|
کدخبر: 314664

بورس / سهامداران بورسی / سود سهام

صعود چشمگیر ارزش معاملات بورس / این نمادها گران تر شدند + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۳۳۴۸۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۲۱ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد صعود چشمگیر ارزش معاملات بورس / این نمادها گران تر شدند + نقشه بازار

در روند معاملات امروز در بازار بورس، نماد بورسی فولاد با رشد قابل توجه در قیمت سهام خود، به عنوان یکی از نمادهای با بازده بالا در بازار مشاهده شد. این شرکت در لیست سهام‌هایی که با عملکرد مثبت خود توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کردند، با رنگ سبز و روند صعودی قرار گرفت. این موضوع نشان دهنده افزایش قیمت سهام شرکت فولاد در جریان معاملات روزانه بوده و ارزش سهام این شرکت را نشان می‌دهد. همچنین، شاخص کل بورس نیز در پایان این روز با افزایش قابل توجهی همراه شد که نشان دهنده بهبود کلیت بازار و سودآوری برای سرمایه‌گذاران است.

در روز یکشنبه، معاملات بازار بورس با روند صعودی آغاز شد و در طول روز، این رشد افزایش یافت به طوری که در نیمه روز، به نزدیکی سطح ۱۰ هزار واحد رسید. نمادهای شرکت‌های فولاد، فملی، شستا، ومعادن، وغدیر، اخابر و رمپنا تأثیرات مثبت و منفی داشته و باعث کاهش نسبی شاخص کل شدند. تحلیلگران بازار بورس بر پتانسیل رشد آینده بازار تاکید کرده‌اند و اعتقاد دارند که تک سهم‌های از هر گروه قابلیت رشد بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۲ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار-بورس

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۲۳۸۰ واحدی به ۷۳۱ هزار و ۹۱ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات-بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۳۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۶۹۶,۰۰۱.۶۹۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۸۳,۱۳۰.۷۸۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۲.۹۶۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، هرمز، خاور، شگویا، تجلی، زاگرس و انتخاب هستند.

نماد-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۲ آذر ۱۴۰۲

وزیر اقتصاد: وزارت اقتصاد آمادگی دارد برای هر پیشنهادی در رابطه با افزایش پیش بینی پذیری فضای رونق اقتصاد و همچنین سودآوری آتی شرکت‌ها در  بودجه ۱۴۰۳ و یا در قالب مصوبات جداگانه اقداماتی انجام دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح ماده ۳۶ دستورالعمل معاملات بورس کالا و بورس انرژی در شورای عالی بورس خبر داد.

امیرمهدی صبائی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس: جلسه هم اندیشی در خصوص موضوع تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها  روز شنبه با حضور برخی ناشران برگزار شد.

مدیرعامل بورس تهران: شرکت‌هایی در «صنعت زراعت، فولاد، پتروشیمی و سایر صنایع» آماده عرضه اولیه هستند.

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس: بخش خصوصی مسیر سرمایه‌گذاری حوزه انرژی را هموارتر می‌کند.

ابراهیم بهادرانی، مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب واقعی شدن ارزش دارایی شرکت‌ها می‌شود.

تامین مالی پیشرو با اوراق صکوک

امیر هامونی، مدیرعامل سابق فرابورس گفت: اوراق صکوک جز ابزارهای تامین مالی است که عمر آن به یک دهه می‌رسد و تا کنون حدود چند هزار میلیارد تومان از طریق این اوراق در بازار سرمایه تامین مالی صورت می‌گیرد.

تامین مالی با استفاده از اوراق صکوک در پروژه‌های کلان یک روش بهینه و متنوع برای صنایع است.

رئیس کل بانک مرکزی: تورم تولید به زیر یک درصد رسید

محمدرضا فرزین، در مراسم عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی در مرکز مبادله ایران، گفت: این اولین اوراق جدید ارزی است که در داخل ایران معامله می شود.همچنین تورم‌ تولید به زیر یک درصد و صنعت صفر درصد شده و این ما را به آینده و ادامه سیاست‌های تثبیت امیدوار می‌کند.نرخ ۶ درصد برای ارز خیلی جذاب است و سرمایه‌گذاران داخل و خارج می‌توانند از این اوراق (مرابحه) استفاده کنند.

 مرکز مبادله ارزی باید بتواند ثبات و آرامش را در بازار ارز به وجود بیاورد و ارز را پیش بینی پذیر کند.صندوق تثبیت ارزی نیز برای پوشش ریسک و خطر نوسانات نرخ در آینده راه‌اندازی می‌شود.منظور ما از تثبیت سیاست‌های ارزی کاهش بی‌ثباتی در این حوزه است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها