|
کدخبر: 316951

غرفه مترو/مترو/شهرداری تهران

اجاره گران غرفه های مترو / ماهانه چقدر پول باید پرداخت کنیم؟

غرفه هایی که در متروهای پایتخت هستند، اجاره بسیار بالایی دارند و مشخص نیست که شهرداری با درآمد از اجاره این غرفه ها، چه خدمتی را برای شهروندان در نظر گرفته است.

اقتصاد اجاره گران غرفه های مترو / ماهانه چقدر پول باید پرداخت کنیم؟

کسب وکارهای آزاد این روزها درآمد بالایی دارند و عمده مردم سعی بر این دارند که شغلی را انتخاب کنند که از نظر درآمد پر رونق باشد و همچنین ساعت کاری دست خودشان باشد. کسب و کار آزاد را هرچیزی می توان نام برد که عمده آن ها ارائه کالا است. عمدتا کارهای خدماتی هم شامل کار آزاد می شوند اما همه ما، شغل آزاد را به اسم فروش کالا می شناسیم.

قطعا همه ما از مترو استفاده کرده ایم و در این شهر زیر زمینی، غرفه هایی را مشاهده کرده ایم که به فروش لباس و تنقلات و عطر و ادکلن مشغول هستند. این غرفه ها از سوی سازمان شهرداری تهران اجاره داده می شود و متروی تهران بر روی آن ها نظارت مستقیم دارد. عمده کسانی که این غرفه ها را اجاره می کنند بانوان هستند. اتفاق بسیار خوبی که کمک به اقتصاد خانواده کرده است.

غرفه-مترو

قیمت متفاوت غرفه ها در ایستگاه ها

هر یک از این غرفه ها، بنا بر موقعیت مکانی که دارند اجاره متفاوتی را پرداخت می کنند. برای مثال، اگر غرفه ای در نزدیکی ورودی باشد، به دلیل رفت و آمد بیشتر، اجاره بالاتری هم دارد و غرفه هایی که در مسیر کم ترددی قرار گرفته اند، اجاری پایین تری را پرداخت می کنند. البته لازم به ذکر است که همه نقاط مترو بسیار پر تردد است و روزانه مسافران زیادی در این شهر زیر زمینی تردد می کنند.

گزارش های میدانی در ایستگاه مترو بهارستان، حکایت از آن دارد که هر غرفه را با مبلغ ۲۵ میلیون تومان به صورت اجاره ماهانه تحویل متقاضی می دهند. درواقع کسی که این غرفه را اجاره می کند باید بتواند در طول ماه درآمد بالایی را کسب کند تا بتواند ۲۵ میلیون از سود خود را اجاره بدهد. با پرس و جوهای فراوانی که در این ایستگاه صورت گرفت، متوجه شدیم که این غرفه ها برای فروش خشکبار. پاستیل، شکلات و لواشک. کادویی و دکوری. پوشاک. کیف و کفش و محصولات چرمی. عطاری. صنایع دستی. سوغات خوراکی شهرستان ها مناسب است و اکثر مسافران این کالاها را بیشتر می پسندند.

گزارش های میدانی ادامه داشت و به یکی از ایستگاه های دیگر رسیدیم. ایستگاه تجریش غرفه های بسیاری را در خود جای داده است و می توان گفت که تنها ۲ الی ۳ مورد آن خالی هستند. اما در این ایستگاه اجاره ها کمی تفاوت دارد و برای اجاره غرفه، نیاز است تا پول پیش هم پرداخت کنید. با پرس و جوی کوتاه، متوجه شد یک که برای اجاره یک غرفه ۱۱ متری باید مبلغ ۴۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۳۷ میلیون تومان پرداخت کنیم.

غرفه-مترو۲

در ادامه این گزارش میدانی، به یکی از مهم ترین و شلوغ ترین ایستگاه های تهران، یعنی صادقیه رسیدیم. در این ایستگاه غرفه های متفاوتی وجود دارد که شاید به زحمت بتوان غرفه خالی پیدا کرد. یک غرفه که در بهترین جای ورودی و خروجی مسافر روی سکو ایستگاه قرار داشت، خالی بود. با پرس و جوها درباره این غرفه  متوجه شدیم که برای اجاره باید مبلغ ۷۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۳۵ میلیون تومان پرداخت کنیم. این غرفه با وجود آنکه ۶ متر بیشتر نداشت، اجاره بالایی را برای آن می خواستند.

در تمام ایستگاه های مترو تهران، غرفه هایی وجود دارند که آماده تحویل به کسب و کارهایی است که می توان درآمد بالایی از آن کسب کرد. اما نکته قابل توجه اینجاست که شهرداری با درآمدی که از این غرفه ها دارد، چه خدمتی را برای شهروندان در نظر گرفته و پول حاصل از اجاره ماهانه را چه کار می کند؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها