|
کدخبر: 316574 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه اسباب کشی/ دستمزد کارگر خالی چقدر است؟

اسباب کشی یکی از خسته کننده ترین کارهایی است که توسط افراد متخصص باید صورت گیرد و البته درآمد بالایی هم دارد.

اقتصاد هزینه اسباب کشی/ دستمزد کارگر خالی چقدر است؟

حمل بار و اسباب منزل، یکی از شغل های پر درآمد است که بسیاری از افراد به این کار مشغول هستند. شرکت های حمل بار و اسباب منزل وجود دارند که با یک تماس درخواست خود را می دهید و مشخص می کنید که چه تعداد کارگر نیاز دارید. اصولا افرادی که به حمل بار و اسباب منزل مشغول هستند، کارگر خالی نام دارند. این افراد باید توانایی بسیاری در حمل بار داشته باشند و از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشند. در بعضی اوقات دیده شده که این افراد ۴ طبقه را با یک یخچال بزرگ بالا می روند که از پس هرکسی بر نمی آید. البته این وسایل فقط به یخچال ختم نمی شود و سایر لوازم سنگین هم هست که وظیفه حمل آن بر عهده کارگر خالی است.

اسباب-کشی

 

کار سخت و پر درآمد

این افراد با توجه به سختی کاری که دارند، درآمد بسیار بالایی هم دریافت می کنند و اصولا کارشان از صبح تا غروب طول می کشد. باتوجه به میزان اسباب کشی هایی که در شهر  ها وجود دارد، این افراد را می توان بسیار پرکار و پر تلاش دانست. البته لازم به ذکر است که بیماری هایی مانند کمر درد و پا درد نیز به سراغشان خواهد آمد که باید هزینه های بسیاری را برای درمان خود پرداخت کنند.

شخصی که بخواهد اقدام به اسباب کشی کند باید هزینه های بسیاری را پرداخت کند که اولین هزینه پرداخت کمیسیون ملک در بنگاه است. سپس مجبور می شود یک خودروی بزرگ برای اسباب کشی کرایه کند تا بتواند اسباب خود را از جا به جا کند. اکثر افرادی که به حمل بار مشغول هستند، دارای مهارت هایی هستند که یکی از آن ها بسته بندی حرفه ای لوازم منزل است. البته این افراد دارای مهارت های دیگری مانند حمل سنگین ترین اسباب های منزل هستند که هرکسی قادر به این کار نخواهد بود.

وجود تعرفه های گوناگون

تعرفه های بسیار زیادی برای حمل بار وجود دارد که بسته به میزان اسباب و تعداد کارگران، قیمت نهایی محاسبه می شود. تعدادی از این افراد تحت نظر شرکت های قانونی کار می کنند و تعرفه های مشخصی دارند. اما عده ای دیگر، به صورت آزاد مشغول به کار هستند و با داشتن یک ماشین خاور، اقدام به این کار می کنند. پس برای همین، بهتر است در زمان اسباب کشی، از شرکت های معتبر درخواست کنید تا مسئولیت جا به جایی وسایل منزل یا شرکت شما را برعهده بگیرند. لازم به ذکر است که شرکت باربری معتبر از کارگرانی استفاده می کند که توانایی و تجربه لازم برای حمل بار و حمل اثاثیه سنگین را به دست آورده باشند.

اسباب-کشی۲

بسیاری از شرکت های حمل اسباب منزل، تعرفه های خاصی را برای جا به جایی دارند. در بسیاری از این شرکت ها، قیمت جا به جایی یخچال ساید بالا تر است و هزینه آن جداگانه دریافت می شود. البته چنین موضوعی می تواند تا حدودی درست باشد؛ چراکه به دلیل سنگینی یخچال ساید، فشار زیادی به کارگر ( کارگر خالی ) وارد می شود. بنابراین پرداخت وجه اضافی برای حمل اسباب سنگین، اشکالی ندارد. جدول زیر نشان می دهد که برای یک اسباب کشی، چقدر پول باید پرداخت کنید.

 

وسیله حمل و نقل

تعرفه و دستمزد کارگر

حداقل تعداد کارگر

وانت بار

هر نفر ۲۵۰،۰۰۰

۲ نفر

کامیونت

هر نفر ۲۵۰،۰۰۰

۳ الی ۵ نفر

کامیون ۶ چرخ

هر نفر ۲۵۰،۰۰۰

۵ الی ۷ نفر

باربریک امیون ۱۰ چرخ

هر نفر ۲۵۰،۰۰۰

۶ الی ۸ نفر

کارگر خالی بدون کامیون و وانت

هر نفر ۲۵۰،۰۰۰

-

 

جدول فوق نشان می دهد که اگر حجم وسایل منزل زیاد باشد و به کارگر بیشتر و ماشین بزرگ نیاز داشته باشید باید مبلغ زیادی را هزینه کنید. بسیاری از تعرفه های کارگر خالی، به صورت ساعتی محاسبه می شوند که به مراتب قیمت بالا تر می رود.

اسباب-کشی۴

مهارت های لازم

یک کارگر اسباب کشی وظایف مهمی دارد که البته بیشتر این وظایف را افرادی رعایت می کنند که از طرف شرکت های معتبر برای خدمت رسانی به شما مراجعه می کنند. اولین چیزی که یک کارگر اسباب کشی باید بداند این است که وسایل نقلیه را با دست یا با استفاده از کامیون دستی بارگیری و تخلیه می‌کند. همچنین باید این نکته را درنظر بگیرد که مبلمان را با پتو بپوشانید تا از آسیب دیدن جلوگیری شود. یک کارگر اسباب کشی باید بداند که ظروف و وسایل شکننده را در بسته بندی کاغذ بپیچاند و آن‌ها را درون ظروف بسته بندی کند. لباس های مخصوص و تجهیزات لازم برای اسباب کشی داشته باشد تا کار به آسانی انجام شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها