|
کدخبر: 289587 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

قانون اسباب کشی از این تاریخ تغییر می کند

اسباب کشی در فصل بهار به اوج خود می‌رسد و مستاجران بسیاری خانه خود را عوض می کنند. اگر قصد اسباب کشی در ایام تعطیلات عید را دارید، بهتر است یک سری نکات توجه کنید.

جامعه  قانون اسباب کشی از این تاریخ تغییر می کند

با نزدیک شدن به ایام نوروز، سفر خانواده‌ها آغاز می‌شود. در طول مدت سفر، خانه خالی می‌ماند و امکان سرقت از منزل در ایام نوروز وجود دارد. یکی از دلایلی که اسباب کشی در این ایام ممنوع است، سرقت در تعطیلات است.

سارقان با زیرنظر گرفتن خانه ها، متوجه خواهند شد که کدام خانواده‌ها به سفر می‌روند تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و نقشه شوم خود را عملی کنند.

اسباب-کشی

در زمان‌های گذشته، اسباب کشی، نیاز به مجوز از سوی کلانتری را نداشت. اما مدت زمانی می‌شود تا اسباب کشی در ایام نوروز، نیازمند مجوز از سوی کلانتری محل است. این اقدام در پیشگیری از سرقت منازل در ایام تعطیلات نوروز بسیار موثر است و از زمانی که این طرح از سوی فراجا، اعلام شد، سرقت از منازل کاهش چشمگیری داشته است.

اسباب کشی در ایام نوروز بیشتر است

اسباب کشی در ایام عید بیشتر از سایر فصل‌ها است اما به دلیل تداخل با نوروز، محدودیت‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این فصل، متساجران، باتوجه به اتمام قراردادهایشان، اقدام به اسباب کشی می‌کنند اما برای این اقدام، محدودیت هایی در نظر گرفته شده است.

اسباب-کشی۲

هرساله با دستور نیروی انتظامی، اسباب کشی از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین، ممنوع شده است، مگر آنکه مجوز بگیرید. باتوجه به ممنوعیت اسباب کشی در این ایام، شرایطی برای افراد در نظر گرفته شده است. در نخستین اقدام، باید به کلانتری محل زندگی خود مراجعه کنید. در کلانتری، فرمی به شما خواهند داد که باید در آن آدرس دقیق مبدا و مقصد اساس کشی را ذکر کنید. بعد از آنکه فرم تکمیل شد، یک مامور به محل زندگی شما می‌آید تا از صحت اطلاعات درج شده در فرم مطمعا شود. بعد از این اقدام، مجوز اساس کشی صادر می‌شود. این نکته دارای اهمیت است که در صورت نداشتن مجپز برای جابه جایی وسایل، خودرو حمل اسباب، توقیف می‌شود.

اسباب کشی در ایام نوروز، دردسرهایی دارد. به عنوان مثال، بسیاری از باربری‌ها در این ایام فعالیت ندارند یا اینکه مغازه‌ها برای تهیه جعبه و چسب و سایر لوازم مورد نیازدبرای اساس کشی بسته هستند. نیروی انتظامی به دفعات اعلام کرده، بهتر است قبل از شروع تعطیلات، اسباب کشی انجام شود یا اینکه مستاجران اندکی صبر کنند تا تعطیلات تموم شود سپس اسباب کشی خود را انجام دهند.

استفاده از باربری مطمعا

یکی دیگر از هشدارهایی که در این ایام و در ارتباط با اسباب کشی وجود دارد این است که، از باربری‌های مطمعا استفاده کنید و به هر باربری اطمینان نکنید. بسیاری از این مراکز، بارنامه را به مشتری تحویل نمی‌دهند و در قبال آسیب به اموال، مسئولیتی را بر عهده نخواهند گرفت. بهتر است برای اسباب کشی، ازشرکت‌های حمل باری استفاده شود که دارای مجوز هستند و به شما بارنامه را تحویل می‌دهند.

اسباب-کشی۴

باتوجه به آنکه بارها از سوی نیروی انتظامی، هشدارهایی مبنی بر دریافت مجوز برای اسباب کشی صادر شده، اما همچنان باربری هایی هستند که بدون رویت مجوز، اقدام به اسباب کشی لوازم می‌کنند. این افراد درصورتی که خودروشان توسط نیروی انتظامی نگهداشته شود، مشمول مجازات خواهند شد.

قطعا در ایام نوروز، ماموران پلیس را مشاهده کرده‌اید که در کوچه و خیابان‌ها و به صورت پیاده درحال گشت زنی هستند. این اقدامات برای آن است که باتوجه به خلوتی خیابان و کوچه‌ها در روزهای تعطیل نوروز، امنیت منازل تامین باشد و مواظب اسباب کشی‌های غیرقانونی باشند.

حتما باید به این نکته دقت کنید، زمان جابه جایی باید مطابق با مجوزی باشد که از کلانتری دریافت کرده اید. در غیر این صورت این امکان وجود دارد تا شمارا به جای سارق اشتباه بگیرند و تا ثبت کنید که لوازم برای خودتان است، زمان زیادی از شما گرفته شود.

توجه داشته باشید که اگر اسباب‌کشی بین شهری است تمامی این دردسرها چند برابر می‌شود. برای این کار باید اطمینان پیدا کنید که باربری مدنظرتان مجوز حمل‌ونقل بین شهری دارد و تمامی مدارک جابه‌جایی بین شهری شما را تایید می‌کند. حواستان باشد که جابه‌جایی بدون داشتن بارنامه جریمه زیادی خواهد داشت.

باتوجه به نکاتی که در این مطلب خواندید، اگر قصد اسباب کشی در ایان تعطیلات عید را دارید، حتما مراحل قانونی آن را انجام دهید تا اسباب کشی بی‌دردسری داشته باشید. اما طبق گفته ها، بهتر است قبل یا بعد از تعطیلات اقدام به اسباب کشی کنید تا دردسرهایتان کم تر شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها