|
کدخبر: 317071

گردشگری/فلسطین/اتاق بازرگانی

۲۰۰ میلیون دلار شکست اقتصاد گردشگری / رکود بدنبال جنگ

حمله نظامی وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به سرزمین‌های فلسطینی باعث ایجاد تأثیرات جدی در صنعت گردشگری این منطقه شده است.

اقتصاد ۲۰۰ میلیون دلار شکست اقتصاد گردشگری / رکود بدنبال جنگ

 بر اساس  تخمین رسمی، این حمله حدود ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد حاصل از گردشگری را از دست داده است. علاوه بر این، از دست رفتن این درآمد منجر به از دست رفتن فرصت‌های شغلی و تعطیلی هتل‌ها در این منطقه شده است.

بر اساس گزارش وزارت اقتصاد فلسطین، گردشگری، به ویژه در بیت لحم در کرانه باختری، به دنبال تعطیلی‌ها و حملات مکرر که از زمان جنگ تشدید شده ، ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان، ۷۸ هتل، ۹۰ فروشگاه عتیقه فروشی و ۴۵۰ فروشگاه صنایع دستی در این شهر با خسارت هایی مواجه شده‌اند که منجر به توقف کامل کار آن‌ها شده است.

سمیر حضبون، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت بیت لحم، گفت که تنها ۱۱۸ گردشگر در این ماه اتاق های هتل بیت لحم را در شهری که تعداد این اقامتگاه ها به ۵۷۰۰ نفر می رسد، مراجعه کرده اند.

بیت لحم که در سنت مسیحی به عنوان زادگاه حضرت عیسی (ع) مورد احترام است، معمولاً هر ساله در ایام نزدیک به کریسمس و سال نو میلادی پذیرای هزاران گردشگر و زائر است.

قبل از شروع حمله نظامی رژیم صهیونیستی، گردشگری در این شهر افزایش یافته بود و تا سپتامبر حدود ۱/۵میلیون بازدید کننده داشت.

علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از بخش ها و حرفه ها تحت تأثیر کاهش مداوم گردشگری هستند، مانند راهنمایان تور، عکاسان، کارگاه های سفالگری و فروشندگان خیابانی. رستوران‌ها، فروشگاه های پوشاک و سوغات نیز با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

الیاس الارجا، رئیس اتحادیه هتل های عربی در بیت لحم، به العربی الجدید تأیید کرد که تقریباً تمام هتل های استان بسته شده است.

بخش گردشگری یکی از اولین حوزه هایی است که مستقیماً تحت تأثیر جنگ غزه قرار گرفته است، جایی که از ۷ اکتبر بیش از ۲۱۱۱۰ نفر کشته شده اند. نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین محاصره کامل این منطقه را آغاز کرده اند و ساکنان را از سوخت، غذا و محروم کرده اند. اب. بیکاری در غزه نیز افزایش یافته است و نزدیک به ۶۶ درصد مشاغل در دو ماه و نیم گذشته از بین رفته است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها