|
کدخبر: 312985

بورس / بازار سرمایه / وضعیت بورس

بورس سقوط کرد / نمادهای ریزشی بازار را ببینید + نقشه

بورس در معاملات ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۹۷۸۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۴۶ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس سقوط کرد / نمادهای ریزشی بازار را ببینید + نقشه

بورس ۲۳  آبان ماه را ریزشی شروع کرد و قسمت زیادی از نمادهای بورسی را به رنگ قرمز درآورد.

معاملات سه شنبه در وضعیت نزولی آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش نسبتا افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای نزدیک به ۵ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، حکشتی، شستا، شپنا، فملی، کگل و  شتران تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۳ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با رشد حدود ۳۳۴۲ واحد به ۷۰۲ هزار و ۲۸۷ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۰۶۵,۰۸۹.۱۷۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۹,۸۳۸.۸۳۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۰۶۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز زاگرس، خاور، تجلی، آریا، هرمز، سپیدار و فزر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۳ آبان ۱۴۰۲

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار: ۶۴ میلیارد ریال به عنوان خسارت به شرکت‌کنندگان طرح سهام‌یار پرداخت شد.

انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی: محصولات پتروشیمی در شش ماه نخست سال، یک میلیون تن بیش‌تر از سال ۱۴۰۰ فروخته شد.

چهارشنبه ۲۴ آبان سهام شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان در نماد معاملاتی "کرومیت" عرضه اولیه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران: ۱۸۰ برنامه برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان ۱۴۰۳ طراحی و تدوین شده است.

مزیت‌های انتشار گزارش‌های هفتگی شاخص‌های بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس

احمد اشتیاقی، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سال‌های متمادی بود که خلاء انتشار آمار معاملات به صورت کامل از سوی یک مرجع رسمی محسوس بود که با اقدام اخیر سازمان بورس می‌توان شاهد شفافیت معاملات و روند بازار سهام بود.

امکان سرمایه‌گذاری در بورس با سرمایه‌های اندک

حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا با سازمان بورس و اوراق بهادار امضا کردیم، کمیته مشترکی برای تبدیل پروژه‌های بزرگ و اوراق بهادار شکل خواهد گرفت که مردم بتوانند با سرمایه‌های اندک در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، برای انواع روش‌های عرضه پروژه‌ها در بازار سرمایه برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد؛ از جمله روش‌ها: ایجاد شرکت پروژه، ایجاد صندوق پروژه و سایر روش‌های تبدیل به اوراق بهادار کردن دارایی‌ها است که با همکاری سرمایه‌گذاران بزرگ خواهد بود.

مجوزی درباره عرضه محصولات پتروشیمی‌ها خارج از بورس کالا صادر نشد

جعفر قادری، عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: مجلس هیچ مجوزی را مبنی بر عرضه پتروشیمی‌ها خارج از بورس کالا صادر نکرده و تنها به منظور جلوگیری از خام فروشی، تکمیل زنجیره محصولات پتروشیمی و تشویق تولیدکنندگان مواد اولیه به سمت بخش‌های تکمیلی مصوباتی را در نظر گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها