|
کدخبر: 315901

همسان سازی حقوق بازنشستگان/ مالیات ارزش افزوده/ لایحه بودجه ۱۴۰۳

منابع افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد / همسان سازی اجرایی می شود؟

به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، منابع مالی مورد نیاز برای افزایش مستمری بازنشستگان، از محل افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده تامین خواهد شد.

اقتصاد منابع افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد /  همسان سازی اجرایی می شود؟

 در جلسه فوق العاده دولت، در مقابل افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد، با میزان افزایش مستمری بازنشستگان در لایحه سال آینده تصویب شد.

درحالی‌ که پیش از این حمید امانی معاون سازمان برنامه و بودجه از پیشنهاد افزایش ۴۹ درصدی مالیات در سال آینده خبر داده بود، امروز سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد، برای افزایش مستمری بازنشستگان در طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان قرار شد، یک درصد به نرخ مالیات ارزش افزوده اضافه شود.

این در حالی است که وزیر اقتصاد بارها اعلام کرده است، افزایش درآمد مالیاتی از محل فشار بر پایه‌های مالیاتی موجود و تولیدکنندگان نخواهد بود، بلکه از محل شناسایی موارد فرار مالیاتی و پایه‌های جدید خواهد بود و نرخ مالیات بر تولیدکننده در سال آینده افزایش نخواهد داشت، اما مالیات بر ارزش افزوده که یک نوع مالیات بر مصرف است، از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

در ضمن برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند، در شرایط رکودی، افزایش مالیات منجر به کاهش رفاه مصرف‌کننده و کاهش میزان تقاضا خواهد شد.

 

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها