|
کدخبر: 317347

بازار خودرو| قیمت خودرو| خودروی وارداتی

۱۰ خودروی پرفروش در سال ۲۰۲۳ / مردم دنیا عاشق این ماشین ها هستند

یک وسیله نقلیه کراس اوور جدید که به ابعادی فشرده طراحی شده با هدف جلب توجه دارندگان پیکاپ‌های آمریکایی در مسیر عرضه قرار دارد. در این گزارش به تحلیل می‌پردازیم و به بررسی خودروهایی می‌پردازیم که بیشترین میزان فروش را در سال ۲۰۲۳ در بازار آمریکا تجربه کرده‌اند.

اقتصاد ۱۰ خودروی پرفروش در سال ۲۰۲۳ / مردم دنیا عاشق این ماشین ها هستند

در سال ۲۰۲۳، علاقه شدید مردم ایالات متحده به خودروهای وانت همچنان استمرار داشت، ولیکن تویوتا با یکی از مدل‌های پرطرفدار خود توانست به نحوی مطلوب در این رقابت سهمی به دست آورد. مدل کراس اوور جمع‌وجور تویوتا RAV4 طی سال گذشته با استقبال قابل توجهی مواجه شد و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴، یک خودرو غیر وانت موفق شد یکی از سه رتبه‌ی اول فروش در بازار ایالات متحده را کسب کند.

میشل کربس، تحلیلگر اجرایی در Cox Automotive می‌گوید: کامیون‌ها همیشه در صدر هستند زیرا نه تنها توسط افراد، بلکه خریداران ناوگان نیز خریداری می‌شوند و ما شاهد خرید ناوگان سنگین در سال گذشته برای خودروی RAV۴ بودیم. این موضوع نشان می‌دهد که مردم خواهان شاسی‌بلندهای مقرون‌به‌صرفه و کوچک‌تر هستند و این موضوع که نسخه هیبریدی آن نیز وجود دارد، آن را در بین مردم محبوب کرده است.

فورد موتور با فروش ۷۵۰۷۸۹ دستگاه

پیکاپ های سری F که شامل F-۱۵۰ و برادران بزرگتر آن می شود، برای چهل و دومین سال متوالی پیشتاز این صنعت شدند.

وانت شورولت سیلورادو با فروش ۵۴۳۷۸۰ دستگاه، RAV۴ با فروش ۴۳۴۹۴۳ دستگاه و تسلا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در این بین، موفقیت RAV۴ قابل توجه است. این خودرو با پیشروی رو به رشد تویوتا به عنوان دومین خودروساز پرفروش آمریکا، پس از جنرال موتورز قرار گرفت، اما از سال ۲۰۲۰ هر سال از فورد پیشی گرفته است.

تویوتا برای اولین بار در طول همه‌گیری ویروس کرونا از فورد پیشی گرفت و از آن زمان به افزایش پیشتاز فروش خود ادامه داد و در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۵۰۰۰۰ دستگاه از خودروساز دیترویت پیشی گرفت.

این خودروساز ژاپنی همچنین توانست جنرال موتورز را در سال ۲۰۲۱ در بحبوحه اختلالات عمده تولید و زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به پرفروش‌ترین خودروساز کشور تبدیل کند. جنرال موتورز از آن زمان تاج و تخت خود را پس گرفته و در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ صدها هزار خودرو از تویوتا فروش بیشتری داشته است.

ایوان دروری، مدیر بینش در Edmunds، گفت که RAV۴ و همچنین هوندا CR-V که سال گذشته در رتبه ششم فروش قرار گرفت، خودرویی کاملاً متفاوت از پیکاپ‌های آمریکایی ارائه می‌دهند: خودروهای کوچک و اقتصادی که متناسب با سبک زندگی و بودجه بسیاری از آمریکایی‌ها هستند.

فروش خودروهای جدید قوی‌تر و ثابت‌تر از آنچه انتظار می‌رفت در سال ۲۰۲۳ بود و بهترین سال فروش صنعت از سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داد.

Motor Intelligence گزارش می‌دهد که خودروسازان در سال ۲۰۲۳ تعداد ۱۵.۶ میلیون دستگاه خودرو در ایالات متحده فروختند که ۱۲.۳ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

تحلیلگران و پیش بینی گران خودرو انتظار دارند فروش امسال بین ۱۵.۶ تا ۱۶.۱ میلیون دستگاه باشد.

در ادامه ۱۰ خودروی پرفروش در ایالات متحده بر اساس فروش واحد در سال ۲۰۲۳، بر اساس موتور Intelligence، آورده شده است.

۱- فورد سری F

۲-شورولت سیلورادو

۳- پیکاپ رم

۴- تویوتا RAV۴

۵- تسلا مدل Y

۶- هوندا CR-V

۷- GMC Sierra

۸-تویوتا کمری

۹- Nissan Rogue

۱۰-جیپ گرند چروکی

 

منبع: مدار اقتصادی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها