|
کدخبر: 315883

سهمیه بنزین | کارت سوخت

فوری / سهمیه بنزین این افراد صفر شد!

سقف ذخیره سازی بنزین در کارت‌های سوخت برای خودروهای شخصی و سواری‌ها ۵۴۰ لیتر است. اگر یک خودروی شخصی که ماهیانه ۶۰ لیتر سهمیه دارد، برای ۹ ماه متوالی از سهمیه خود استفاده نکند، در ماه دهم ۶۰ لیتر جدید به او تعلق نمی‌گیرد چرا که کل سهمیه او از ۵۴۰ لیتر فراتر می‌رود. اگر خودرویی در مجموع ۳۳۰ لیتر در کارت سوخت دارد، در ماه دهم تنها ۳۰ لیتر سهمیه جدید دریافت خواهد کرد.

اقتصاد

 

 

مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد که با مشکلاتی در فرآیند توزیع بنزین روبرو شده‌ایم. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز اعلام کرد که تمام امکانات را به کار گرفته‌اند تا این مشکل را حل کرده و مردم بتوانند به روال معمول و با استفاده از کارت‌های سوخت خودرنگی کنند. مسؤولان یادآوری کرده‌اند که ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت همچنان برای افرادی که به سقف ۵۴۰ لیتر نرسیده‌اند محفوظ می‌ماند. اما در صورتی که افرادی برای ۹ ماه از بنزین ذخیره شده استفاده نکنند، سهمیه آن‌ها سوخت بی‌استفاده باطل خواهد شد.

قوانین برای تاکسی‌ها به گونه‌ای دیگر است؛ اعتبار سهمیه بنزین آن‌ها تنها برای یک ماه است. اگر تاکسی در طول یک ماه از سهمیه خود استفاده نکند، سهمیه باقیمانده حذف شده و در ماه جدید سهمیه جدیدی به آن تخصیص داده می‌شود. این قاعده برای وانت‌ها نیز صدق می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها