|
کدخبر: 315534

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

پیش بینی همه جانبه درباره بورس / بازار به کدام سمت می رود؟

در گزارش زیر به بررسی تکنیکالی وضعیت بازار بورس ایران پرداختیم.

اقتصاد پیش بینی همه جانبه درباره بورس / بازار به کدام سمت می رود؟

بورس در موج A به صورت یک دیامتریک نزولی تا محدوده ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد ریزش داشته است. سپس وارد موج B شده‌ایم که از اواخر خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده و هنوز در حال ادامه است. در سناریو محتمل، موج B یک شکل سمتریک را نشان می‌دهد و در نیمه دوم مسیر قرار داریم. این به معنای این است که قیمت‌ها در محدوده ایستایی یا با نوسانات کمتر حرکت می‌کنند.

جدول-بورس-نمودار

ABCDEF تکمیل و حال در موج صعودی G هستیم و امواج HI نیز باقی مانده است.

در موج اصلاحی اخیر یعنی F یک الگوی ترکیبی شکل گرفت به صورت دیامتریک X مثلث و شاخص از محدوده پیک ۲میلیون ۵۰۰ هزار واحد تا ۱ میلیون ۹۳۰ هزار واحد در این موج ریزش را تجربه کرد.

حال با شکست قوی ۲ میلیون ۶۰ هزار واحد  که حوالی پیک تاریخی ۹۹ نیز بوده است وارد موج صعودی بعدی شدیم و این محدوده حد حمایتی قوی محسوب میشود.

هدف های این موج از سمیتریک می تواند ۲ میلیون ۲۳۰ هزار الی ۲ میلیون ۳۰۰ هزار واحد باشد و تا پیک تاریخی ۳ میلیون واحد نیز پیش رود.

سپس وارد اصلاح بعدی می شویم. با خط چین مسیر احتمالی آتی را به تصویر کشیده ایم. اگر مجدد به محدوده ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحد نفوذ کند احتمال اینکه F تمام نشده باشد هم میرود. لذا به این حمایت دقت شود.

سناریو محتمل دوم/ تحلیل مهرماه:

 در سناریو گذشته از ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱شاخص را به صورت یک سمیتریک کلی دیدیم و پس از اتمام این الگو A وسپس اصلاح B رخ داده است که در این صورت نیز از حمایت مشخص شده برگشت داشتیم و وارد موج صعودی شده ایم و نتیجه تقریبا یکسان رقم خورده است:

بورس-نمودار

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها