|
کدخبر: 313216

کدام کشورها خوشمزه ترین غذاها را دارند؟

کسب و کار کدام کشورها خوشمزه ترین غذاها را دارند؟

همه‌ی کشورها، غذاهای مختص به خود را داشته که ریشه در فرهنگ و تاریخِ مردم آن سرزمین دارند. فارغ از این که ما به کدام غذاها علاقه داریم، بعضی کشورها هستند که اساسا به غذاهای خوشمزه‌ معروفند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که کدام کشورها خوشمزه ترین غذاها را دارند، در ادامه‌ی این نوشته همراه باشید.

ایتالیا

خیلی از ایرانی‌ها که به تور گرجستان یا تورهای دیگری همچون تور استانبول می‌روند، با غذاهایی مواجه خواهند شد که شباهت زیادی به غذاهای کشور خودمان دارند. اما در ایتالیا، اوضاع کاملا متفاوت است. نمی‌توان از این که کدام کشورها خوشمزه ترین غذاها را دارند صحبت کرد و حرفی از ایتالیا به میان نیاورد. غذاهای این کشور همیشه ترکیبی از طعم‌های مختلف است و به خوبی مشخصه‌های فصول مختلف در این کشور را به رخ می‌کشد.

استفاده از پنیر، پاستا و روغن زیتون از مهم‌ترین نشانه‌های غذاهای ایتالیایی بوده و بدون شک پیتزا و پاستاهای مختلف، معروف‌ترین غذاهای این کشور هستند. اگر فرصت سفر به ایتالیا را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما به سراغ غذاهای دریایی این کشور نیز رفته و از طعم خوش آن‌ها نیز بهره ببرید.

فرانسه

پخت غذا در فرانسه همچون یک انجام یک کار هنری، ارزشی ویژه دارد. سرآشپزهای فرانسوی تنها به پخت یک غذای کلاسیک بسنده نمی‌کنند و همیشه به دنبال نوآوری بوده و سعی دارند با بهره بردن از گذشته‌ی پربار این کشور در پخت انواع غذاها، چیزهایی نو را به شکلی هنرمندانه به روی میز ببرند. جالب است بدانید که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی، رستوران فرانسوی در دنیا فعالیت می‌کند، اما این سیب زمینی سرخ کرده ست که از کشور فرانسه به دیگر کشورها راه یافته و به نظر، غذایی‌ست که بیشترین مصرف را در تمام این کره‌ی خاکی دارد.

تنها نام بردن از فرانسه در جواب " کدام کشورها خوشمزه ترین غذاها را دارند؟ " کافی نیست. در مورد صنعت غذایی این کشور، می‌توان مقالات متعددی نوشت و از پخت نان، دسر، شکلات و حتی نوشیدنی‌ها در این کشور نوشت.

مکزیک

غذاهای مکزیکی در واقع ریشه در غذاهای چند کشور اروپای از جمله اسپانیا دارد اما چیزی که مردم این کشور ارائه می‌کنند، در نهایت، تفاوت‌های زیادی دارد و همین امر نیز سبب شده تا رستوران‌های متعدد مکزیکی را در نقاط مختلف دنیا ببینید. غذاهای مکزیکی در بسیاری از موارد شامل حبوبات و البته سس یا فلفل تند می‌شود و در اکثر آن‌ها از گوشتِ قرمز یا مرغ استفاده می‌شود.

برای اولین بار این اسپانیایی‌ها بودند که پنیر را وارد فرهنگ غذایی مکزیک کردند اما حالا مردم این کشور، بیش از خود اسپانیایی‌ها از پنیر استفاده کرده و می‌توانید ردپای آن را در خیلی از غذاهای خوشمزه مکزیکی ببینید.

اسپانیا

همه‌ی آن‌هایی که عاشق غذاهای خوشمزه هستند و به دنبال این هستند که کدام کشورها خوشمزه ترین غذاها را دارند، حتما باید به سراغ غذاهای اسپانیایی بروند. تنوع غذایی در این کشور شگفت‌انگیز است. از غذاهای کاملا گیاهی و گوشتی تا انواع غذاهای دریایی، هر کس با هر سلیقه‌ای، چیزی برای سفرش دادن در رستوران‌های اسپانیایی پیدا خواهد کرد.

خیلی از ویژگی‌های غذایی در اسپانیا از دوران روم باستان به جا مانده است که استفاده از روغن زیتون در 90 درصد این غذاها، یکی از این موارد است. از دیگر مولفه‌های غذاهای اسپانیایی می‌توان به استفاده از سبزیجات مختلف و رنگارنگ بودن آن‌ها اشاره کرد.

هند

غذاهای هندی بسیار متفاوت از غذاهایی هستند که در کشورهای اروپایی میل می‌کنید. در هند، تنوع غذایی بسیار خوب است و آن‌هایی که اهل غذاهای گیاهی هستند، حسابی بهشان خوش خواهد گذشت. اما استفاده از ادویه جات بسیار و البته استفاده از فلفل باعث شده تا این غذاها مورد علاقه همه نباشند.

با این حال نمی‌توان از خوشمزه بودن غذاهای هندی به سادگی گذشت. غذاهایی که در هر کدامشان می‌توان نشانه‌های تاریخی این کشور را مشاهده کرد. برای مثال، برخی از غذاهای گوشتی به وضوح از روزهای حضور مغول‌ها در این کشور خبر می‌دهند، استفاده از سیب زمینی به دوران استعمار پرتغالی‌ها برگشته و چای نیز دستاورد انگلیسی برای مردم هند است.

تایلند

یکی دیگر از کشورهایی که با ادویه جات خوشمزه، غذاهای دریایی فوق‌العاده و تاثیر پذیری از غذاهای سنتی کشورهای مختلف، توانسته در جهان خودی نشان بدهد، تایلند است. پس اگر به این فکر هستید که کدام کشورها خوشمزه ترین غذاها را دارند، حتما به این کشور زیبا نیز فکر کنید که سالانه تعداد زیادی توریست‌هایی که به آن‌جا سفر می‌کنند، برای چشیدن غذاهای خوشمزه و مختلف، به سراغ بازارها و مراکز غذای خیابانی یا رستوران‌های بزرگ و کوچک این کشور می‌روند.

در غذاهای تایلندی می‌توان به خوبی تاثیر غذاهای چینی، میانماری یا اندونزیایی را مشاهده کرد. حتی بعضی از غذاهای این کشورها کاملا شبیه به هم هستند اما اسامی متفاوتی دارند. با این حال چیزی که تایلند را از دیگر این کشورها متمایز می‌کند، تنوع چشم‌گیر غذاها در این کشور است.‌

همراه با مقتدر سیر تابان سفر کنید

دلایل زیادی برای سفر کردن وجود دارد و برای بسیاری، ماجراجویی غذایی و چشیدن غذاهای خوشمزه یک کشور جدید، دلیلی مهم برای سفر کردن محسوب می‌شود. با هر دلیلی که می‌خوهید از کشوری خارجی دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم همراه تورهای گردشگری مقتدرسیر تابان شوید. این مجموعه مقاصد متنوعی در جهان را پوشش داده و خدماتی کامل را برای این تورها در نظر می‌گیرد تا از هر لحاظ، سفری راحت و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

مقتدرسیر تابان با ارائه بهترین قیمت‌ها، سال‌هاست که به عنوان یکی از برترین ارائه کننده تورهای گردشگری در ایران شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان و رزرو تور با شماره 75212 – 021 تماس گرفته یا به سایت رسمی این مجموعه به آدرس mstiran.com مراجعه نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها