|
کدخبر: 317713

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

استقبال وزیر از ورود ایرانیان مقیم خارج

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که قصد داریم درها را برای ایرانیان باز کنیم تا میلیون‌ها ایرانی با امنیت و راحتی به کشور خود بازگردند.

اقتصاد استقبال وزیر از ورود ایرانیان مقیم خارج

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در مقابل خبرنگاران با تشکر از مواضع رئیس قوه قضاییه درباره باز بودن درهای کشور برای ورود ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد که در سال‌های اخیر به دلیل سوءتفاهم‌های زیادی که وجود داشته، بازگشت ایرانیان به کشور با مشکلاتی همراه بوده است.

او افزود: ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به سامانه طراحی شده مراجعه کنند و پس از اعلام، به ایران تشریف بیاورند. با این حال بعضی سوءتفاهمات و رفتارهایی که عموماً موردی است، اعتماد را از ایرانیانی که حق دارند به وطن خود بیایند سلب کرده است.

ضرغامی با تاکید بر اینکه باید اول درها به روی ایرانیان باز شود، عنوان کرد: متاسفانه هر وقت این بحث مطرح می‌شود، یک نفر می‌گوید اگر می‌خواهید درها را باز کنید، فلان هنرپیشه مشهور هم می‌خواهد بیاید؟ اگر آمد چه می‌شود؟ هیچی نمی‌شود! اصلا قرار نیست چیزی بشود!

وی در ادامه گفت: تصمیمات کلان کشور متاسفانه در گرو برخی برخوردهای موردی و مقطعی قرار می‌گیرد. قرار است درها به روی میلیون‌ها ایرانی باز شود تا با امنیت و به راحتی به داخل کشور بیایند.

پیگیری رعایت شأن گردشگران ایرانی در کشورهای خارجی

وی در پاسخ به سوالی درباره رعایت نشدن شان مردم ایران در برخی سفارت‌خانه‌های خارجی به خصوص سفارت چین اظهار کرد: این مورد به طور جدی در اداره نظارتی ما مطرح است. گزارش‌هایی که به ما می‌رسد، به خصوص از سامانه شکایاتی که داریم به دستگاه‌های مربوطه منعکس می‌کنیم. هرگونه برخورد ناشایست که با شان ایرانیان در تعارض باشد اگر توسط سفارت‌خانه‌ها صورت بگیرد ما منعکس و پیگیری می‌کنیم.

منبع: دولت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها