|
کدخبر: 317075

بازنشستگی زنان/ بیمه زنان خانه دار/ زنان/ بازنشستگان

آخرین جزئیات از بازنشستگی پیش از موعد / زنان خانه دار چگونه بیمه شوند؟

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ضمن اعلام خبر نهایی شدن بیمه زنان خانه دار، قول پیگیری وضعیت بازنشستگی پیش از موعد زنان را داد.

اقتصاد آخرین جزئیات از بازنشستگی پیش از موعد / زنان خانه دار چگونه بیمه شوند؟

بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی، برای تامین مالی زنان خانه دار و دختران مجرد طراحی شده است. بسته به حق‌ بیمه پرداختی، شرایط سنی، سابقه پرداخت حق‌ بیمه و … شرایط مختلفی برای این بیمه وجود دارد. خانم‌های خانه دار متاهل یا مجرد می‌توانند با پرداخت مبلغی به‌صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند و از مزایای این بیمه استفاده کنند. البته برخی از مزایا مانند پرداخت هزینه زایمان، کمک هزینه ازدواج و … از جمله مواردی است که در بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی وجود ندارد.

پوشش درمانی بیمه زنان خانه دار

در بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی با پرداخت سرانه درمان، می‌توانید از پوشش درمانی بیمه استفاده کنید. همچنین زنان خانه دار می‌توانند فرزندان خود را در صورتی که تحت پوشش بیمه پدر خود نباشند، تحت پوشش بیمه درمانی خود قرار دهند. در سایر طرح‌های این بیمه هم پوشش‌های درمانی و تکمیلی وجود دارد که در ادامه این موارد را به صورت مفصل توضیح می‌دهیم.

شرط سنی بیمه زنان خانه دار

خانم‌ها در سنین بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از بیمه زنان خانه دار استفاده کنند. البته خانم‌هایی که سنشان بیشتر از ۵۰ است، به ازای هر سال اضافه باید همان مقدار سابقه بیمه داشته باشند؛ برای مثال اگر خانمی قصد خرید بیمه در ۵۴ سالگی را داشته باشد، باید حداقل ۴ سال پیش از آن سابقه بیمه داشته باشد.

بیمه از کارافتادگی زنان خانه دار

یکی از مواردی که خانم‌های خانه دار می‌توانند به بیمه خود اضافه کنند، پوشش بیمه در صورت از کارافتادگی است.

“انسیه خزعلی”معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم تجلیل از ۱۸ استاد زن پراستناد دانشگاه تهران در خصوص نقش اجتماعی زنان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: تلاش هایی صورت گرفته و عمده تلاش در این زمینه‌ فرهنگی است. باید نقش زنان را در خانه و اجتماع در سطح کلان به واسطه خودشان و آقایان اصلاح کنیم. منعی در قانون برای تصدیگری زنان وجود ندارد، اما چگونه است که از زنان چندان در مدیریت‌‌های کلان استفاده نمی‌شود؟

خزعلی تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز فرمودند باید برای این مسئله‌ چاره اندیشی شود و نباید در انتصابات زنان را فراموش کرد.

او گفت: کاری که این دولت انجام داده؛ در وهله اول انتصاب زنان در شوراهای عالی تصمیم گیری و تصمیم سازی و ارتقای پست مشاوره به همترازی با معاونت یا مدیرکلی بود. همه شوراهای کلان و تصمیم گیر موظف شدند در شورا‌ها حتی از زنان و ریاست آنها استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور با ذکر مثالی از وزارت نیرو و توسعه حضور زنان در سمت‌های مدیریتی در این دستگاه افزود: این وزارتخانه مدیران زن خود را سه برابر کرده و سطح کار از منظر کیفی بهتر شده است. جلسات منظمی در این دستگاه تشکیل می‌شود و مشارکت نظام‌مند نتایج خوبی داشته است و وزارت نیرو با خاموشی های سال قبل و چالش های دیگری که وجود داشت با اقدامات و برنامه ریزی درست، توسعه نیروگاهی و… توانسته است خیلی از مسائل را حل کند.

خزعلی بیان کرد: مباحث دیگری در خصوص آسیب زدایی از زنان، بیمه زنان خانه دار، بیمه ناباروری و بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی و فرزندان آنها تا ۵ سال و… همه از جمله اقدامات خوب در زمینه زنان بوده است البته شعار می دهیم، ولی تا بودجه و ساختار نباشد، نمی توان کار خاصی کرد. ساختار نباید در حد مشاوران ادارات باقی بماند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه بودجه تسهیلات و اعتباراتی را برای زنان و آسیب هایی که متوجه آنهاست باید در نظر گرفت که کارهای خوبی هم صورت گرفته است. یک درصد تکلیف مالیات دستگاه‌ها برای حوزه زنان، سه برابر سال قبل می‌شود.

خزعلی افزود: ما قانون زیاد داریم، اما در عمل می لنگیم. اعطای زمین و این دست تسهیلات برای زنان انجام شده ولی کافی نیست. رویداد زنان تأثیرگذار شروع شده و حتما زنان تأثیرگذار را معرفی کنید تا هم تقدیر شوند و آنها را بشناسیم. این زنان تأثیرگذار می توانند در زمینه‌های علمی، فناوری، اقتصادی، کارآفرینی، هنر و فرهنگ و رسانه باشند. با معرفی این زنان می‌توان با هم افزایی، شرایط را پیش ببرد و پشتیبانی از آنها را بیشتر کرد.

خزعلی ادامه داد: در جلسه ای که با یک درصد و دو درصد دانشمند زن ایرانی داشتیم آسیب هایی که گاهی متوجه فعالیت زنان می شود را شنیدیم و توسعه شغل منعطف برای زنان جزو برنامه های ماست.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در واکنش به درخواست به وضعیت بازنشستگی زنان گفت: تخفیف‌هایی برای زنان در این خصوص صورت گرفته است، اما با توجه به کسری صندوق های بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است و فکر نمی‌کنم تخفیف‌های دیگری در نظر گرفته شود، اما با این وجود این موضوع را پیگیری می کنم.

خزعلی تاکید کرد: برخی موافق و برخی مخالف این مسئله هستند بعضی از زنان معتقدند حالا که فرزندانشان بزرگ شده اند بهتر می توانند به اشتغال خود بپردازند. برخی هم با توجه به کسری بودجه صندوق بازنشستگی می گویند بعید است در بازنشستگان تغییری ایجاد شود و شاید باید این امر اختیاری باشد.

 

 

 

منبع: مکتوب نامه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها