|
کدخبر: 317795

قیمت طلا/افزایش قیمت طلا/بازار طلا

افزایش قیمت طلا / حمله آمریکا به یمن تاثیر خود را بر بازار گذاشت

تحولات اخیر منطقه و حمله آمریکا به یمن سبب شد تا قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کند.

اقتصاد افزایش قیمت طلا / حمله آمریکا به یمن تاثیر خود را بر بازار گذاشت

بازار طلا همواره درگیر تحولات جهان بوده است و عوامل بسیاری توانسته بر روی بازار تاثیر خود را بذارد. حملات بامداد امروز آمریکا به یمن, توانست تاثیر خود را بر روی بازار طلا بگذارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۸ سنت رسید.

 قیمت طلا در روز جمعه به دنبال کاهش ارزش دلار و گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه افزایش یافته است. بالا گرفتن تنش‌ها در این منطقه تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است. اما از طرف دیگر، کاهش امید تاجران به پایین آمدن زودهنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث دومین کاهش هفتگی قیمت این فلز گرانبها شده است.

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۹۵ درصدی به ۲۰۳۸ دلار و ۳۰ سنت رسیده است. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

آمریکا و انگلیس حمله‌های هوایی علیه مواضع نظامی یمن به راه انداخته‌اند. قیمت نفت را بالا برده و تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده است. اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد قیمت مصرف کننده در این کشور بیش از حد انتظار در ماه دسامبر افزایش یافته، اما شاخص تورم سالیانه بدون در نظر گرفتن مواد غذایی و انرژی تا ۳.۹ درصد پایین آمده است.

مقامات آمریکایی انتظار دارند که یمنی‌ها به حمله علیه کشتی‌ها در مدت کوتاهی پس از حملات ما ادامه دهند تا نشان دهند که این گام‌ها «بازدارنده نیست و آن‌ها به تهدید کشتی‌های دریای سرخ ادامه خواهند داد»، این گزیده‌ای از تحلیل روزنامه وال‌استریت ژورنال است.

روزنامه نیویورک‌تایمز هم به تبعات منطقه‌ای این رویداد پرداخته و نوشت که «بیم آن می‌رود حملات به یمن باعث تداوم درگیری بین نیروهای یمنی و نیروی دریایی آمریکا وشود».

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند. عضو دفتر سیاسی صنعاء محمد البخیتی تاکید کرد که «آمریکا و انگلیس با این حمله، خودشان را از حرکت در دریای سرخ و باب المندب محروم کردند».

منبع: تجارت نیوز
  • رازی ارسالی در

    قبل حمله توایران طلاافزایش پیداکرد!!!درو غ نگیدبه مردم این حرکت دولت یابه اصطلاح دولتیها دلالان بازارارز!!!قبل خبرجنگ یمن واعتلاف بود

  • حامد ارسالی در

    افزایش قیمت طلا بخاطر قاچاق معکوس طلا بخ اطر بالا رفتن انس جهانی و تبدیل آن به دل ار است .یعنی فروش طلا در خارج نسبت به دا خل به صرفه است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها