|
کدخبر: 316011

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

پایان هفته سرخ برای بورس / فارس صدرنشین شد + نقشه بازار

در تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تجربه کاهشی را پشت سر گذاشت و با افت ۱۶۲۹ واحدی مواجه شد. در نتیجه فعالیت‌های بازار در این روز، شاخص به سطح ۲,۲۱۰,۲۲۷ واحدی رسید و معاملات با این نتیجه به پایان رسید.

اقتصاد پایان هفته سرخ برای بورس / فارس صدرنشین شد + نقشه بازار

در تاریخ ۲۹ آذر ماه، بازار بورس با شروعی ریزشی روبرو شد و بسیاری از نمادهای بورسی قیمت خود را کاهش دادند. این وضعیت باعث شد که بسیاری از نمادها رنگ قرمز را به خود بگیرند که نشانگر کاهش قیمت آنها است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل به نزدیکی ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فارس، بفجر، تاپیکو، فولاد، حکشتی، فملی و خبهمن تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۹ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار-بورس

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با ریزش ۱۵۳۴ واحدی به ۷۶۱ هزار و ۳۶۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۷,۱۵۴,۶۸۹.۹۱۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۴,۰۳۹.۴۶۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۰.۲۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، زاگرس، خدیزل، وگردش، بمپنا، غصینو و تماوند هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۹ آذر ۱۴۰۲

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد: از سال ۹۴ با تصویب قانون رفع مشکلات تولید تا کنون ۱۱۹ هزار میلیارد از اموال مازاد بانک ها واگذار شده است.

احمد راستینه، نماینده مجلس: صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانسته‌اند با ارائه بسته‌های متنوع از سهام، امنیت خاطر پایدار برای سرمایه‌گذاران خرد فراهم کنند.

وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ۱۴۸ شرکت مجوز انجام افزایش سرمایه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است.

علی میرزاخانی، تحلیلگر اقتصادی: برای اتخاذ تصمیمات درست در حوزه سرمایه‌گذاری ضرورت دارد، آگاهی و شناخت از بازارهای مختلف و گزینه‌های سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه: اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی ریسک‌ها به ویژه بحران‌های مالی را کنترل می‌کند.

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با راه‌اندازی سامانه میراث بعد از سال‌ها باعث تسهیل گری برای بیش از چندین میلیون خانواده شده است.

انگیزه سهامداری بلندمدت افزایش یافته است

یک کارشناس بازارسرمایه گفت: افزایش انگیزه سهامداران برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سهام، اثرات چندگانه ای را در جهت تعادل بخشی و رونق بورس در پی خواهد داشت.

عرضه اولیه «داتام»در بازار دوم بورس اوراق بهادار

۱۰ درصد از سهام شرکت گروه مالی داتام چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲، به شیوه ثبت سفارش برای کشف قیمت عرضه می‌شود.

اطلاعیه سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص مشکل سامانه کدال

سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مشکل سامانه کدال اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: مساله رخ داده در سامانه کدال ناشی از بروزرسانی زیرساخت‌ها بوده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: کارشناسان فنی در حال عیب‌یابی و رفع نقص هستند.

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، پس از استماع نظر موافقان و مخالفان درباره اصلاحیه لایحه بودجه، با کلیات این لایحه با ۱۵۴ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

کنترل جریان نقدینگی نیروگاه‌ها با تصویب تهاتر بدهی دولت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تهاتر بدهی دولت با مالیات شرکت‌های نیروگاه‌هایی اقدام مناسبی است که می‌تواند ضمن کنترل جریان نقدی موجب افزایش سودآوری و توسعه این صنعت شود

فروش ۲.۲ همت از دارایی‌های مازاد دولت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: امسال حدود ۲.۲ دهم همت از دارایی‌های مازاد را در فرایند مولدسازی قرار دادیم که معادل مجموع فروش ۴ سال اخیر املاک دولت است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها