|
کدخبر: 315308

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

بورس دوباره در مسیر رشد / فارس صدرنشین شد + نقشه بازار

در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس با رشد ۱۱۳۰۸ واحد به پایان رسید و به سطح ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار واحد رسید.

اقتصاد بورس دوباره در مسیر رشد / فارس صدرنشین شد + نقشه بازار

در جریان معاملات بورس امروز، سهام شرکت فارس با نمادی با بازده بالا، رشد قابل توجهی در قیمت خود نشان داد. این شرکت با رنگ سبز و روند صعودی در لیست سهام‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. افزایش قیمت سهام شرکت فارس در طول معاملات روزانه، بهبود ارزش سهام آن را نشان می‌دهد. همچنین، شاخص کل بورس نیز در پایان این روز با رشد قابل توجهی همراه بود که نشانگر بهبود کلیت بازار و سودآوری برای سرمایه‌گذاران است.

در روز دوشنبه، بازار بورس با رشد صعودی آغاز شد و در طول روز این رشد ادامه یافت تا به نزدیکی سطح ۱ هزار واحد برسد. در این روند، نمادهای شرکت‌های فارس، حکشتی، شبندر، شتران، وبملت، فولاد و خساپا تأثیرات مثبت و منفی داشته و باعث کاهش نسبی شاخص کل بورس شدند. تحلیلگران بازار بورس بر پتانسیل رشد آینده بازار تأکید کرده و اعتقاد دارند که تک سهم‌های هر گروه قابلیت رشد بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۰ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۳۶۷۸ واحدی به ۷۵۰ هزار و ۱۲۵ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات-بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۱۲۳,۶۲۰.۸۱۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۲,۵۰۴.۷۱۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۲۲۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، هرمز، وسپهر، فصبا، شگویا، ودی و کرمان هستند.

نماهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۰ آذر ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار : صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی ‌به سبب ساختار ساده و راه‌اندازی آسان، نقش مهمی در آتیه بازنشستگان خواهند داشت.

 رئیس سازمان خصوصی‌سازی: واگذاری‌ اموال دولتی در بازار سرمایه، اولویت اول خصوصی‌سازی است.

 محمد صادق چیت‌ساز، کارشناس صنعت فولاد: در صورت حمایت دولت از صادرات و تسهیل برخی شرایط، امکان افزایش صادرات فولاد و ارزآوری بیشتر برای کشور وجود خواهد داشت.

 در هفته دوم آذرماه امسال، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بیش از ۷۳۰ میلیارد تومان سود برای سهامداران از طریق سامانه سجام واریز کرد.

منابع با ثبات به بازار سرمایه با صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی وارد می‌شود

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی افزون بر ایجاد یک فضای سرمایه‌گذاری بلندمدت برای نیروی کار در سطح کشور، امکان ورود منابع با ثبات به  بازار سرمایه را فراهم می‌آورند.

تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها، بهترین تصمیم برای حفظ منافع سهامداران

 قائم مقام سابق وزیر صمت اعلام کرد: سیاست اجرای تجدید ارزیابی دارایی ناشران، بهترین تصمیم برای حفظ منافع سهامداران بازار سرمایه است.

 بورس مسقط به پلتفرم «تبادل» پیوست

با اتصال بورس مسقط به پلتفرم «تبادل»، هم اکنون سهامداران بازار سرمایه عمان می‌توانند در بورس ابوظبی و بورس بحرین به دادوستد بپردازند.

 حمایت از بازار سرمایه یک ضرورت راهبردی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  اظهار کرد: دولت حمایت از بازار سرمایه را یک ضرورت راهبردی می‌داند.

 آخرین فرصت برای جاماندگان دریافت سود سهام عدالت

 شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از  آخرین فرصت به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت خبر داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها