|
کدخبر: 316929

بازنشستگی/فرهنگیان/آموزش و پرورش

مجلس بدنبال احقاق حق فرهنگیان بازنشسته/ تنها یک سوم حقوق پرداخت شد

نماینده مردم مهریز در مجلس اعلام کرده است که پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت با تأخیر یک ساله همراه شده است.

اقتصاد مجلس بدنبال احقاق حق فرهنگیان بازنشسته/ تنها  یک سوم حقوق پرداخت شد

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا صباغیان بافقی اظهار داشته است که پاداش بازنشستگان در وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش بیش از یک سال تأخیر داشته و برای برخی از بازنشستگانی که پرداخت شده است، فقط حدود یک سوم از مبلغ مقرر پرداخت شده است.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس با بیان اینکه ارزش پول ملی با این تأخیرها کاهش پیدا کرده و این تأخیرها اجحاف در حق بازنشستگان است، افزود: نباید بر این استخوان نحیف بازنشستگان چوبی زده شود و آنها تضعیف شوند.

همچنین احد آزادیخواه نیز در تذکری درخصوص ضرورت تأمین مسکن برای اقشار مختلف جامعه به ویژه زوجینی که قصد شروع زندگی دارند، گفت: تا زمانی که طرح نهضت ملی مسکن به ثمر بنشیند باید تدبیری فوری اندیشید و به سبک و سیاقی با مدیریت اجاره بها اقدامی کرد تا جوانان بیش از این در فشار نباشند.

اجرایی نشدن آیین‌نامه و قوانین خاص فولادی و بی‌توجهی به مطالبات بازنشستگان از جمله مواردی بودند که در نهایت بازنشستگان فولاد مبارکه را از اصفهان به خیابان وزرای تهران کشاند که از طریق تجمع مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد مطالبات پشت گوش انداخته خود را پیگیری کنند.

البته بدری مجنون، رئیس کانون بازنشستگان فولاد اصفهان به گسترش‌نیوز گفت که پیگیری مطالبات هدف نهایی تجمع‌کنندگان خیابان وزرا نیست بلکه هدف اصلی این است که« از طبقه پنجم صندوق آقایان را با سلام و صلوات بیرون کنیم. درب را هم قفل کنیم تا خودمان به راحتی مشکلاتمان را پیگیری کنیم.»

اعتراض و اقدامات بازنشستگان در راستای احقاق حقوق خود منجر به شکل‌گیری این پرسش شد که مشکل تعویق در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد مسبوق به سابقه بوده یا خیر؟ و در مجموع چه راه‌حلی برای احقاق مطالبات بازنشستگان وجود دارد؟

تورم اجازه نمی‌دهد پول بازنشستگان ارزشی داشته باشد

در پاسخ به این پرسش، عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز در واکنش به اعتراض بازنشستگان فولاد نسبت به میزان حقوق خود گفت: زمانی که بنده رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودم، بازنشستگان فولاد نسبت به میزان حقوق‌های خود مسائلی داشتند که مقطعی بودند. نکته قابل توجه این است که بازنشستگان قشر بدبختی هستند و تورمی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد اجازه نمی‌دهد پول آنها ارزشی داشته باشد.

او افزود: واقعیت امر درباره افزایش حقوق‌ها این است که هر اندازه حقوق‌ها افزایش پیدا کنند با این تورم ۱۰ برابر این افزایش از بین می‌رود. واقعیت امر این است که قشر بازنشستگان در ایران به سمت نابودی می‌روند.

تورم به افرادی که حقوق ثابت دارند، فشار وارد می‌کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌حلی برای حل مسئله حقوق بازنشستگان تصریح کرد:  راه حل شرایط فعلی اقتصاد ایران این است که تورم کنترل شود و تولید افزایش پیدا کند. در غیر این صورت با افزایش حقوق مشکلی حل نمی‌شود. وقتی ارزش پول ملی کاهش پیدا می‌کند و از آن طرف نقدینگی افزایش پیدا می‌کند، تورم شکل می‌گیرد که در نتیجه این تورم به افرادی نظیر بازنشستگان که حقوق ثابت دارند، فشار وارد می‌شود.

اکبریان در ادامه اظهار کرد: در شرایط فعلی می‌گویند پول چاپ کردیم و به بازار دادیم، این اقدام منجر به افزایش نقدینگی و در نتیجه تورم می‌شود. در حوزه اقتصادی شرایط به این ترتیب است که اگر اقدامی به درستی انجام نشود ۱۰ تا مشکل دیگر به وجود می‌آید. واقعیت امر این است که اداره جامعه مانند مدیریت بدن انسان است به این معنی که وقتی چشمی کور شود به مابقی اعضا هم آسیب وارد می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت باید مشکل کلی اقتصاد را حل کند. البته به نظر بنده دولت به دنبال حل مشکل اقتصادی کشور نیست و اگر مشکل اصلی حل نشود مواردی نظیر چاپ پول به معنای حل مقطعی مشکلات است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی همچنین یادآور شد: بنده تنها اقدامی که از رئیسی در حوزه اقتصاد مشاهده کردم این بود که او چند فرمان برای از بین بردن فقر صادر کرده، در صورتی که فقر با فرمان از بین نمی‌رود بلکه با اقدامات اساسی حل می‌شود.

منبع: اقتصاد
  • عجب ارسالی در

    وقتی کشور مجلس ودولت مردمی نداشته باشد این اتفاقات چیزی طبیعی است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها