|
کدخبر: 317812

حقوق بازنشستگان / همسان سازی حقوق بازنشستگان / متناسب سازی حقوق بازنشستگان

تیر خلاص به قلب بازنشستگان / تکلیف افزایش حقوق ها مشخص شد

به دلیل وضعیت مالی و اقتصادی کشور، دولت نه تنها علاقه‌ای به افزایش قابل توجه حقوق و دستمزد ندارد، بلکه اقدامات محافظه‌کارانه را به عنوان راه حلی برای اصلاح وضع موجود در این زمینه می‌شناسد.

اقتصاد تیر خلاص به قلب بازنشستگان / تکلیف افزایش حقوق ها مشخص شد

تعداد بازنشستگان کشور به حدود ۶.۳ میلیون نفر می‌رسد. اگر بخواهیم که حقوق بازنشستگان به میزان متناسب با حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری شاغلان باشد، نیاز به تخصیص حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که باید از جیب مردم یا صندوق تامین اجتماعی تامین شود.

دولت بنا به شرایط مالی خود و اقتصاد کشور، نه‌تنها رغبتی برای افزایش قابل‌توجه حقوق و دستمزد ندارد، بلکه محافظه‌کاری در این حوزه را از راهکارهای اصلاح وضع موجود می‌داند.

در این زمینه، دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیشنهادی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ارائه نداد؛ اما اهالی بهارستان این موضوع را به لایحه اضافه کردند و با افزایش یک‌درصدی مالیات ارزش‌افزوده، ردیف اعتباری موردنیاز آن را فراهم آوردند.

در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعی هم تجویز مجلس این است که دولت با پرداخت بخشی از بدهی کلان خود به سازمان تأمین اجتماعی، امکان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را از محل منابع داخلی فراهم کند. در ایران حدود ۶.۳ میلیون بازنشسته داریم که ۴.۲ میلیون نفر آن‌ها در دسته بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و قریب به ۲.۱ میلیون نفر نیز بازنشسته کشوری و لشکری محسوب می‌شوند.

تخصیص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به افزایش حدود ۲ میلیون تومانی دریافتی آن‌ها در سال آتی منجر خواهد شد و برای اعمال همین متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی به حدود ۱۰۰ همت اعتبار دیگر نیاز است.

چالش‌های متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

بر اساس تمهیدات مجلس، در سال آینده، مصرف‌کنندگان در اقتصاد ایران باید یک درصد مالیات بیشتری روی ارزش‌افزوده پرداخت کنند تا حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، قدری ترمیم شود. کارشناس حوزه کار و تأمین اجتماعی، میگوید: جدای از اینکه خود بازنشستگان نیز مشمول پرداخت این مالیات اضافی هستند، چرخه تورمی ناشی از این اقدام نیز ترمیم حقوق این بازنشستگان را تحت تأثیر قرار خواهد شد.

حمید حاج اسماعیلی می‌افزاید: نکته دیگر اینکه در سال‌های اخیر، قدرت حقوق و دستمزد در اقتصاد ایران به‌شدت افت کرده و حفظ معیشت شاغلان دولتی و خصوصی، مستلزم افزایش حقوق و دستمزد است و از این محل نیز باید مبالغ پرداختی به بازنشسته افزایش یابد. اختلاف مشهود این دو موضوع با نظر دولت در مهار تورم از مسیر تعدیل حقوق و دستمزد، چالش دیگری است که متناسب‌سازی حقوق این بازنشستگان را تهدید می‌کند.

حقوق-کارگر

نسخه ترمیم حقوق بازنشستگان در تأمین اجتماعی

بند (س) تبصره (۶) لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی آن فقط مخصوص بازنشستگان کشوری و لشکری یعنی دولتی‌ها و نظامی‌هاست و طبق معمول، بازنشستگان تأمین اجتماعی که عمدتاً غیردولتی محسوب می‌شوند از لطف دولت محروم هستند.

البته نمایندگان مجلس پیش‌ازاین اعلام کردند که در برنامه هفتم توسعه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تکلیف کرده‌اند و دولت مکلف است تا بخشی از بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی بپردازد و این منابع صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این صندوق شود.

جدای از تفاوت ماهیت منابع اختصاص یافته به متناسب‌سازی دو گروه بازنشسته دولتی و غیردولتی، محل تأمین این اعتبار هم ضریب اجرای متناسب‌سازی را تضعیف می‌کند.

در حقیقت، دولت در شرایطی که برای تأمین درآمد عمومی بودجه، مجبور است در سال آتی حدود ۳۰۰ همت اوراق بفروشد، باید نزدیک به ۱۰۰ همت هم برای تسویه بخشی از بدهی تأمین اجتماعی تأمین کند که به نظر بعید می‌رسد.

سناریوهای تأمین اعتبار در تأمین اجتماعی

وقتی دولت قادر به تخصیص اعتبار نقدی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد، ناچار است مانند دولت قبل، از مسیر تهاتر شرکت‌ها اقدام کند. در دوره قبلی، سهام دولت در شرکت بحران‌زده هپکو به تأمین اجتماعی منتقل شد و در مقابل تأمین اجتماعی از محل منابع داخلی، رقم بزرگ‌تری را صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خود کرد.

نکته قابل‌توجه این است که دولت عموماً شرکت‌های ورشکسته و غیرسودده را با صندوق تأمین اجتماعی تهاتر می‌کند و منجر به وارد آمدن فشار مضاعف به تأمین اجتماعی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان می‌شود. این در حالی است که این صندوق در سال‌های اخیر به دلایل مختلف تحت‌فشار بیشتری قرار گرفته و سرعت ورود آن به منطقه بحرانی افزایش یافته است.

پاداش-بازنشستگان

اماواگرهای متناسب‌سازی

اگر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال آینده طبق هدف‌گذاری‌ها انجام شود، با احتساب افزایش ۱۸ درصدی حقوق آن‌ها در بودجه ۱۴۰۳، می‌توان گفت که میزان رشد حقوق آن‌ها به تورم برآوردی سال آینده نزدیک خواهد بود.

کارشناس حوزه کار و تأمین اجتماعی، با اشاره به موفقیت پایین متناسب‌سازی حقوق در دوره قبل، برای اجرای این سیاست در سال آینده هم مسائلی را مطرح می‌کند کهدروی ضریب موفقیت طرح اثرگذار خواهد بود.

حاج اسماعیلی، می‌گوید: وقتی قدرت حقوق و دستمزد در سال‌های اخیر افت ملموسی داشته و شاغلان با مشکل معیشتی مواجه شده‌اند، رساندن حقوق بازنشست‌ها به ۹۰ درصد شاغل هم‌تراز کار بسیار سختی است چراکه ابتدا باید حقوق و دستمزد شاغل افزایش داده شود.

او به موفقیت پایین متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت قبل اشاره می‌کند و می‌افزاید: در دوره قبل همین متناسب‌سازی ۹۰ درصدی مطرح شد، اما اکنون حقوق لشکری شاغل و بازنشسته با اختلاف ۲ برابری مواجه است.

حاج اسماعیلی می‌گوید: دولت قصدی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نداشته، اما مجلس زیر فشار عمومی، این موضوع را با همان فرایند اشتباه قبلی در بودجه گنجانده است. نکته مهمی که این کارشناس حوزه کار به‌عنوان یکی از عوامل شکست متناسب‌سازی مطرح می‌کند، این است که در بخش بازنشستگان خصوصی و غیردولتی، شاخص معتبری برای تعیین شاغل همتراز وجود ندارد.

او می‌گوید: تعیین شاغل هم‌رده در بخش دولتی با گروه و پایه و برای لشکری‌ها با درجه امکان‌پذیر است؛ اما در تأمین اجتماعی باوجود اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کمتر از ۵۰ درصد شاغلان، چنین امکانی به‌طور عام وجود ندارد. حاج اسماعیلی، همچنین با تأکید بر اینکه منابع متناسب‌سازی ایراد ماهیتی دارد، تأکید می‌کند که دولت باید این اشکال را در قانون بودجه برطرف کند.

منبع: همشهری آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    کمتر اختلاس ودزدی کنید کسری بودجه هم تام ین میشه این همه ارگان وسازمان موازی کار را ادغام کنید واز جنگهای بی حاصل نیابتی دست بکشید وثروت ایران را برای ایرانیان خ رج کنید مازاد هم میارید گرچه ثروت حال حا ظر هم کافی است

  • ناشناس ارسالی در

    یم کن از دزدیا تون کم کنید حق باز نشسته رو بدید خاک گور چمشاتونو پر کنه سرطان بش ه تو جون عزیزاتون

  • مطلع ارسالی در

    اصلا در کشور ما بازنشستگی معنی ندارد چو ن حقوق بازنشیتگی کفاف نمیکندو بعد از باز نشستگی دور دوم اشتغال شروع میشود ومعمول ا برخی از کارفرمایان بخاطر قوانین کار عل اقه مند به بکارگیری بازنشیتگان دارند. و بهتر است بجای کلمه بازنشستگی از عبارت &q uot;زمین گیرشدن " یا "فرسودگی " استفاده شود

  • ناشناس ارسالی در

    تیر خلاص به قلب خودتون بخوره انشالله با این تیتر زدن بیشعورانه تون احمقهای عوضی

  • آشنا ارسالی در

    ۶ میلیون بازنشسته در مقابل ۶ میلیون اتباع افغان ! بطور یقین ۴ میلیون از این جمعیت افغان با روزی ۵۰۰ هزار تومان درامد ۶۰ هزار میلیارد تومان !! درآمد دارند.چرا باید یک کارگر ایرانی درآمدش نصف یک تبعه باشد.

  • ناشناس ارسالی در

    آخه ای بنگاه خبری تیتر و شهرخبر چرا اینق در روی بازنشستگان قلم میزنید شما یا واقع ا خیلی خوش باورید یا خیلی دغلباز که هی م یگید دولت و مجلس انقلابی برای مردم و باز نشستگان کار میکنند این خائنان به مردم ف قط فکرتقویت سرورانشان در کشورهای عربی و روسیه و چین و همه کشورها غیراز وطن خودما ن هستند

  • ناشناس ارسالی در

    چرا مردم و تامین اجتماعی ......
    دولت بدهی تامین رو بده نیازی به دزدی از جیب مردم و تامین نیست .....از واحدهای نظامی بودجه کم کنید ....کارگرو بازنشسته دیگه رمق ندارند




  • داریوش از اهواز ارسالی در

    جلو فسادها رانت ها اختلاس ها گرفته شود دولت دستش باز میشه برای تامین بدهی به تامین اجتماعی که حق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هست

  • آراز ارسالی در

    دولت خیلی....میکنه.چراجلوی دزدی هارونمیگ یره بجاش دوقرون بازنشستگان چشمشونوکورکرد ه!؟

  • محمد ارسالی در

    باسلام دولت اگه نمیخواهد زجر بدهد بازنشس ته ای را که باعث رشدش شده،فقط وفقط درسال از ۲فقره اختلاس پیشگیری کند جیبش پرپول وهمه هم راضی.باشد که عمل کند ونتیجه خوب راببیند

  • ایرانی ارسالی در

    دولت فقط زورش به بازنشسته ها می رسد.

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام و احترام بله پول فروش نفت و گاز که هیچ جزایر هم کفاف مستعمری نمی دهد.

  • مسعود ارسالی در

    مجلس محترم باید فشار مضاعف به دولت در خص وص بدهی سرسام آور سازمان تامین اجتماعی ک ه حق الناس هست بیاورد تا خود سازمان بین خود سهامداران حل کنه در غیر اینصورت میب ایست قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور احقاق حقوق کارگران وبازنشسته های عزیز را در دستور کار قرار دهد این عمل دولت در ب انک بردن مال اشخاص مصداق کامل دزدی هست!! !!!!

  • داریوش ارسالی در

    دستمون بشکنه که نریم به رییسی رای بدیم گولمون زد که همه چیزو ارزون میکنه تو این سه سال به خام سیاه نشوندمون با این همه گرونی ۲۰ برابری آخه آقای رییسی تو که از اقتصاد چیزی نمیدونستی چرا اومدی جلو با یه مشت مشاور کار نابلد که هرچی میگن فرداش مییایی اجراش میکنی بعد میفهمی اجب اشتباهی کردی با این تصمیمات نادرس فق تاجرا و کارخانه دارارو گردن کلفتر کردی مارو بیچاره تر بهتر دیگه کاندید نشی صد رحمت به روهانی اون حد اقل اقتصاد دان بزرگی بود شما چی

  • Ali Akbar Tahhizadeh Farimani ارسالی در

    خدا ازتون نگذره که وقتی یادمون هست هر دولتی اومد سر کار فاتحه زندگی مردم رو خوند هر روز بدتر و گند تر از دیروز مملکت نیست دزد خانه شده مرگ بر کسی که باز بخواهد سفره بازنشستگان رو کوچکتر کنه مرگ بر بی کفایت ترین دولت بعد از 57 گرانی بیداد می‌کند با این حقوق بازنشستگی دیگه خبری از درمان نیست گوشت 600 هزار تومانی هم پر زد و رفت

  • ناشناس ارسالی در

    سلام. این یعنی چی که دولت بدهی تامین اجت ماعی را نمی دهد که مانند بازنشستگان کشور ی و لشکری مناسب سازی انجام بگیرد؟ بازنشس تگان خودشان سهم بازنشستگی خود را پرداخت کرده اند و از منابع دولتی که متعلق به هم ه مردم است و سهم ما بازنشستگان تامین اجت ماعی هم پرداخت نشده است. حالا دولت دارد در پی یک اقدام تبعیضی و برداشت از صندوق تامین اجتماعی جلوی همسان سازی بازنشستگا ن تامین اجتماعی را می گیرد. آیا این ظلم نیست؟ این ظلم فاحش در حق بازنشستگان کنون ی و آینده تامین اجتماعی است.

  • محمد. باز نشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    سلام
    خیلی جالبه . وقتی اسم بازنشسته میاد یه عده این از علما میگن زمان حضرت محمد کسی باز نشستگی نمی گرفته . یه عده ای میگن مگه میشه در قبال کار نکردن حقوق گرفت .
    ولی وقتی به خود این ٵقایان میرسه به عکس میشه .که تمام بودجه مملکت اسلامی را ارث پدر میدونن ولی شکم گنده شون سیرایی نداره
    حالا هم که میخوان سنار به حقوق اضافه کنن از مردم باید بکشن تا بتونن جبران کنن
    خدایا چنان کن سرانجام کار
    که حکومت خشنود و ما ......

  • ناشناس ارسالی در

    چرامرتب میگوییدبازنشستگان کشوری من کارشناس مددکاراحتماعی هستم 12میلیون حقوق میگیرم ولی یک راننده شهرداری ماهی 17میلیون حقوق میگیردکه بیمه تامین اجتماعی هم هست حالاکجابازنشستگان کشوری حقوقشون بالاست ماکه تادهم ماهم نمیرسونیم بااین حقوق وسه تاپسردانشجو

  • یاسوج ارسالی در

    حتما نمایندگان ملت منتظر زیرمیزی بازنشستگان هستن ما توان شاسی بلند را نداریم اما میتونن حقوق یکماه را قسطی بردارند

  • حمید ارسالی در

    انشاله تیر خلاص به قلب اونهایی که سنگ ان دازی میکنند بخوره /افزایش ۲ میلیونی به ن ظر شما افزایش محسوب میشه

  • گمنام ارسالی در

    نتیجه بیمه شدن یعنی این که بازنشسته از پ س اندازه سی سال پرداخت بیمه خودش هم نتون ه درست استفاده کنه بیمه شدن اشتباه است خ دا راضی نباشه

  • غلامحسین ارسالی در

    بااحترام اعتبار برای همسان‌سازی ندارین اشکال ندارداز چای دبش اعتبارارزی بگیرد چ گونه برای اختلاس اعتبار هست برای بازنشست گان نیست چندین سال است بااعصاب وروان باز نشستگان بازی میکنید خدالعنت کند مسعولان بی کفایت دزد را مقام معظم رهبری فرمودن د به بازنشستگان توجه بیشتری نمایید حال ا شما میگویید اعتبار ندارید

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی بی شرف هستین جلوی دزدی هارو بگیرید حق کارو بدید

  • ناشناس ارسالی در

    حق خودمون هستش چند سال از حقوقمون کم کردین

  • بازنشسته ارسالی در

    چطور ****ها حق بیمه رو اگه سر وقت پرداخت نکنی جریمه باید بدی پا میزارن بیخ گلوت تا ریال اخرازت بیمه رو میگیرن بی پدرها شما همون حقوق ۴۰۰۰هزار تومان دوره شاه رو بدید تورم رو هم کنترل وپایین بیارید دزدی هاتونو هم کم کنید حقوقهای نجومی هم نگیرید اونوقت میبینید که نه تنها بودجه کم هم نمییارید بلکه اضافه هم میارید اگه از خودشون یک ریال حقوق کم کنن

  • بازنشسته ارسالی در

    واقعا جای بسی تاسف است در حکومت پابرهنها در عر ض این ۴۰ سال فقرا فقیر تر سرمايه دارها سرمايه دار تر فاصله طبقاتی به عرش اعلا ولی توی تلویزیون هر روز ؟؟؟؟؟؟؟

  • من ارسالی در

    خب اگه به حقوق بازنشسته ها اضاف بشه اخت لاسگرای چای دبش و سلطان شکر و فولاد و .. ..باید چکار کنن بیچاره ها بیشتر به فکر ع زیزای دزد و اختلاسگ باشین گناه دارن این نورچشمی ها

  • سیدعلی جانباز بازنشسته میرعلی ارسالی در

    باسلام ببه جنگ نابرابر در ۸ سال جنگ و از بین رفتن جکانی نظامیان ، و تورم که در حد ۶۰ در هم بالا تر میباشد و با توجه به منابع گاز نفت و طلا طلا و معادن می‌توان افزایش حقوق را انجام داد ولی متاسفانه این افزایش تبدیل به سبقت و نوعی جدل در بین نمایندگان شده و ما مجددآ نمی توانیم استخدام بشویم و شرمنده خانواده حتی در جامعه هستیم و این افزایش ۴۵ در صدی که در عید امسال مقرر بود و تصویب شده بود قابل اجرا میباشد .

  • محمدرضا ارسالی در

    بوجه‌برای‌غزه‌ولبنان‌وسوریه‌دارند
    ولی‌برای‌مردم‌خودشون‌ندارند

  • سعید ارسالی در

    به یاد بیاورید همبن اقای رییس دولت مدعی بود با توسل به شرق چین و روسیه کشور را ا باد خواد کرد ف مردند بخ برجام‌نیازی ند ارند همه جیز در داخل است داخل هم که در ا ختیار ایشان است در باب بازنشستگاه ک نوه های انها هم سخن ها رانده اند رییس مجلس هم که سر در یخچال بازنشستگان داشت حالادچ شمشان کور دنگشام ترم بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد کور شوندجواب بدهند سفرهای ما کلا جمع شده مرغ کیلویی پانزده هزار ت مان گوشت صدو سی تومان توان خ ید نداشتیم حالا مرغ صد هزار تومان گشت شش صد هزار تومان این اقا ارز چهار و دویستی را بردا شت پول انرا چه می کند ممکن است بفرمایید م

  • ناشناس ارسالی در

    برای مسعولین کشور باز نشسته اهمیت ندارد هر چقدر در فقر مطلق زندگی کنند دولت خوشح ال می شود و منبد وضیعت معیشتی بازنشستگان کشوری بسیار وخیم می شود وسلام

  • ناشناس ارسالی در

    افزایش حقوق بازنشستگان صندوق های همچون بانکها هیچ نیازی به جیب مردم یا دولت ندارند و از محل کسورات پرسنل تامین می شود که دولت وسوسه شده و می خواد این صندوق را بر خلاف قانون تصاحب کند این هم از دولت و مجلس انقلابی

  • ناشناس ارسالی در

    اینها1403را نمیبیند که همسانسازی هم اجرا بکنند دولت ورشگسته پولی نیست همه صندوق های بازنشتگان درحال فروپاشی است

  • احمد.ی ارسالی در

    از همان روز اول که زمزمه لاف زنی را شروع کردندودم ازحقوق مستمری بگیران تامین اشت باهی شد.کتبا اعلام کردم اینها همش لافه د روغ وعده تووخالیه.اگرحقوق مستمری بگیران راضافه نکنید آمریکا بیاد درخانه شمارا شخ م بزنه هیچکس نمیاد بدادتون برسه !!!!!!!ب فکرمردم ضعیف باشییید بقول امام یوم‌الله تکرار نشه اینقدر دروغ بخوردمردم ندید

  • بازنشسته ارسالی در

    شما لطفا بجای دولت تصمیم نگیرید و بهتره بگم و با خبرهای فتنه انگیزتون استحکاک در جامعه درست نکنید دولت بجای خیرات و بذل بخشش ثروت کشور می بایست حق و حقوق کارکنا ن و بازنشستگان را به موقع پرداخت کند و خ ودرا با ۸۰ میلیون ایرانی سر شاخ نباید کن د

  • ناشناس ارسالی در

    تیر خلاص را دولتهای عدالت محور واصلاح طلب وآزاد منش (به تعبیر خودشان) هنوز وارد نساخته اند، بلکه انقلاب اسلامی را با ترفندی موزیانه وباصلاح مصلحت طلبانه به جمهوری شدن وادارکرده، وجمهوری را به روش مصلحت طلبی انگلیسی به هر چه من بگویم سوق داده است.
    بله بلاخره تیر خلاص رادر دیگه گویی وبرده داری با روش نئو لیبرالیسمی به اُمت وملت وارد میسازند .
    شرمانده ایم امام شهداء و شهدای گلگون کفن امانت دار مناسبی نبودیم.

  • ناشناس ارسالی در

    هنوز که هنورهست که گزینه بازنشستگان روی میزهست دولت خودش این گزینه رامطالعخ کرد ه وخوب میداند که چه اتفاق میافتد

  • صادق ارسالی در

    برای جذب بازدیدکننده به هرحال ای متوسل م ی شوید خواهشا دست از مطالب تکراری ومسخره آمیزبردارید

  • ناشناس ارسالی در

    رییسی قبل آمدن اعلام کرد فقرا را ریشه کن خواهد کرد

  • نوراله یعقوبی ارسالی در

    سلام عرض ادب بله بازنشستگان عمرشان کفاف نمی دهد حق خودشان بگیرن اما ان شاء الله خداوند بزرگ در همین دنیا حق بازنشستگان ا ز مسئولین بی کفایتو می گیره ما دیگر هیچ توانی نداریم

  • ایرانی ارسالی در

    بابا جان بازنشسته را ول کن بچسب به حماس وحثی ها

  • مجید ارسالی در

    دولت و مجلس اگر نمیتوانند افزایش حقوق ملت را بر اساس تورم تامین کنند بهتره استعفا بدن و برند در غیر این صورت دارند به مردم ظلم می کنند و هیچ کس از این ظلم نابخشودنی نمی گذره

  • واحد حقگو ارسالی در

    سلام بازنشستگان عادت کرده ام. با بی پولی تکلیف بازسازی در بعضی از مناطق دنیا چه میشود.

  • یکتا پرست ارسالی در

    چقدر نویسنده این مطلب بی شعور و بی شخصیت هستش تیر خلاص به قلب بازنشستگان نه!تیر خلاص به قلب کسی که در تربیت تو کوتاهی کر ده

  • ناشناس ارسالی در

    خاک تو سرتون عرضه هیچ کاری رو درست ندارید چی بگیم ؟

  • ناشناس ارسالی در

    کمتر دزدی کنند تا بتونند این مبلغ راپردا خت کنند

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت بر شلیک کنندگان

  • رضا ارسالی در

    افزایش حقوق بازنشستگان متوسط ۱۳ درصد شد که خیلی فاجعه است و تاکنون سابقه نداشته! اینم بعد از اینهمه تبلیغات و دروغهای دول ت برای بازنشستگان!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    میشه اینقدر خالی نبندید مارا خفه کردید بسه دیگه همه
    راسر کار گذاشتید

  • بازنشسته ارسالی در

    این دولت کمر بازنشسته ها رو شکسته

  • Kambiz khouzan ارسالی در

    لازم نیست از جیب مردم تامین بشه ، از اخت لاسای سال آینده یکیش و بزارین برا این مت ناسب سازی

  • بازنشسته ارسالی در

    دولت کارندان حقوق های نجومی را تعدیل .حی ف ومیل ریخت پاش و اختلاس هارا کنترل کند بسیاری از مشکلات حل میشود

  • ناشناس ارسالی در

    علی لعنت الله علی القوم الظالمین

  • ناشناس ارسالی در

    فقط تکرار مکررات ودروغ

  • جانباز ارسالی در

    اگر حق و حقوق بازنشسته ها و مردم مظلوم ا یران را بدهند چه میماند تا حاکمان اختلاس کنند ؟؟؟؟!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    دولت ریسی به کسانیکه چرخ ممالک را چرخاندن ومی چرخانند اهمیتی نمی دهند دم از اقتدار می زنند فقر فلاکت بی کفایتی. اقتدار نیست ویران کردن است

  • ناشناس ارسالی در

    سلام این دقیقاً مثل اعدام سلطان سکه می م ونه که سکه ۳ میلیون تومان اون بنده خدا ر و اعدام کردند الان سکه ۳۰ میلیون تومان ه ست
    همه چیز گرون شدهمه قیمت‌ها رف ته آسمان را گرفته بعد میگن حقوق بازنشستگ ان را افزایش بدیم گرونی میاد
    آخه ما بازنشسته ها با این پول ناچیز که بهمون میدن چکار کنیم

  • ایوب ریحانی ارسالی در

    تامین اجتماعی چه ربطی به کشوری ولشکری داره ؟برا چی پول تامین اجتماعی رو به بازنشستگان کشوری ولشکری بدین این کار شما خیانت در امانت محسوب میشود

  • ناشناس ارسالی در

    دروغگو تر از دولت ومجلس در جهان نیست

  • محمد ارسالی در

    حق گرفتنی است اعتراضات کلید می خورد.

  • ناشناس ارسالی در

    چطوره دلار را که میخواهند گران کنند و تم ام اجناس از کاه گرفته تا برق آب حالا بقی ه اجناس بماند که چطوری گران می‌شود مصوبه نمیخواهد ولی افزایش حقوق بازنشسته وکارگ ر میخواهد خاک بر سر این مجلس دولت محترم

  • ربابه _ طوسی ارسالی در

    تجدید نظر

  • ناشناس ارسالی در

    آقایی که کارمندی تو هم کاری کن ، فردای تو امروز ماست ، کجاست این پول‌های بی حساب و. کتاب ، این بود سید محرومان

  • بهار ارسالی در

    دست شما درد نکنه این چه عنوانی است نوشتید تیر خلاص به قلب بازنشستگان زده شد خدا نکند این همه وعده دادید عمل نکردید همین باز نشستگان در زمان شاغلی کارکرده اند حالا که پیر شده اند حق شان را نمی دهید هیچ تیر خلاص به قلب شان می زنید متاسفم که پیش کسوت ها خیلی ارج می نهید

  • محسن طالآریدو ارسالی در

    زمان شاه دزد سرگردنه داشتیم الان زد سرگر دنه دولتی داریم خدایا بکجا میرود این تحف ه سرا

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا با تیتر منفی دل مردم را خالی نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    عبارتی بهتر از تیر خلاص به عقلتان نرسید👺

  • وای ک دولت چقدبدبخت است ۶ماه است هنوزنمیتواند بک برنامه برای حقوق بریزد هرروز بک حرف ولی برای دوذی اب ازاب تکان نمخوره لعنت خدا برباعث وبانی اش هرروز دعام همینه ارسالی در

    مگر تامین اجتماعی ها ادمند ک نظر بدن بال ای ها هرکاری دلشون خواست میکنن

  • ناشناس ارسالی در

    ببخشید کشوری که خرج و مخارج ماجرا جویانه میکند و میتواند مثل کشور های پیشرفته حت ی فکر کند و نیروهای نیابتی در فلسطین لبن ان سوریه عراق و یمن وبا خود ایران باید سالیانه بودجه ۶ کشور را تایین کند. و وضع یت فساد اقتصادی اختلاسهای کمر شکن مواجه هستش .باید بودجه ای برای بازنشسته ودیگر اقشار ضعیف جامعه نداشته باشد کشوری که بد ون تاریخ و هویت ملی به راحتی بودجه کشور برای بیگانگان هزینه میکند .این کشور روبه نابودی اول که سیاست مدار سالمی با فکر ب از در ایران کنونی وجود ندارد.حد اقل از س نگاپور مسلمان از امارات از ترکیه از عربس تان یاد بگیرند از کره جنوبی از ژاپن حد اقل نخبه ها تو ایران زیاد هستن از اونا ا ستفاده کنند.متاسفانه.خط قرمز آقایان ایرا ن نیست.شهر خبر باید جایزه داد که با شجاع ت نوشت تیر خلاص به بازنشستگان زدند .براد ر تیر خلاص به تمامی ملت ایران و آب و خاک ایران زدن .

  • ناشناس ارسالی در

    آنچنان گودال عمیقی حفر کرده اند که پرکرد ن آن کار ساده ای نیست.با این وضعیت اقتصا دی و تورم لجام گسیخته چه می خواهندبر سرم ان بیاورند

  • ناشناس ارسالی در

    دولت محترم جناب رئیسی دیگران کاشتند ولی شماروبا کلی بدهی وبقول شطرنج بازها اچمزک ردند بدون حساب وکتاب برای جمع کردن رای ه رچهارسال تعدادی اوردندسرسفره تامین وپردا خت هزینه حق بیمه راقبول کردند ۳۲۰۰سه میل یونودویست هزارنفربازنشسته تامین الان شده ۶۴۰۰ بدون حساب وکتاب خوب برادرمن شما قی افه حق بجانب میگیری ودستورمیدی الان لطف بکن راهکاروچاره روبگوچکاربایدکردانتقادسا زنده خیلی عالی هست بشرطیکه راه حلش روارا ئه کنید این حرکت اقایون بدون راه حل هست دستوزی دادندکارشون حل شده حالابایدازبیت المال پرداخت بکنند

  • ناشناس ارسالی در

    تیر خلاص به قلب کسانی که بارنشسته را ناد یده میگیرن وحقش را نمیدن

  • زهرا ارسالی در

    خدا جای حق میگن نشسته ریشه اینها رو خشک میکنه وقتی با این گرونی حق من بازنشسته رت نمیدهند

  • علی ارسالی در

    بنظر بنده حقیر حقوق و دستمزد باید برای ط بقه مستکبر اضافه شود . نه مستمند و فقیر چون مستمند. عمرأ نمیتونه فرزندش بفرسته ک انادا و آمریکا اون مستکبر که نیاز داره و موقع انتخابات مستمند یک رأی دارد ثروتمن د هم یک رأی او مستمند مقید به نظام اسلام ی است اون مستکبر اعتقاد چندانی هم ندارد

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی آدم باید احمق باشه که حرف شماهارو ب اور کنه فقط دروغ

  • مرتضی ارسالی در

    دولت مثل پدری است که شب به فرزندش صدتومن میدهدنیمه شب ۸۰ تومن ازجیب فرزندش می رب اید

  • محمد ارسالی در

    دولت بهتر است از ریخت و پاس های غیر ضروری را حذف کند همچون هزینه های منطقه ای

  • ناشناس ارسالی در

    تا یمن سوریه غزه و لبنان و عراق هستن عاق بت ما همین است

  • ناشناس ارسالی در

    چرا سازمان ای مثل صدا و سیما ،مجلس،حوزه ریاست جمهوری بیش از ۱۵۰ درصد افزایش بود جه دارن؟؟؟؟؟
    چرا قانون اجرا نمیشه ؟؟؟؟
    افزایش حقوق ها باید متناسب ب ا تورم موجود باشه!!!!!!!

  • ایراندوست ارسالی در

    مدیریت محترم نشریه گسترش لطفا این پیغام ملت ایران رابازنشردهید.
    چرا دولت در همچین مواقعی که میخواهد حق مردم را اد ا کند باید دست در جیب مردم کند چرا ازصند وق ذخیره ارزی .پس این همه درآمد دولت از فروش نفت وازدرامد مالیات کجاخرج میشه.اگر جلوی این اختلاس واختلاسگران که از مدیران ارشد دولت هستش جلوگیری شود .اگر پل این ملت خرج جاه طلبیها نشود اگر پول این بیت المال خرج کشوری دیگر نشود .به حدکافی ما منابع و سرمایه ودرامد داریم که حق مردم ر ا پرداخت کنیم.

  • علی ارسالی در

    کم کم با این وضع که برای بازنشسته درست م ی‌کنند علاج یا خودکشی‌ها یا بعد از سی‌سا ل کار ونبودن پولهایی که دراین سالها کسر شده وبه فنا رفته زباله گردی وگدایی شاید باتوجه به هزینه هاوعیللوار بودن جلوی خود کشی هارا بگیره

  • هم میهن ایرانی ارسالی در

    خدالعنتتون کنه،اگرحضرات فقط جلوی یک صدم اختلاسهارابگیرندمشکل تمام بازنشسته هاحل خواهدشد،متاسفانه این حضرات یاخودشون اختل اسگرهستندویابادزدان شریک!

  • محمد ارسالی در

    به قول قدیمیا میگن چراغی که به خونه رواس ت به مسجد حرومه ،داداش اینهمه پول در ضری حها خرج چی میشه ، کمکهای دولت از جیب مرد م محتاج ایران به مردم سوریه و لبنان و ..‌‌. ورود تبعه افغان و اینهمه اختلاس، م الیات روی مالیات واسه جنس بنجل ثمرش هم ین میشه فقط بشینیم و ببینیم همین چندرقاز حقوق بازنشستگی هم از دستمون نگیرن خدا آ ینده مونو به خیر کنه خارجیه بعد بازنشستگ ی با درآمد مکفی دنبال عشق و حاله از زند گی لذت ببره ما دنبال شغل سوم و چهارم واس ه تامین زندگی

  • ناشناس ارسالی در

    ما نگران نیستیم آنقدر دروغ شنیدیم که دیگ ه حرفهای شما را جدی نمی گیریم .

  • حمید ارسالی در

    حضرات اگرقانون اعدام برای اختلاسگران تصو یب بشه مطمعنامشکلات اقتصادی به حداقل میر سه ازیک طرف ادعای دورزدن تحریمهاورونق اق تصادی ورسیدن خبرهای اقتصادی‌وآزادسازی پو لهای بلوکه شده رومیشنویم ازیک طرف فشارمض اعف اقتصادروبردوش مردمی که درسخت ترین شر ایط قراردارندرومی بینیم نکندکارمان ازشرم ندگی نزدشهدابه روسیاهی هم بکشد

  • شریف قربانی ارسالی در

    به معنای واقعی یعنی افزایش تورم

  • هوشنگ سلیمانی ارسالی در

    بازنشسته ها زندگی نمیکنن مرگ تدریجی حقمان همینه چون همان بازنشسته ها انقلاب کردن من اگه جای دولت باشم اضافه نمیکنم

  • بنده خدا ارسالی در

    آقایون مسئولین اگر بچه شما به شما بگه اینو میخوام نتونی بگیری یا دختر جهیزیه درست کنی مثل خر بری تو گل ما بازنشسته ها ی لشکری زیر خط فقر زندگی می‌کنیم اگر ما حق انتخاب مجلس داریم پس این تصمیم شما اشتباه هستش راهی که شما گفتین اشتباه هستش

  • محمد ارسالی در

    دولت خیلی خیلی **خورد

  • ناشناس ارسالی در

    دولت مرتبا نسخه می‌پیچد و از این ور و آنطرف با حذف ارز مرجع و انواع اقسام اقدامات ایجاد تورم خودساخته می‌کند تا فقط مشکلات لحظه خود را حل کند اما حاضر نیست قبول مسولیت کند و سعی دارد مردم قناعت کنند و چیزی از طرف ملت تغییر نکند

  • احمداسماعیلی سرتختی. ارسالی در

    ماکه ۸ فرزند ۷ عروس داماد ۱۰ نوه داریم با این کمه بازنشتگی چه گوشت کیلویی چقندر کیلوی ۳۰هزارتومان بخوریم یا گوشت کیلویی ششصدهزارتومان به بچها میگویم بچه یکی یا هیچ با اقتصاده اسلامی گوشتها بو میکنند میوها خراب میشوند از گرانی مردم پول ندارند بخرند خدایا ایا این روش درستی است روز به روز جعمیت شی. کم وکمتر میشود تا تمام شود در آیند وای به ما باز نشتها که نمردیم

  • خودمخدا ارسالی در

    سلام چرا نمیشه حقوق بازنشستگان زیاد کرد فک کنید یک هزار صدم پول چای دبش است

  • ناشناس ارسالی در

    ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار افزایش حقوق نیستیم قدرت خرید نسبت حقوق بر اساس زمان تحویل گرفتن این دولت در سال۱۴۰۰ محاسبه شود متاسفانه دولتمردان و نمایندگان مجلس و مدیران که حقوق های نجومی دریافت میکنند که از جیب ما کارکنان خرج می کنند امیدی به آنان نیست

  • بازنشسته ارسالی در

    با سلام گفتند دین اسلام دین اخوت وبرابری است یک معلم با مدرک لیسانس و بالاتر ماه ی دوازده ملیون یک کارگر اداره اب یا برق یا گاز با پنجم ابتدایی شرکت نفت نگهبان ج لوی درب ماهی سی ملیون این است برادری و ب رابری

  • یک بازنشسته ارسالی در

    خودشون که هیچ وقت بازنشسته نمیشن که درد بازنشسته را بفهمند.صدتا پست و مقام دارن .خدا ریشه ظلم وبی عدالتی را تو این کشور بکنه .بودجه ندارن ولی برا اختلاس های کلا ن از کجا میارن؟؟؟

  • جانباز ارتشی داریوش چهارمحالی ارسالی در

    سلام خدا کند این همه شکایت وناراحتی وناراضی بازنشستگان به رویت امام امت برسد محال است بگذارد ولی یکسری رئیس چاپلوس نمی‌گذارند ب امام برسد وچارنعل جیب خودش واقوام پرمیکنه

  • ناشناس ارسالی در

    بارون بیاد وای به کلوخ.برف بیای وای به ک لوخ .بادبیاد وای به کلوخ.خشکسالی بیاد وا ی به کلوخ سیل وزلزله بیای وای به.کلوخ.ول ی با خوردن یک لیوان.چای دبش هرکلوخی به پ رواز درمی اید.جل الخالق

  • امیر آشفته ارسالی در

    پدر من بعد از سی سال از بازنشستگی و 22 سال کار سخت و زیان آور 9 میلیون حقوق می گیرد. کمتر هزینه جنگ های نیابتی را پرداخت کنید مردم ما نیاز به جنگ ندارند چرا کشورهای همسایه به فکر توسعه اقتصادی مردم خودشان هستند هیچکدام از منابع ما را هم ندارند. دوم یک اختلاس کم شود مشکلات همه حل خواهد شد. سوم اگر از بازنشستگان خسته شدید حداقل سیانور وارد کنید.

  • جواد ارسالی در

    دولت دلار به عوامل خودش تا چای دبش وغیره مثلا وارد کند بازنشته معنا نداره یعنی مرگ

  • احمد ارسالی در

    قلب بازنشستگان محافظ داره
    مراقب ت یتر زدنتون باشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها