|
کدخبر: 314933

بورس امروز/ نماد بورسی/ خرید سهام

بورس سهامداران را غافلگیر کرد / وضعیت جدید نمادها را ببینید + نقشه بازار

در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲، بازار سهام به همراه یک ریزش ۵۴۵۲ واحدی به پایان رسید. در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس به سطح ۲ میلیون و ۱۷۱ واحد رسید.

اقتصاد بورس سهامداران را غافلگیر کرد / وضعیت جدید نمادها را ببینید + نقشه بازار

در تاریخ ۱۵ آذر ماه، بازار بورس با شروعی ریزشی مواجه شد و بسیاری از نمادهای بورسی قیمت خود را کاهش دادند. این وضعیت باعث شد که بسیاری از نمادها رنگ قرمز را به خود بگیرند که نشانگر کاهش قیمت آنها است.

معاملات در این روز با شروع نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول تدریجاً افزایش یافت. در میانه بازار، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل به نزدیکی ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، اخابر، فملی، وبملت، شتران، شستا و تاپیکو تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. براساس نظر کارشناسان، روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۵ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با کاهش ۲۷۱ واحدی به ۷۴۷ هزار و ۲۹۹ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات-بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۴۳۸,۶۵۳.۷۳۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۵,۸۵۲.۳۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۳.۷۳۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، هرمز، خاور، بپاس، غصینو، سرچشمه و گلدیرا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۵ آذر ۱۴۰۲

رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است.

وزیر اقتصاد: تا پایان سال ۲ هزار صورت مالی که تا چند پیش شفاف نبود، افشا می‌شود.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: با بهره‌گیری از ابزارهای بازار سرمایه، معاملات محصولات کشاورزی شفاف‌تر می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: سرعت انتشار گزارش مالی توسط ناشران در بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است.

محمد جوانمردی، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار: مصوبه شورای عالی بورس با موضوع منع مالکیت انحصاری اشخاص در شرکت‌های تأمین سرمایه، توسط دیوان عدالت اداری تأیید شد.

 افزایش تعداد صدور مجوز تاسیس صندوق املاک و مستغلات تا پایان سال ۱۴۰۲

علی‌اکبر ایرانشاهی، رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق‌بهادار گفت: درخواست‌هایی در خصوص مجوز تاسیس صندوق املاک و مستغلات از سوی بانک‌ها و بخش خصوص دریافت شده است. تا پایان سال ۱۴۰۲تعدادی مجوز به متقاضیان اعطا خواهد شد.

 درخواست اصلاح استاندارد حسابداری شماره ۱۵ درر روز حسابدار

 امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس در توییتی نوشت: ضمن تبریک روز حسابدار، برای بهره‌مندی «هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری» از مزایای معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی طبقه سرمایه‌گذاری بلندمدت، اصلاح مفاد استاندارد حسابداری شماره ۱۵، طی نامه‌ای از وزیر محترم اقتصاد درخواست شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها