا امروز ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی به پیشنهاد وزارت صمت پیش‌بینی شده و امیدواریم تفاوت قیمت برقی و دیزلی با کمک‌های دولتی انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: این ۲ هزار دستگاه متعلق به شهر تهران است و سایر کلانشهرها باید خودشان اقدام کنند.

وی  گفت: فکر می‌کنم باید رقم ویژه‌ای برای بودجه حمل و نقل عمومی در بودجه سال اینده همچون امسال پیش‌بینی شود اما لازم به ذکر است که جزئیات و رقم این بودجه باید در بررسی‌ها مشخص شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها